nadat van de week de grote delta voeding nodig was om m'n centrale 12v systeem op te laden kwam ik erachter dat die sense aansluitingen toch wel handig zijn met 25amp laadstroom en 3 meter 4mm2 . ik had al een aansluiting voor de systeemlader gemaakt op de accukist zodat deze beter functioneerde . dus een draadje eraan met molexstekker en de delta kon er ook gebruik van maken .
het leek me ook wel handig om de aansluitingen voorop te maken zodat ze vaker gebruikt konden worden ..
dus de kleine variant van de poolklemmen erbij als sense aansluiting. terwijl ik het eea aan het aanpassen was viel me een scheef zittende elco op , wat toch niet echt een delta ding is .
de print waar deze op zat eruit gehaald en de elco's eens nagemeten , bleek dat de elco's van de symetrische spanning voor de regeling van de psu van 330 en 220uf naar 1,5 nf waren gedegradeerd !
dat kon ook wel na een 24 jaar , dus een paar nieuwe erin gezet en prima weer . het is wel raar dat hij van de week nog 12 uur heeft staan draaien op 25amp en daar helemaal geen problemen mee ondervond blijkbaar. typisch delta weer, 330uf gebruiken waar 1,5 nf al zat is
"ze hebben ze weer veel te goed gemaakt , het zou verb..."