Ziet er goed en netjes uit.

Nette werkplek!
Eigen zekering en noodstop, erg handig.

Dat kleine Philip triple-voedinkje komt mij bekend voor, is dat die uit deurne?

leuk plekkie , is dit de foto na de jaarlijkse opruim orkaan of is het altijd zo :) je hebt veel bekende dingen daar staan , de 3 voudige pe voedingen hebben hier ook gestaan , de bernstein bankschroef heb ik nog dagelijks in gebruik , moeten eens nieuwe bekken in onderhand .

is de aarding op de werkbank wcd's wel echt ? want dat wcd boven de pc zegt dat dit een kamer zonder randaarde is zoals veel kamers dat nog hebben , is met testen aan 230v wel zo veilig als de boel niet onder spanning komt te staan.

Op 20 januari 2013 23:06:28 schreef Kareltje:
Nette werkplek!

Dank je.
Ik heb hem via Marktplaats gekocht, dus als de voeding je bekend voorkomt kan het heel goed zijn dat ik hem van je heb overgenomen.
Ik weet niet meer bij wie ik hem precies gekocht heb (heb de laatste tijd veel via Marktplaats gekocht en verkocht).

Ik heb deze niet via marktplaats verkocht, maar dat sluit niet uit, dat het om dezelfde voeding gaat, maar ja, er zullen best meer van deze voedingen verkocht worden.
Het was maar een vraag.

Op 20 januari 2013 23:08:57 schreef testman:
leuk plekkie , is dit de foto na de jaarlijkse opruim orkaan of is het altijd zo :) je hebt veel bekende dingen daar staan , de 3 voudige pe voedingen hebben hier ook gestaan , de bernstein bankschroef heb ik nog dagelijks in gebruik , moeten eens nieuwe bekken in onderhand .

is de aarding op de werkbank wcd's wel echt ? want dat wcd boven de pc zegt dat dit een kamer zonder randaarde is zoals veel kamers dat nog hebben , is met testen aan 230v wel zo veilig als de boel niet onder spanning komt te staan.

Dank je.

Hahaha ik ben wellicht niet een "echte" electronica-man, omdat het bij mij juist altijd zo opgeruimd is. :P
Aangezien ik in een oude flat woon is hier vrijwel nergens randaarde aanwezig. Gelukkig heeft een eerdere bewoner al een keer cv aangelegd en die is wel goed geaard, dus heb de werkbank via de verwarmingsbuis geaard (natuurlijk wel eerst de verf eraf geschuurd).
Helaas worden deze flats over enkele jaren gesloopt, anders had ik er zeker aarde bijgetrokken.

Op 20 januari 2013 23:06:28 schreef Kareltje:
Nette werkplek!

Ik ben wel blij met de veiligheidsvoorzieningen van deze meetbank ja: noodstop, aardlekschakelaar en zekeringsautomaat.

Ik heb de 16A automaat die erin zat al vervangen voor een 10A variant, vanwege de selectiviteit.

Op 20 januari 2013 23:14:09 schreef Kareltje:
Ik heb deze niet via marktplaats verkocht, maar dat sluit niet uit, dat het om dezelfde voeding gaat, maar ja, er zullen best meer van deze voedingen verkocht worden.
Het was maar een vraag.

Het zou best dezelfde voeding kunnen zijn. En er zwerven inderdaad meer van zulke voedingen rond. Toen ik bij Bosch (Philips) werkte heb ik er nog heel veel zien staan, ook die variant die in de meetbank ingebouwd zit.

Op 20 januari 2013 23:08:57 schreef testman:
... de bernstein bankschroef heb ik nog dagelijks in gebruik , moeten eens nieuwe bekken in onderhand .

Die Bernstein bankschroef heb ik aangeschaft nadat ik er bij Bosch een tijdje mee gewerkt had, het is een hele fijne en degelijke bankschroef.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (38%)]

@Twan1983, Netjes! mooi plekje ook, lekker ruim! Ik wou dat mijn werk plek er altijd zo netjes uit zag. Maar had je die stekkers niet anders kunnen aan sluiten? Nu zijn er al 3 van de 6 wcd's in gebruik die je anders voor de dingen op je werk plek had kunnen gebruiken.

Op 20 januari 2013 22:53:20 schreef Twan1983:
.... helaas is het uitzagen van een hoek niet helemaal netjes gegaan.

Als er een gat gemaakt moet worden, dan zou ik het eerst met een stuk stevig papier/karton nemen.
En als die goed is overnemen op de definitieve plaat. Alle begin is moeilijk, maar verder is het netjes.

MVG Gerard.;)

binnen een paar jaar gesloopt .. je kunt er nog vlot 5 jaar wonen als het meezit, vrijwel alle woningbouw cooperaties hebben de nieuwbouw en opknap projecten stopgezet , dus zolang de boel nog voldoet en je nog fijn woont..

heb hier al zoveel aangepast dat bij verhuizen de boel eruit trekken en maken als het was meer werk zal zijn als inpakken ben ik bang :)

Op 20 januari 2013 23:33:55 schreef Tinus016:
@Twan1983, Netjes! mooi plekje ook, lekker ruim! Ik wou dat mijn werk plek er altijd zo netjes uit zag. Maar had je die stekkers niet anders kunnen aan sluiten? Nu zijn er al 3 van de 6 wcd's in gebruik die je anders voor de dingen op je werk plek had kunnen gebruiken.

Dank je.
Gelukkig heb ik een flat met lekker grote kamers.
Mijn vriendin heeft ook geen probleem met mijn hobby (nogal logisch als ik haar laptop al eens heb gerepareerd).
Goede opmerking. Ik bedacht mezelf te laat dat ik de soldeerbout ook op het stekkerblok kon aanluiten wat aan de andere stekker zit. Maar aangezien ik de kabels echt door de meetbank heb moeten maken (daarvoor de meetbank half heb moeten demonteren) zag ik het niet zitten om dat "even" aan te passen. Gelukkig heb ik meestal niet zoveel wcd's tegelijk nodig en anders wordt het behelpen met een stekkerblok.

Op 20 januari 2013 23:35:05 schreef GerardMonique:
[...]
Als er een gat gemaakt moet worden, dan zou ik het eerst met een stuk stevig papier/karton nemen.
En als die goed is overnemen op de definitieve plaat. Alle begin is moeilijk, maar verder is het netjes.

MVG Gerard.;)

Ik had het helemaal netjes opgemeten en afgetekend, maar met de decoupeerzaag net naast de aftekenlijn afgezaagd. Ach ja het blijft mensenwerk. En het valt niet zo heel erg op, bahalve voor mezelf dan.

Op 20 januari 2013 23:40:29 schreef testman:
binnen een paar jaar gesloopt .. je kunt er nog vlot 5 jaar wonen als het meezit, vrijwel alle woningbouw cooperaties hebben de nieuwbouw en opknap projecten stopgezet , dus zolang de boel nog voldoet en je nog fijn woont..

heb hier al zoveel aangepast dat bij verhuizen de boel eruit trekken en maken als het was meer werk zal zijn als inpakken ben ik bang :)

Dat is iets wat op zich wel bekend is, maar hier zijn ze heerlijk "snel" als het op dat kenbaar maken aankomt. Binnenkort kan ik de aangepaste planning voor deze wijk in de bus verwachten, maar dat "binnenkort" duurt ook al twee maanden.

Toen ik erin kwam was de planning dat ik er dit jaar uit moest, dus dan ga je dat soort dingen niet meer aanpakken. Achteraf gezien had dat dus meer dan de moeite waard geweest.

Op 18 juli 2012 21:52:23 schreef pros:
Fred, met alle respect voor Jim, ga nou niet aan voorvaderverering doen.
Ik zou niet willen dat je --zoals Socrates-- een gifbeker aan je lippen moet zetten omdat je "nieuwe goden introduceert" en een "slechte invloed" de jeugd op de jeugd hebt. :-)

In fred zijn geval zou dat betekenen Tek eruit en eeen Owon sccop erin . Bwahahahaa..

En dat de paus het verzoek tot zaligverklaring van Williams heeft afgewezen bewijst nog maar eens dat ze daar alle bindong met de werkelijkheid verloren zijn. Wat een hoop dinosaurussen... Ze zijn in het vaticaan nog in het pre-lampen tijdperk...

[Bericht gewijzigd door free_electron op (22%)]

Had voor een apparaat gekozen waarvan de kans wat minder groot is dat je een beter apparaat tegenkomt. B.v. scheidingstrafo / variac.

Als je de smaak eenmaal te pakken hebt....
Verder netjes idd.

Zo'n philips heb ik niet gezien in Deurne. Maar zegt ook niet alles, ik was er niet van het begin bij.

Zo eindelijk is mijn werkplek klaar, heb nu alles bij elkaar.

De mechanische spullen / werkplek (draaibank, cnc freesbank) aan een kant, en de elektronica werkplek aan de andere kant.
Hoef me nu alleen maar om te draaien als ik wat moet draaien, boren of frezen.

http://www.uploadarchief.net/files/download/werkplek_1.jpg

http://www.uploadarchief.net/files/download/werkplek_2.jpg

http://www.uploadarchief.net/files/download/werkplek_3.jpg

http://www.uploadarchief.net/files/download/werkplek_4.jpg

http://www.uploadarchief.net/files/download/werkplek_5.jpg

http://www.uploadarchief.net/files/download/werkplek_6.jpg

http://www.uploadarchief.net/files/download/werkplek_7.jpg

Dit werkt echt iedeaal, had dit veel eerder moeten doen. :)

Mooie werkplek!

Kan je lekker gaan multitasken... :-)

Is alleen nogal slecht voor de knietjes als je wilt gaan zitten niet ?

Dat ziet er met die kastjes professioneel uit! Maar... wat zit er in?
Een mechanische werkplek naast je elektronicahoek is verrekte handig, veel kom ik niet verder dan kleine kolomboormachine en een bankschroef naast de elektronica.

Ik werd een klein maandje terug door de CV onderhoudsmonteur ook gedwongen opruiming te houden, tot die tijd stond de hele vloer vol dozen:

http://www.uploadarchief.net/files/download/zolder%20jan2013.jpg

Op 11 februari 2013 19:44:25 schreef Lambiek:
Zo eindelijk is mijn werkplek klaar, heb nu alles bij elkaar.

De mechanische spullen / werkplek (draa

ibank, cnc freesbank) aan een kant, en de elektronica werkplek aan de andere kant.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Dit werkt echt iedeaal, had dit veel eerder moeten doen. :)

Klasse vooral je mechanische hoekje maakt me jaloers klasse!

Op 11 februari 2013 19:57:57 schreef pros
Kan je lekker gaan multitasken... :-)

UUH, dat laat ik aan de vrouw over. die zijn daar veel beter in.

Op 11 februari 2013 19:58:52 schreef Sine:
Is alleen nogal slecht voor de knietjes als je wilt gaan zitten niet ?

Hoe bedoel je, omdat je niet onder de werkbank kan. Dat valt reuze mee, gebruik het al jaren zo. Je zit alleen niet helemaal recht.

Op 11 februari 2013 19:59:44 schreef Henry S.:
Dat ziet er met die kastjes professioneel uit! Maar... wat zit er in?

Voorraad boutjes en moertjes, ringsleutels, steeksluitels, baco's (niet het mix drankje), schroevendraaiers, tangen, meetgereedschap, frezen, verdeelapparaat bijtels voor de draai en freesbank, enz, enz.

Lambiek, de familie Küpper op bezoek gehad? Mooi man ! Ik heb ook veel Küpper spul, lekker degelijk.

Op 11 februari 2013 20:03:57 schreef paulp:
Klasse vooral je mechanische hoekje maakt me jaloers klasse!

Ben er ook erg wijs mee, vooral met de freesbank. Heb hem toendertijd omgebouwd naar cnc, werkt echt fantasties.

Op 11 februari 2013 20:10:13 schreef flash2b:
Lambiek, de familie Küpper op bezoek gehad? Mooi man ! Ik heb ook veel Küpper spul, lekker degelijk.

Ja, dat is echt mooi spul. Het blijft mooi, en het is degelijk.

Op 11 februari 2013 20:09:31 schreef Lambiek:
Hoe bedoel je, omdat je niet onder de werkbank kan. Dat valt reuze mee, gebruik het al jaren zo. Je zit alleen niet helemaal recht.

Denk om je rug ivm RSI, het is net zo verkeerd als schuin voor de PC hangen.

Voorraad boutjes en moertjes, ringsleutels, steeksluitels, baco's (niet het mix drankje), schroevendraaiers, tangen, meetgereedschap, frezen, verdeelapparaat bijtels voor de draai en freesbank, enz, enz.

Het mechanische spul dus, ook dat hoort opgeborgen kunnen worden, het is duur genoeg.

Op 11 februari 2013 20:16:56 schreef Henry S.:
Het mechanische spul dus, ook dat hoort opgeborgen kunnen worden, het is duur genoeg.

Ja, dat is zeker. Had het eerst in de buitenschuur (ongeisoleerd) dus daar stond een luchtontvochtiger bij, anders hield je het niet goed.

En het zitten valt mee hoor Henry, kan ook gewoon recht zitten.

Op 11 februari 2013 19:44:25 schreef Lambiek:
[afbeelding]

Heb je voor het blauwe ladenkastje een stuk uit de plank gezaagd?

Ik kan btw ook geen gereedschap in de schuur bewaren, dat heeft me al een automatische striptang van Weidmuller gekost.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (20%)]

tja het probleem van wat waar opslaan heeft elk co lid wel onderhand denk ik .. tegen de winter heb ik m'n bed 15 cm laten zakken omdat ik anders de ochtend scheef loop van de koude bij het raam wat op m'n rug slaat. de reden om m'n bed steeds meer richting hoogslaper te maken was ( ook weer ) opslagruimte voor de hobby. nu heeft er dus weer het eea het veld moeten ruimen . de koelblokkenbak groeide dermate dat het ding 30 kilo woog en die goedkope dingen uit pc voedingen gebruik je toch nooit als je de goede zwarte hebt .. de lade met kroonstenen eens verkleind naar een bakje , want ik gebruik toch alleen wat bovenop lag. de sloop printenbak was in een jaar uitgegroeid tot een curverkrat van 70x50cm dus daar ook wat van weggemikt , helft van die bak met diverse sorteerbakjes gevuld want dat was ook een krat vol geworden . printtrafo's voor 220v opgeruimd want deze bak was niet meer uit de ladekast te krijgen ( net als de lade eronder ) die dingen wegen niet veel , maar op een gegeven moment zijn het toch 20 kilo niet veel wegende dingen ..

http://i578.photobucket.com/albums/ss226/zoalshetis/IMG_0642_zpsbebe3ea5.jpg
dit lijkt mee te vallen , maar het zijn 3 lagen in deze bak ..

het scheelt met ruimen als je eenmaal bezig bent , de 1e bak wegmikken is het moeilijkste , daarna gaat het makkelijker :)

Op 11 februari 2013 23:08:41 schreef Henry S.:
Heb je voor het blauwe ladenkastje een stuk uit de plank gezaagd?

Nee, dat paste echt tot op de millimeter. :)

Op 12 februari 2013 00:24:51 schreef testman:
tja het probleem van wat waar opslaan heeft elk co lid wel onderhand denk ik .........

Heb je dan nooit; als je het weggegooid hebt, dat je het een week daarna eigenlijk nodig hebt.