Op 23 maart 2013 21:54:24 schreef Hewlett:
Prima dag. Het viel mij idd ook op dat er herhaal omgeroepen werd met een waarschuwing voor zakkenrollers.
Typisch. Ik heb die omroep niet gehoord (ook lastig te horen soms, zeker boven), maar ik heb dus letterlijk (tegen KIF of Sine geloof ik) gezegd dat er een paar ongure types rondliepen en dat het me niet zou verbazen als er een paar mensen aan het eind van de dag de portemonnee missen.
Nu ik dit achteraf lees weet ik vrijwel zeker wie het waren: 2 mannen, eentje met een langere jas, ander zonder jas, spraken iets dat leek op Roemeens (maar pin me er niet op vast). Ik dacht eerst dat het standhouders waren (die komen ook van heinde en verre), maar ik heb ze diverse malen zien rondlopen als 'bezoeker', ze keken overal naar, behalve naar de spullen op de stands, en ze liepen ook niet met gekochte spullen ofzo. Vielen ook op omdat ze als een van de weinige de hele tijd (ben ze 4 keer tegen gekomen) in het midden van de gangpaden bleven lopen.
Maargoed, dat zijn gewoon ordinaire zakkenrollers, die je ook in de supermarkt kan treffen. Hand op de knip, en goed uitkijken. Jammer dat je ze tegenwoordig overal tegenkomt, maar ze weten gewoon waar mensen met de contanten lopen.
Ik denk dat de paar missende dingetjes op de CO-stand zeker niet door deze lieden zijn meegenomen, want dat betrof hobby-spul dat wel wat duurder was dan een paar dubbeltjes, maar ook weer niet de hoofdprijs. Gewoon gewetenloze mensen. Karma komt ze vanzelf wel achterna, en mijn dag is er ook zeker niet minder leuk door geworden.
Iedereen bedankt voor de gezellige dag, de leuke praatjes, en onze kopende bezoekers natuurlijk voor het spekken van de CO-spaarpot!