Hi,
Het schema van de preamps is nu af en het is nu gecombineerd met de trafo getekend.
De beveiliging van de ingangen heb ik met twee anti parallelschakeling van 2x 1N4148.
Dit werkt uitstekend, ik kan geen effecten meten bij het plaatsen van deze diodes.
Samen met de 150 Ohm gateweerstand geeft dat een goede beveiliging
bij voedingen tot boven de 50V uitgansspanning.
De uitgang heb ik nu aan de -kant van C9, C11 geknoopt, nu kan ik de uitgang
kortsluiten en loopt er geen extra stoom door de LH0002.
Preamps + trafo

Behalve positieve eigenschappen hebben deze 100x versterkertrapjes ook wat nadelen.
Een van de nadelen is de DC stabiliteit en de onderdrukking van stoorsignalen op de voedingsspanning.
Hierdoor moest ik een voeding ontwerpen die 9V bij 25mA kan leveren.
Dat was niet zo makkelijk, deze 9V regulator wordt gevoed uit 10x een penlite.
Om zo veel mogelijk energie uit deze batterijen te trekken, moest hij ook "low drop out" zijn.
Low drop out is niet zo moeilijk, als je een P-Fet gebruikt als serie transistor.
Verder wou ik het verbruikte vermogen van de voeding zo laag mogelijk te houden.
Ik was begonnen met een TS2950 lowdopout 5V regulator als referentie.
Deze verbruikt zonder belasting 50 a 75uA, de referentie ziet alleen de min ingang van de opamp, dus er is geen belasting.
Het voedingsdeel

Bij de eerste metingen wat betreft ruis waren niet slecht, maar mijn 400Hz filter stond nog aan op de Analyzer, !#!@!#
Er moest flink gefiltert worden om de "Burst Noise" of ook wel "Popcorn Noise" genoemd, er goed uit te krijgen.
Dit vraagt om lange tijdconstanten en daar ben ik niet zo blij mee.
De volgende stap was een uA78L05a van Fairchild proberen, deze zijn het meest ruisarm is mijn ervarig.
Dit IC was niet slecht, maar het stroomverbuik was aan de hoge kant en nog steeds wat Popcorn aanwezig.
Nu een LM336-5V Ref diode er in, maar ook hier was het stroomverbruik te hoog.
De serieweerstand voor deze zener moest bij de laagste spanning (ongeveer 9,8V) vrij laag zijn om hem goed te laten werken.
Dit hield natuurlijk weer in, dat bij een meer normale batterijspanning het verbruik weer veel te hoog was geworden.
Het ruisgedrag was bij deze referentie zener vrij goed.
Tja, wat dan gebruiken... nu liggen er hier in het lab redelijk wat LT1021 te slingeren op tafel 
De winnaar is: LT1021, dat ik daar niet eerder aan gedacht heb, misschien omdat de 9V niet zo precies hoeft te zijn.
De russtroom van de LT1021 is ongeveer 0,8mA.
Popcorn noise is bijna afwezig en hierdoor kon de filtering flink terug geschroefd worden.
Er zitten verder nog wat trucjes in dit voedingschema.
Als eerste de stroombegrensing, deze is alleen ter bescherming van de voeding en niet van de preamps.
Het enige onderdeel waar het mis mee kan gaan in de preamps is de LH0002,
maar deze is redelijk beschermd door de 49,9 Ohm weerstand en de uitgangscondensator.
Om de stroombegrensing te realiseren heb ik twee dingen gecombineerd.
Door een 15 Ohm weerstand op te nemen in de Drain van de IRF5210 wordt de maximale stroom begrenst op ongeveer 1A.
De tweede functie van deze weerstand is filtering, C6 en C7 samen met R8 van 15 Ohm is een lowpass filter.
Het tweede filter zit aan de uitgang van de LT1021, R3 samen met C5.
Nu weer even terug naar de stroombegrenzing, 1 Ampere kan makkelijk geleverd worden door de penlites
en het is niet de bedoeling dat de 15 Ohm weerstand er uit gaat branden.
Dit heb ik opgelost door het opnemen van een 200mA trage zekering.
Deze geeft natuurlijk wel een extra drop out spanning.
De weerstand van een 200mAT zekering is ongeveer 2 Ohm.
Nu heeft ieder nadeel zijn voordeel...
De 2 Ohm weerstand van de zekering zorgt er voor, dat de inschakelstromen
die door de power schakelaar lopen worden begrenst, dit verhoogt de levensduur van deze schakelaar.
De drop out spanning voor het geheel is nu rond de 350mV.
Dit houd in dat de batterij spanning tot onder de 10V kan zakken, dit is 1V per cel.
Hierdoor haal ik bijna alle energie uit de 10 penlites.
De tweede opamp van de LT1013 heb ik als comperator geschakeld,
die de 5V referentie vergelijk met de spanning van de spanningsdeler R1 en R2.
De uitgang, pin-7 stuurd de dual led, deze brand groen als de batterijspanning hoog genoeg is.
De groene LED is heeft een 12K weerstand en de rode led krijgt wat meer stroom via een 8K2 weerstand.
Het omschakelpunt van de comparator is ongeveer 9,6V.
En nu, wat is het ruisgedrag?
< 10Hz tot 80Khz <5uV
< 10Hz tot 22Khz <3uV
Dit natuurlijk bij de verwachte belasting van de voeding.
Verder gaat de voeding niet stuk bij kortsluiting, zonder de zekering brand weerstand R8 er natuurlijk uit.
De FET blijft echter heel, dit is een dik modelletje, typical 40A.
De IRF5210, is de enige TO220 FET in P uitvoering die ik had, dus niet speciaal gekozen voor deze toepassing.
De zekering gaat binnen 1 sec. stuk als de batterijen nog voldoende energie hebben.
De beveiliging die ik hier toepas, vind ik voldoende voor deze toepassing.
Nu nog een plaatje van het kastje waar het geheel ingebouwd gaat worden.
Dit is net als een van mijn voedingen gebouwd in een kastje van een Cisco Pix Firewall.
Het is een mooi kastje voor deze toepassing, omdat het van dik staal is
en hierdoor goede afscherming bied voor gevoelige versterkers en de trafo die ik gebruik.
De onderdelen...

De gele kabel gaat naar de te testen voeding, dit is een stukje Neutrik symetrische microfooonkabel.
Op de voor en de achterzijde komen smalle stukjes dunne printplaat waar ik weer een labeltje met tekst op plak.
Morgen misschien meer en ik hoor graag jullie opmerkingen 
Gegroet,
Blackdog
7-4-2013 leesbaarder gemaakt...