Op 2 juni 2013 11:33:56 schreef Sine:
[...]Ja, daaag GD, ga ergens anders lopen trollen alsjeblieft.
Zozo, als jehet niet eens bent met de fantasierijke doemdenkers en daarvoor steekhoudende argumenten aandraagt, die ik overigens nog niet heb zien weerleggen, ben je meteen maar een trol?
Foei, en dat voor een mod.
Ik stel alleen maar vast dat heel wat elektonica amateurs niet het minste idee hebben van de grote boze elektronicawereld buiten hun hobbywerkplaatsje.
Wat denk je van volgende argument? Heel veel (van de heel weinige overgebleven) Zelfbouwers zijn zo overtuigd van hun eigen kennen en kunnen, dat als ze wat ineenflanzen en ze krijgen het niet goed, er niet eens aan denken dat de fout bij henzelf ligt. Als laatste excuus verzinnen ze dan maar dat ze slechte componenten ontvangen hebben.
Niet langer geleden dan gisteren komt mijn buur binnenvallen en zegt een satteliet tv installatie gekocht te hebben en slaagt er maar niet in om beeld te krijgen. Ik heb werkelijk alles geprobeerd zei die, dus moet ik wel een defecte LNB gekregen hebben. Of ik die even kon uitmeten?
Hij stond er niet bij stil dat het afstellen van een schotel erg nauw luistert en de echte reden zijn gebrek aan ervaring en kennis was. IK heb de satfinder erbij genomen en in 10 mnuten was de schotel perfect afgesteld.
Moraal van het verhaal: als iets niet lukt, schuif dan niet steeds de schuld van je af.
Ik beweer ook nergens dat er niet geknoeid wordt.
Maar knoeien doet men om eraan te verdienen.
en dit topic is er naar aanleiding van oude componenten die nergens meer in de productie van toestellen gebruikt worden.
En daarvan wordt beweert dat ze massaal nagemaakt worden.
Dit terwijl de overschotten bij de eleketroboer ruim oldoende zijn om de haast onbestaande vraag te dekken.
Als je een elektroboer kent, vraag hem dan eens wanneer hij nog voor het laatst BD139's heeft besteld?