nieuw laser en dergelijke topic.

Dit topic is gesloten

Op 16 oktober 2004 19:03:45 schreef ledfreak:
[...]
alleen zo'n setjes als op http://www.mylaserpage.de
maar die zijn alleen geschikt voor beamshows
maar heeft wel een blanking mogelijkheid dus das zeer gunstig als je een laser met blanking input hebt

of als je het goed wilt doen profi galvo's en controller maar dan ga je ruim over de 1200 euro heen

galvo's heb je al vanaf 500-700 euro alleen heb je dan de controller nog nodig das nog eens rond de 500 euro maar dan kan je ook animaties net als op mijn flimpje

heb nog wel wat leuke filmpjes van mijn oude laser op 10 mW nog en die is al vrij fel moet nodig weer eens nieuwe maken van de nieuwe laser

www.martyn3d.speedxs.nl/laser/MOV01161.MPG

www.martyn3d.speedxs.nl/laser/vet.mpg

En wat is een blanking input?
Dat ge de laser koststondig kunt aan en uit laten schakelen ofzo om spaties tussen letters te krijgen?Of beb ik verkeerd?

Zou de mijne dat hebben?

En is da maar een 10mW op die filmpjes?
Amai dan is die 100mW wel voldoende denk ik.

http://www.YouTube.com/presstube (3mil YouTube channel)

Op 16 oktober 2004 20:02:23 schreef Blue-Bora:
[...]

En wat is een blanking input?
Dat ge de laser koststondig kunt aan en uit laten schakelen ofzo om spaties tussen letters te krijgen?Of beb ik verkeerd?

Zou de mijne dat hebben?

En is da maar een 10mW op die filmpjes?
Amai dan is die 100mW wel voldoende denk ik.

ja klopt 10 mw dpss is al vrij fell puur omdat je ogen heel gevoelig zijn voor 523 nm
ja inderdaad heb je meteen goed je kan met ttl blanking de laser heel snel aan en uit zetten en in en uit faden

grote kans dat ie dat wel heeft hoor mocht ie dat nou niet hebben dan kan het eventueel nog via een aom

aom?

Allemaal Onbekend Materiaal :)

Dat is het voor mij ;)

Normaal zou da toch bij de gegevens moeten staan eh als da erop zou zitten.
Ik heb op de site gekeken en ik heb niks gevonden.

http://www.YouTube.com/presstube (3mil YouTube channel)

Op 16 oktober 2004 21:27:08 schreef Blue-Bora:
aom?

Allemaal Onbekend Materiaal :)

Dat is het voor mij ;)

Normaal zou da toch bij de gegevens moeten staan eh als da erop zou zitten.
Ik heb op de site gekeken en ik heb niks gevonden.

ja als dr blanking op zit zou het dr wel bij moeten staan inderdaad het is in iedergeval wel iets wat je echt nodig hebt als je dr laser shows ee wilt geven

maar had al ff voor je gekeken volgens de site zit het dr wel op

Ok, vruchtbare antwoorden :) maar als ik kijk naar 10mw modules op internet zijn de technische gegevens abracadabra voor mij, wie kan me zeggen waar een 10mw groene module kan vinden, die reageert op de blankingsuitgang van die set op www.mylaserpage.de? 't is niet dat ik er geen moeite voor wil doen hoor, maar ik wil graag beginnen :) dat gedoe over mrad, ttl, daar ben ik ff hulp bij nodig.

Op 17 oktober 2004 12:18:57 schreef BennieZwolle:
Ok, vruchtbare antwoorden :) maar als ik kijk naar 10mw modules op internet zijn de technische gegevens abracadabra voor mij, wie kan me zeggen waar een 10mw groene module kan vinden, die reageert op de blankingsuitgang van die set op www.mylaserpage.de? 't is niet dat ik er geen moeite voor wil doen hoor, maar ik wil graag beginnen :) dat gedoe over mrad, ttl, daar ben ik ff hulp bij nodig.

tja laat ik dan eerst ff gaan vragen wat je dr mee wilt gaan doen voordat ik daar antwoord op kan geven

bij het mrad verhaal dus miliradius if is het over het algemeen zo deste lager het getal deste beter
omdat de straal dan langer dun blijft

ik wil gewoon experimenteren, ik snap dat ik met blanking, de ruimte tussen de stralen 'leeg' kan houden, dat wil ik graag/vind ik mooi, het wordt nog niet meteen iets voor in een discotheek ofzo, maar meer slaapkamer, huis tuin en keuken gebruik (*ik bedoel wie heeft er tegenwoordig nou geen laser in huis?*) haha, dus zou graag advies (het liefst d.m.v. een link) waar ik zo'n laser aan kan schaffen.(die ik dan i.c.m. de set op mylaserpage.de ga gebruiken)

Op 17 oktober 2004 13:25:05 schreef BennieZwolle:
ik wil gewoon experimenteren, ik snap dat ik met blanking, de ruimte tussen de stralen 'leeg' kan houden, dat wil ik graag/vind ik mooi, het wordt nog niet meteen iets voor in een discotheek ofzo, maar meer slaapkamer, huis tuin en keuken gebruik (*ik bedoel wie heeft er tegenwoordig nou geen laser in huis?*) haha, dus zou graag advies (het liefst d.m.v. een link) waar ik zo'n laser aan kan schaffen.(die ik dan i.c.m. de set op mylaserpage.de ga gebruiken)

nou opzich een 10 mw laser heb je al vanaf de 80 euro ongeveer

Op 17 oktober 2004 14:08:32 schreef BennieZwolle:
waar dan?

nou zowiezo alleen in het buitenland
heb je toevallig een creditcard ?
zo ja dan kan je ze zo bestellen

Op 17 oktober 2004 14:36:20 schreef ledfreak:
[...]

nou zowiezo alleen in het buitenland
heb je toevallig een creditcard ?
zo ja dan kan je ze zo bestellen

Heb ik niet :O( ook niet in duitsland? vooruit betalen vind ik geen prob. (ps de link naar filmpjes van je 'oude laser'doen het niet

Op 17 oktober 2004 15:00:30 schreef BennieZwolle:
[...]
Heb ik niet :O( ook niet in duitsland? vooruit betalen vind ik geen prob. (ps de link naar filmpjes van je 'oude laser'doen het niet

humz das wel lastig vooruit betalen gaat meestal niet bij dat soort bedrijven

das vreemd links doen het hier prima
maar kan eventueel wel iets voor je bestellen
meeste lasers komen uit taiwan
deze zijn best leuk 10 mW voor 80 euro ongeveer

http://www.martyn3d.speedxs.nl/laser/laserpsu2.jpg

[Bericht gewijzigd door ledfreak op zondag 17 oktober 2004 16:42:40

Op 17 oktober 2004 16:32:48 schreef ledfreak:
[...]

humz das wel lastig vooruit betalen gaat meestal niet bij dat soort bedrijven

das vreemd links doen het hier prima
maar kan eventueel wel iets voor je bestellen
meeste lasers komen uit taiwan
deze zijn best leuk 10 mW voor 80 euro ongeveer

[afbeelding]

heeft die ook blanking?

Op 17 oktober 2004 09:03:14 schreef ledfreak:
[...]

ja als dr blanking op zit zou het dr wel bij moeten staan inderdaad het is in iedergeval wel iets wat je echt nodig hebt als je dr laser shows ee wilt geven

maar had al ff voor je gekeken volgens de site zit het dr wel op

Waar zie je dat dan?Ik heb ook eens gekeken,maar zie dat niet direkt staan.
Als het op de voeding is --> Ik heb die voeding met die Knop derop.Dus die digitale.

http://www.YouTube.com/presstube (3mil YouTube channel)

Op 17 oktober 2004 22:17:54 schreef Blue-Bora:
[...]

Waar zie je dat dan?Ik heb ook eens gekeken,maar zie dat niet direkt staan.
Als het op de voeding is --> Ik heb die voeding met die Knop derop.Dus die digitale.

hebben al hun modellen zover ik kan opmaken uit de specs

btw dit zijn die modules van 40 euro

Specs

5 mW 532 Nm (groen)
< 1,2 mrad
3 volt

http://i11.ebayimg.com/01/i/02/9e/ab/33_1_b.JPG

[Bericht gewijzigd door ledfreak op maandag 18 oktober 2004 15:08:30

Op 18 oktober 2004 14:56:28 schreef geronimoos:
[...]

Waar te koop en hoeveel mw?

bij mij natuurlijk ;-)

prijzen zijn trouwens ex btw en verzend kosten

Op 18 oktober 2004 14:59:37 schreef ledfreak:
[...]

bij mij natuurlijk ;-)

prijzen zijn trouwens ex btw en verzend kosten

Hoeveel mw? verkoop je ook losse pompdiodes? 808nm, 500mw?

DAt staat er bij als je even goed gelezen had.

Zien er trouwens leuk uit die dingetjes, maar zijn dit niet diodes uit laserpennetjes?

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.

Op 18 oktober 2004 15:25:32 schreef weardguy:
DAt staat er bij als je even goed gelezen had.

Zien er trouwens leuk uit die dingetjes, maar zijn dit niet diodes uit laserpennetjes?

Ja sorry, zag het al. Lijkt me idd dat ze uit die laserpennen komen, omdat de driver ook uitgerust is met drukknopje.
Zijn de modules nog te tunen tot hogere output, mits voldoende gekoeld?

Ik snap niet waarom ze die groene lasers nou altijd op zo'n moeilijke manier maken met kristallen en dergelijken. Een laser diode bestaat toch niet uit meer dan een miscroscopisch spiegelkamertje en een micoscopisch ledje? Kunnen ze dan niet gewoon een groen ledje nemen en de lengte van de kamer aanpassen?

Op 18 oktober 2004 15:37:55 schreef Zom-B:
Ik snap niet waarom ze die groene lasers nou altijd op zo'n moeilijke manier maken met kristallen en dergelijken. Een laser diode bestaat toch niet uit meer dan een miscroscopisch spiegelkamertje en een micoscopisch ledje? Kunnen ze dan niet gewoon een groen ledje nemen en de lengte van de kamer aanpassen?

nopes helaas niet
en inderdaad die modules gaan normaal gesproken in laserpennen
en ja ze zijn wel wat op te voeren in somige gevallen tot 10 mw

Op 18 oktober 2004 15:23:50 schreef geronimoos:
[...]

Hoeveel mw? verkoop je ook losse pompdiodes? 808nm, 500mw?

ja hoor als je nodig hebt kan ik daar ook wel aankomen

Dit topic is gesloten