bramvr
Elektronica werkt op rook, als de rook er uit is werkt het niet meer!!!
Aan datasheets kan ik wel aan uit maar zo'n Engelse teksten is me wat hoog gegrepen zeker omdat ik de opamp zelf nog niet zo goed snap. Dan zijn er in eens 2 dingen waar ik uit van moet leren.
Kunnen we hier niet wat verder discuteren zo dat ik het grotendeels snap. Dat zou ik zeer op prijs stellen.
blackdog
Golden Member
Daar de mens het noodzakelijke niet kan volbrengen, streeft hij naar het overbodige (Goethe)
Hi Bramvr,
Ik sluit me aan bij de opmerking van rbeckers, steek wat tijd in de engelse taal, dat helpt echt bij electronica 
Ik heb nog wat plaatjes voor je, alleen het maakt het niet helemaal duidelijk van wat ik bedoelde met de "fase ruimte"
Het probleem is, dat de fabrikanten van de IC's, bijna nooit de zelfde soort grafieken aanhouden...
Ik heb in ieder geval een rode lijn in de drie plaatjes die ik hier laat zien gezet, deze staat op het punt waar de versterking "0" dB is geworden,
dat is bij het eerste plaatje dat van de CA3140 is rond de 3Mhz.
Je ziet rechts bovenaan de fase ruimte bij dit "0"dB gain punt.
Ook bij deze fabrikant (RCA, Intersil) een onrealistische weergave. Waarom? Er staat bij een belasting van 2K en "0" pF belasting.
Lijkt me vrij lastig te meten voor die fabrikant en niet reeel.
Dit is de Linear Technology LT1013 Low cost dual precision opamp.
Hier krijg je in de grafiek te zien, de openloop gain en de fase ruimte bij 5v en -+15V.
Bij hogere voedingspanningen werken bijna alle opamps beter.
En dit is de ADA4077-2, dual opamp zo'n beetje het beste wat er te krijgen is tegen een normale prijs, lage offset,
lage bias stromen voor een precision opamp hoge slew rate en mooie openloop gain met goede fase ruimte,
een winnaar wat mij betreft wat de "algemene" precisie opamps betreft.
Het gaat te ver om alles hier te gaan uitleggen, maar met deze opmerkingen kan je in ieder geval de goede richting op gaan.
Verder is dit niet alleen van belang bij deze dummy load, maar voor bijna alle lineaire opamp schakelingen.
Gegroet,
Blackdog
bramvr
@blackdog
Ok ik zal wat aan men Engels doen maar nu dat het voor mij vakantie is pruts ik toch even liever met mijn dummyload 
Ok het bovenstaande stuk begin ik stilaan te snappen maar nu heb ik nog een andere vraag.
Ik heb nu testen gedaan en het werkt perfect op gewone DC spanning. Maar als ik begin te moduleren (10kHz) dan loopt het mis totdat ik de condensator van over de uitgang en de - ingang weg deed toen kon ik bijna perfect moduleren tot 40kHz. Wat in mijn ogen normaal is omdat de condensator voor een vertraging van het signaal zorgt omdat hij nog geladen is. Ook zal de parasitaire capaciteit van de fet wel meespelen denk ik. wat is jullie mening hier over?
blackdog
Golden Member
Daar de mens het noodzakelijke niet kan volbrengen, streeft hij naar het overbodige (Goethe)
Hi Bramvr,
Ik lijk misschien een beetje drammerig maar...
Ik wil zien wat je schema is, als je aan het moduleren bent.
Met alle waarden er in, misschien ook weer foto's.
Electronica is NIET makkelijk, er zijn zeer veel variabelen en met weinig info kan ik ook maar weinig zinnigs jouw kant op sturen.
Wij kunnen hier niet zien wat en hoe jij gemeten hebt.
Welke aparatuur heb je gebruikt, hoe aangesloten enz.
Dit is ook een leerproject voor je, hoe presenteer ik data aan anderen zodat wij met een zo hoog mogelijk rendement jou (Bramvr) kunnen helpen.
Vraag je dus af, wat een ander zou willen weten, om jou optimaal te kunnen helpen.
Probeer je in de anderen te verplaatsen bij het presenteren van vragen.
Dek echter niet dat ik vind je alles fout doet, ik merk in het geheel geen arrogantie bij je, je luisterd goed naar wat er hier gezegt wordt en past het toe, mooi dus. 
Verder help ik graag maar ik kan ook weer niet een kleine opleiding electronica hier op het forum gaan geven, dus een beetje van blackdog en zeg rbeckers en veel inzet van Bramvr 
Gegroet,
Blackdog
bramvr
ik kan ook weer niet een kleine opleiding electronica hier op het forum gaan geven
Haha dat begrijp ik wel 
Dit is mijn voorlopig schema. Ik heb gemeten en de potentiometer zou op iets van een 7K3 staan.
Als apparatuur heb ik een Rigol DS1104Z-S dit is een scoop + functie generator.
Foto's komen morgen maar de opstelling is bijna het zelfde als de foto's hier
[Bericht gewijzigd door bramvr op (13%)]
blackdog
Golden Member
Hi Bramvr,
Dat je potmeter op 7,3K staat, dat zal wel.
Heb je goed gelezen wat ik aan je vroeg, je hebt alleen een schema gestuurd maar niet getekend hoe je meetapparatuur hierop is aan gesloten, moet ik dat zelf bedenken en dus ook alle mogelijke fouten die jij daar misschien bij gemaakt heb bedenken?
Ik heb een grote kop, maar dat gaat echt niet hoor 
Hoe moduleer jij deze schakeling?
Je schema is trouwens fout, C1 hoort tussen pin 6 en pin 2 te zitten en begin bij ongeveer 2,2nF en maak R5 iets van 2K2.
Dat is een aardige beginwaarde.
R5 moet appart aan de 0,1 ohm weerstand worden aangesloten.
De onderzijde van de 0,1-Ohm weerstand is een sterpunt waar ook de onderzijde van de 470 weerstand aan moet.
Die lange draden die ik op foto's van je heb gezien kan niet, in ieder geval niet als jij bandbreedte metingen gaat doen.
Gegroet, het is nu bedtijd hier 
Blackdog
bramvr
Je schema is trouwens fout, C1 hoort tussen pin 6 en pin 2 te zitten
Goed dat je dat zegt het is maar en teken fout maar fout is fout 
Ik zal morgen nog wat testen doen met een goed schema en de meetpunten daarop. Ik zal ook screenshots van mijn scoop maken.
De onderzijde van de 0,1-Ohm weerstand is een sterpunt waar ook de onderzijde van de 470 weerstand aan moet.
Dit is nu het geval deze zijn via de GND met elkaar verbonden. Of mag het juist niet aan massa hangen?
Die lange draden die ik op foto's van je heb gezien kan niet, in ieder geval niet als jij bandbreedte metingen gaat doen.
Wat is zoal de maximale lengte? Hoe wordt dit dan gedaan om naar de koelplaat te gaan? Coax kabel? Moeten alle draden korter of alleen de draad van de gate en van de meetweerstand?
[Bericht gewijzigd door bramvr op (24%)]
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Op 27 juli 2014 00:22:33 schreef bramvr:
Dit is nu het geval deze zijn via de GND met elkaar verbonden. Of mag het juist niet aan massa hangen?
Nee, wat Blackdog bedoelt is dat het een STERPUNT moet zijn. Dus in plaats van dat allerlei draden via-via daar wel een keer op aangesloten zijn, moet iedere "verbruiker", z'n eigen draad naar dat punt hebben. De belangrijke verbruikers heeft Blackdog genoemd.
Op 27 juli 2014 00:13:27 schreef blackdog:
[...], C1 hoort tussen pin 6 en pin 2 te zitten en begin bij ongeveer 2,2nF en maak R5 iets van 2K2.
Ik heb in Spice zitten simuleren en ben op rond de 1k en 3nF uitgekomen. Door de weerstand te vergroten en de condensator te verkleinen blijft het kantelpunt ongeveer hetzelfde, maar waarom gaat jou voorkeur daarheen uit?
[Bericht gewijzigd door rew op (32%)]
rbeckers
Overleden
De maximale lengte is geen vast getal. Maar die maximale lengte is van een hoop zaken afhankelijk. O.a. de frequentie.
Vaak wordt iets van 10cm aangehouden.
Afhankelijk wat de beperkende zaken zijn, zijn er ook diverse oplossingen.
Voedingslijnen ontkoppelen m.b.v. condensatoren.
Layout PCB aanpassen.
Draden twisten.
Afgeschermde kabel.
Dikkere draden.
Buffers of versterkers.
Stroomsturing i.p.v. spanning.
@rew
M.b.t. die RC combinatie gebruik ik de kleinst mogelijke condensator, de waarde en de afmeting, die voldoet. Dus bij een grotere weerstand. Bij snelle opamps zijn er grafieken die een aanbevolen waarde hebben van die weerstand.
[Bericht gewijzigd door rbeckers op (22%)]
Op 26 juli 2014 21:49:33 schreef bramvr:
@rbeckersIs dit wat jij bedoeld?
Zo ja is het wel een beetje een probleem omdat Engels een struikelblok voor me is.
Je zou het bijna vergeten, maar er is ook het een en het ander in het Nerderlands te vinden. Engels begrijpen is natuurlijk handig, dat komt wel.
rbeckers
Overleden
Dat is wel zo maar datasheets en appnotes zijn meestal in het Engels.
Bijvoorbeeld "Elektronica voor Dummies" is een goed boek.
Het is afhankelijk van wat je wilt.
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Op 27 juli 2014 09:22:54 schreef rbeckers:
@rew
M.b.t. die RC combinatie gebruik ik de kleinst mogelijke condensator, de waarde en de afmeting, die voldoet. Dus bij een grotere weerstand. Bij snelle opamps zijn er grafieken die een aanbevolen waarde hebben van die weerstand.
OK. Zit wat in. Maar welke "randvoorwaarden" gebruik je dan om "kleinst mogelijk" te bepalen? Even kort door de bocht: stroom mijn opamp in is ongeveer 1pA, dus ik heb bij een MOhm ongeveer 1 µV afwijking, dus dat kan ik hebben. Dus ik neem 4.7pF voor C1 en 1M voor R5? (*)
Om het concreet te maken: Ik gebruik een opa2376.
(*) Ik hoop hiermee VER buiten het "zou kunnen" bereik geprikt te hebben, in de hoop dat jij dan makkelijk kan zeggen: Nee, dat werkt niet omdat..... En wat er DAN komt vind ik interessant.... 
blackdog
Golden Member
Ha die rew, 
Dank je voor de uitleg van het sterpunt, dat was er even bij ingeschoten.
Wat de RC combinatie betreft, waarom kies ik voor een wat hogere waarde dan die jij hebt gekozen...
Datis gebaseerd op de stroom die de uitgang moet leveren, ik wil zo veel mogelijk stroom voor handen hebben voor het aansturen van de Gate.
Bij opamps met een hogere bias stroom kan je de weerstand ook weer niet te hoog maken, omdat dan je DC spec's weer te veel aangetast worden.
Het is aan de ontwerper om hier een goede balans in te vinden, voor de gebruikte onderdelen.
Dit is vooral van belang als je b.v. met blokgolven test op de flanken.
In mijn dikke dummy load beperk ik de flanken door aan de ingang een low pass filter te zetten, die de scherpe kanten van de flanken afhaald. (3K3 + 220pF)
De opamp kan het dan beter aan.
Bij mijn schakeling is dat nog wat minder aan de hand omdat ik een Sziklai-paar gebruik met daarvoor nog een emittor volger.
Hierdoor is de belasting voor de opamp nihil en de opamp haalt hierdoor dan ook zijn maximale spec's.
Dit is in het geheel anders dan mijn Jim Williams Active Load, deze gebruikt een breedband power opamp van LT de LT1210.
Deze kan piekstromen leveren tot boven de 2-Ampere.
Het schema van de JW Load.
Wil je dus een zeer breedbandige Dummy Load hebben dan is bovenstaande schema een aanrader.
De goede specificaties van deze Dummy Load bereik je alleen door de bedrading ZEER kort te houden.
Deze moet gebouwd worden alsof het een 2M eintrapje is 
Ik hoop dat dit het wat duidelijker maakt.
Gegroet,
Blackdog
rbeckers
Overleden
Inderdaad VER buiten het bereik. 
1 Ruis. 1MΩ ruist meer dan 10kΩ
2 parasitaire en andere C's. Input Capacitance (diff- cmm)6,5pF-13pF. Dat is groter dan 4,7p!
3 RL=10k (fig 17) mooie response. Dus R5 ong. > 10k. RL >2k
Ik ben nog niet op de helft van de datasheet van de OPA, en zonder te rekenen, begint R5 de waarde < 20kΩ te krijgen.
En R5 is groter dan 2kΩ
Edit:
fig 21 Open-loop output resistance <100Ω
[Bericht gewijzigd door rbeckers op (10%)]
blackdog
Golden Member
Hi rew,
Even over de door jouw gebruikte opamp, de OPA376 serie.
Deze is maar geschikt voor 6V voeding.
Dit samen met de gate spanning, de spanning over de Source weerstand en de maximale uitgangs stroom, vind ik het niet een goede keuze.
Kijk eens naar figuur 12 in de datasheet, dat geeft de uitgansspanning aan t.o.v. stroom. (samen met rbeckers zijn opmerking betreffende de Ru, 100 Ohm)
Denk nu ook aan het dynamische gedrag als je b.v. met pulsjes werkt als modulatie.
Constant moet de OpAmp de Gate laden en ontladen, met en een Logic Fet, waar je als ontwerper als eerste aan zou denken,
gaat dan in ieder geval niet, dit i.v.m. de zeer hoge Gate capaciteiten.
Alleen een "normale" fet heeft weer een hogere drempel voor de gate om de Fet in geleiding te krijgen.
Daar komt jouw beperkte voedingspanning van je OpAmp weer roet in het eten gooien.
En dan nog deze, de OPA376 serie heeft nogal weinig fase ruimte, deze is maar 40 graden...
Dit maakt, als je geen stroombuffer achter de OPA376 hebt, hij moeilijk rustig te krijgen is in deze schakeling.
Zie het plaatje hieronder.
De andere specificaties zoals, Offset, Bias, Ruis en Slew Rate zijn allemaal goed.
Gegroet,
Blackdog
rbeckers
Overleden
Blackdog, inderdaad. 
Kijk ook eens naar fig 16.
Die OPA heeft moeite met capaciteiten.
(zo ongeveer ...)
rew
Op 27 juli 2014 11:20:05 schreef blackdog:
Even over de door jouw gebruikte opamp, de OPA376 serie.
Deze is maar geschikt voor 6V voeding.
Dit samen met de gate spanning, de spanning over de Source weerstand en de maximale uitgangs stroom, vind ik het niet een goede keuze.
Met I2R < 1W, en 10A stroom, zit ik op 10mOhm shuntweerstand. Bij 10A dus 100mV spanningsval. Dan is de vraag of ik bij 4.5V uit de opamp wel 10A door de mosfet krijg. Tot nu toe is dat geen probleem geweest. De mosfets die ik heb komen bij 4.4V gatespanning ruimschoots boven de 10A.
De verantwoordelijkheid voor het uitzoeken van de opamp/shunt/mosfet mbt voedingsspanning neem ik op me. Dat snap ik en kan ik uitzoeken.
Het dynamisch gedrag (moduleren van de stroom) is voor mij ook nog even een toekomst issue.
Mijn huidige probleem is dat mijn CPU iedere miliseconde iets met USB doet, en/of dat de schakelende voeding die ik er zo nu en dan (als DUT) aan heb hangen iedere 16 microseconde iets met z'n spoeltje doet.
Beide "storingen" zorgen voor een stroom-variatie die FORS te noemen valt. Als ik het gemiddelde op 400mA instel, zie ik uitschieters van 250 tot 600mA.
De boel lijkt verdomd gevoelig voor "troep" op de voeding.
Dus ipv de boel uit de 5V van de USB te voeden heb ik een 4.3V LDO lineaire voeding gemaakt. (Ook dan heb ik zat marge om de FET aan te sturen). Nauwelijks verbetering. Ik heb de 100nF naast de opamp met een 4.7uF uitgebreid. Factor twee verbetering (ik denk dat deze eerst was, bij nader inzien). Maar nog steeds zie ik behoorlijke stroomvariatie in respons op dingen uit de voeding van het circuit, of uit het DUT...
Dat van het sterpunt moet ik nog implementeren.
Iemand stelde voor: gebruik geen logic-level FET, maar een gewone. Eentje die bij 10V pas goed geleidt. OK. Ik wil graag de boel simpel houden, dus met 5V uit de microcontrollerkant de boel voeden was makkelijk. Maar voor een testje kan ik wel even wat regelen. Anderzijds, dan ook weer een negatieve voeding regelen vind ik wat lastig.
Dus dan moet ik een andere opamp kiezen. Maar wel eentje die z'n negatieve voeding in het CM bereik heeft zitten. Ik heb gisteren een tijd zitten puzzelen, en uiteindelijk de TLC272CD besteld. Gedeeltelijk omdat de BBQ begon...
Kijk ook eens naar fig 16.
Daar kan ik een hele tijd naar kijken. En ok. Hij heeft overshoot als er in de gain=1 situatie een condensator aanhangt. Maar in hoeverre dat op mijn situatie van toepassing is kan ik niet beoordelen. Ik gebruik hem niet in gain=1 mode, ik heb een 270 ohm weerstand tussen de output en de "load capacitance". Bovendien heb ik de output met die 3nF teruggekoppeld. Dus hoe relevant is die grafiek?
Hmm. Gemeen is ook: Uit fig 23 kan je aflezen: offset rond V- is ongeveer 100µV. Meer dan de "max 25µV" die ze opgeven in de specs. Die blijken dan subtiel alleen te gelden bij VCM = VCC/2.....
Maar goed, ik sta open voor suggesties voor een opamp en mosfet die
* VCM bij V- toestaan,
* lage offset spanning
* Met bijvoorbeeld 12V enkele voeding kan werken.
* geschikt is om een mosfet aan te sturen.
* SO8 behuizing. (met twee opamps in standaard pinout).
Fet:
* 20A continuous
* RDSON < 100mOhm.
* NIET logic level.
* > 30V?
* TO220
* geclaimed vermogen > 100W?
rbeckers
Overleden
I.v.m. fig. 16
Je 3nF zorgt voor en een capacitieve belasting en een voor hogere frequenties een naar unity gain gaande versterking.
Maar ook zonder die 3nF. Een dergelijke grafiek, hoewel niet helemaal van toepassing, duidt op een opamp die snel instabiel wordt.
Dit soort datasheets is ook lastig omdat elke leverancier andere begrippen, grafieken e.d. gebruikt.
Meestal staan de slechtere eigenschappen verstopt en ergens achteraan.
Een ander "probleem" is de manier van ontwerpen. Vergelijk Bob Pease en de simulatie tools ontwerpers. Het inzicht dat elke stroom ergens retour komt en dat niets ideaal is, klinkt erg simpel en logisch. En wordt vaak vergeten of genegeerd.
blackdog
Golden Member
Hi rew 
Zoals ik het zie, heb je meerdere problemen... *grin*
1e
Ook al gebruik je niet een modulatie techniek op het ogenblik, je hebt toch te maken met het dynamische gedrag van de schakeling.
Kijk alleen al naar wat je omschrijft hoe de schakeling reageert op de variatie op de voeding.
2e
Die 3,3nF belast echt jouw opamp ook al zit daar (dacht ik) een 1K weerstand naar de Source toe.
Dit samen met de zeer grote Gate capaciteit, drain/gate capaciteit van een logic Fet met de 270-Ohm serie weerstand geeft een leuke fase verschuiving.
3e
Ik wil graag de boel simpel houden
Dat is een goed uitgangspunt, daar houd ik ook altijd rekening mee, maar de kwaliteit van de schakeling staat bij mij bovenaan.
4e
Je maakt het jezelf heel moeilijk met een 0,01-Ohm meet weerstand en signalen in het microvolt gebied.
Je zal een zeer goede "Mekka" moeten maken (ster nulpunt) en ik denk dan ook aan een Diff Opamp om de Sense vanaf deze 0,01-Ohm weerstand te halen.
Je opamp en je referentiespanning moeten een zeer goede ondredrukking op hun voeding hebben.
5e
Zeer zorgvuldig met je aardpunten van je ontkoppeling omgaan, denk hierbij aan "Ground Bounce"
6e
Bij de stromen die jij volgens mij wil gaan laten lopen kan je ook het EM veld niet negeren.
10-Ampere door je meetweerstand en je printbaantjes zijn een geweldige vuurtoren!
Je zal de printopbouw en bedrading hier zo moeten opbouwen dat je zo min mogelijk EM veld hebt.
7e
Een logic Fet van NXP die bijna voldoet (in ieder geval een lage Gate capaciteit) is de: PHP21N06LT
Ik hoop dat je iets kan met mijn opmerkingen, nu is het tijd voor sport 
Gegroet,
Blackdog
bramvr
Hier ben ik weer met test resultaten 
Het werkt nu beter dan daar voor. Ik heb alles van het breadbordje eens afgebroken. Waarschijnlijk zat er ergens een draadje fout waardoor ik rare verschijnselen kreeg.
Het apparatuur dat ik gebruik is een scoop met fuctiegenerator (Rigol DS1104Z-S)
Alle foto's zijn klikbaar.
Dit is het schema dat ik gebruikt heb. Ook staat er op aan gegeven welke kleur van probe waar is gemeten. 
Hier is een foto van mijn testopstelling. Ik weet niet of je hier veel kunt op zien wegens een camera van mijn GSM en de schaduw vorming die ik daar heb. Zoals je zit op de foto heb ik de draden nog niet ingekort. Ik weet niet zo goed of het goed is dat ik alleen de draden van de gate en de shunt zo kort mogelijk neem. Of moeten de draden van de drain en de source ook worden ingekort? Ook werd er gezegd om een twisted pair te gebruiken maar welke moet ik als een paar nemen. Gate en meetweerstand?.jpeg)
Hier heb ik enkele scoopbelden met verschillende frequenties. De frequentie kan je rechts op het scoopbeeld terug vinden. Alle testen zijn met een load van ±0A tot en met 1A.
Zoals je kan zien begint het bij 400Hz al wat mis te gaan.
Nu heb ik de weerstand (R5) even aangepast naar 1k en zoals je kan zien is het een stuk beter geworden bij 1kHz. Nu heb ik ook een meting met deze weerstand gedaan op 2kHz en als je de scoopbeelden naast één legt zie je dat het scoopbeeld overeen komt met het scoopbeeld op 1kHz met weerstand (R5) van 2k2. Dus ik kan ongeveer 1kHz meer aan nu. Nu weet ik niet hoe ver ik deze weerstand mag verlagen. Het is misschien nu beter om de condensator iets te verhogen? De parasitaire capaciteiten van de lange draden zullen hier ook wel meespelen denk ik. Misschien het breadbordje ook nog.
Ik hoop dat ik alle nodige informatie heb gegeven anders weet je me wel te vinden 
blackdog
Golden Member
Hi Bramvr,
Even snel voor ik weg ga, laat de weerstand 2K2 en verklein de capaciteit naar b.v. 1nF, 470pF, 220pF en kijk of het stabiel blijft. (tuusenstapjes mogen ook natuurlijk, er mag alleen maar weinig "ringing" optreden, max 1,5 periode)
Dat is de manier zoals ik bedoelde 
Succes,
Blackdog
rew
Op 27 juli 2014 14:52:54 schreef blackdog:
Ik denk dan ook aan een Diff Opamp om de Sense vanaf deze 0,01-Ohm weerstand te halen.
Ik heb de versterking vanaf de sense inderdaad al differentieel. Als het goed is kan ik het hebben dat ie "absoluut" al een paar mv boven de GND van het circuit zit (door de spoor-weerstand van de weerstand naar de connector).
Je opamp en je referentiespanning moeten een zeer goede ondredrukking op hun voeding hebben.
OK. Maar de opamp heeft een 100dB voedings-rippel-onderdrukking. Dus dan verwacht ik de voedings-troep niet zo sterk terug als ik nu zie. Bovendien, Ik heb als het goed is nog een keer 100dB gewonnen door die 4.3V LDO er tussen te zetten.
Anderzijds, de DAC van de CPU zal ook wel met de 1ms voedingsrimpel meedansen. Maar ik dacht dat ik daar ook een laag-doorlaat-filtertje op had gezet. Die zou dat ook behoorlijk moeten onderdrukken.
Als ik op farnell naar de PHP21N06LT zoek, krijg ik nul op het request. Zoek ik op een paar letters minder, krijg ik de IRFZ32N aangeboden. 700pF gate capaciteit. Beter dan de 4000pF van de PSMN2R7-30... Maar maakt dat zoveel uit? Ik heb ook zo'n 3nF naar de inverterende ingang hangen...
Ik was bovenstaande paragraaf gaan typen denkende dat als ik "1 result" bij farnell krijg, dat wel het gevraagde ding zou zijn. Kwam er pas later achter dat het een heel ander ding is.
Anyway, de IRF en de PHP zijn niet verglijkbaar. De IRF is niet logic-level de PHP wel, 100A versus 30A, 500 vs 700pF... etc.
bramvr
rew
bramvr