OM-halfgeleiders, 12NC nummering Philips plus aanverwante zaken en geschiedenis

Op 3 augustus 2014 01:12:19 schreef maartenbakker:
Ahja, Sony was inderdaad een bekende fabrikant van CCD-modules. Misschien nog steeds wel.

tegenwoordig CMOS. CCD vind je enkel nog in hele dure camera's. er zijn niet veel producenten over die nog CCD's produceren.

flash2b

Special Member

Nog niet op de lijst, een OF815 diode.

http://www.uploadarchief.net/files/download/of815.jpg

Volgens mij een fast recovery of avalanche diode......

maartenbakker

Golden Member

Dankje. Behuizing ziet er BYD33-achtig uit. Ik zet hem in de lijst. Weet je toevallig ook nog waar hij uitkwam? Ik gok van niet maar beter een keer teveel vragen dan een keer te weinig.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
flash2b

Special Member

Uit een voeding print maar ik weet niet meer waarvan.

voor je lijst: OF4025 diode; Philips Stadskanaal, Werd specifiek gemaakt voor HV voedingen tbv. Rontgenanalyse-systemen.
Spec naar je gemaild.

Es wäre gut Bücher kaufen, wenn man die Zeit, sie zu lesen, mitkaufen könnte. (Arthur Schopenhauer)
maartenbakker

Golden Member

Dankjewel! Is inmiddels toegevoegd.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op maandag 4 augustus 2014 21:36:39 (56%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Nou hier dan nog wat obscuurs wat ik in een eerdere post al had aangekondigd:

9586 122 09012
Spoorweg Sein Industrie B.V.
DEN HAAG - HOLLAND
http://www.txrx.nl/henri/co_linked/tn_sein_kastje_voor.jpg
voorzijde-fullscreen
http://www.txrx.nl/henri/co_linked/tn_sein_kastje_achter.jpg
achterzijde-fullscreen
Op het ALU plaatje staat: S0029

En nog een paar boarden van een verkeers installatie systeem:
Het dateert uit 1986.

Een wegenplan met aan de achterzijde een print
wegenplan

9586 902 00121, PCB=3522 703 99203
Dit is de voorzijde ervan, een breadboard met een handvol (HEF ceramic) IC's.
voorzijde

9584 813 09710 een 8085 board met 2x 8155 en een eprom etc. Gemaakt in Australië. (8 switches)
Twee fotos:
voorzijde
achterzijde
Van deze boarden heb ik er 3.

3522 703 98502 (PCB nummer), het nummer in het alu plaatje is:
S0000025
9586 127 01701
Bevat 16 tuimelswitches.
Foto:
voorzijde
Van het board met 16 schakelaars heb ik er 2, het tweede board heeft het nummer: 3522 703 98504, een iets nieuwere revisie (laatst cijfer is altijd bij PCB's het revisie nummer, ook wel "punt-nummer" genoemd).

Al die handel komt uit een doos.

Gaan de sloop in tenzij er hier nog iemand iets mee zou willen.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
maartenbakker

Golden Member

Erg leuk, gaat ook dankbaar mijn 12NC-database in, en ook bij de origin-letters de S. Kan ik weer een nieuwe fabriek herkennen.

Zou je het 12NC nummer en verder opschrift linksonder op de achterkant van die Australische print nog even willen noteren? Op de foto komt het niet helemaal goed door.

(ik zou toch gezworen hebben dat er in jouw post net nog Oostenrijk stond trouwens)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

In het koper neem ik aan dat je bedoelt. Ik zal het donderdag even opschrijven en het alu stikkertje.

Ja er stond inderdaad Oostenrijk, toen ik de foto's even uitprobeerde zag ik dat er geen austria maar australia stond (foto was wel erg groot) en heb ik dat even gefixed.

Het vreemde is dat ik nog nooit iets uit Australië gezien heb en wel veel uit Oostenrijk vandaar "bevooroordeeld" iets te snel overheen gekeken....

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
maartenbakker

Golden Member

Scheelt ook maar 2 lettertjes, en in een daarvoor toegeruste 12NC maar 1 cijfer (02=Australia, 03=Austria).

P.S. Inderdaad in het koper. Begint volgens mij met 3502 (wat gezien bovenstaande prima kan kloppen).

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op dinsdag 5 augustus 2014 00:16:15 (33%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

@maarten: Nummers toegevoegd in de vorige post. Ook texten aangepast waar nodig. Dus even helemaal nakijken.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
maartenbakker

Golden Member

Dankjewel Henri! Interessant materiaal en allemaal zorgvuldig genoteerd. Ik zou de matrixprint met de kruising zelf niet slopen maar aan de muur hangen of aan een modelbouwer gunnen, de rest lijkt me minder bruikbaar inderdaad.

Ik neem aan dat je met 3522 703 504 dan 3522 703 98504 bedoelt?

Nog een ander vraagje: Het nummer beginnend met 3502 linksonder op foto vd_switchboard_8_back.jpg heb je dat ook nog voor me? En wat er aan letters of aanduidingen achterstaat. Juist omdat het Australisch is vind ik dat extra interessant om te noteren.

Een andere interessante bijkomstigheid is nu wel dat ik origin letter S hierdoor voor zowel Hilversum als Seinindustrie Den Haag heb staan. Dat zal dus nog nader uitgezocht moeten. Op de zilverkleurige labeltjes staat gewoon Hilversum toch?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

ON563 - Dual JFET a la BFQ1x
ON564 - Dual JFET a la BFQ1x

Op 15 augustus 2014 19:16:58 schreef maartenbakker:
Ik neem aan dat je met 3522 703 504 dan 3522 703 98504 bedoelt?

Ja, ik zal het in de post even fixen.

Nog een ander vraagje: Het nummer beginnend met 3502 linksonder op foto vd_switchboard_8_back.jpg heb je dat ook nog voor me? En wat er aan letters of aanduidingen achterstaat. Juist omdat het Australisch is vind ik dat extra interessant om te noteren.

Dat kan ik je pas over 2 weken vertellen, zit nu 11000 km van huis af...

Een andere interessante bijkomstigheid is nu wel dat ik origin letter S hierdoor voor zowel Hilversum als Seinindustrie Den Haag heb staan. Dat zal dus nog nader uitgezocht moeten. Op de zilverkleurige labeltjes staat gewoon Hilversum toch?

Welke bedoel je precies? Op het kastje staat in ieder geval niet meer op zover ik weet.

Ik zal dat kastje eens openmaken en eens kijken wat daar nu precies in zit. Wordt vervolgd...

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
maartenbakker

Golden Member

Denk ook niet dat ik het raadsel Hilversum versus Den Haag zo op kan lossen. Met de zilverkleurige labeltjes bedoelde ik die op de verkeerslichtprinten waar de 12NC en Philips Telecommunicatie Industrie op staat.

Ben benieuwd naar je bevindingen, maar eerst: fijne vakantie!

@markce: thanks, toegevoegd

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Henry S.

Moderator

Op 13 december 2013 19:15:09 schreef Henry S.:
Ik kreeg gisteren ook een leuke op m'n tafel:

[afbeelding]

Een OQ0005 CCD met d/c H9614 uit een 'LMS 5.1 reader'

[afbeelding]

Let op de ingeslagen cijfers.

Via de email kreeg ik wat leuke informatie voor dit topic:

Hallo Henry,

Heel toevallig zag ik een vraag over de OQ0005.
Het IC is onderdeel van een mechanisch meetsysteem voor bijvoorbeeld Numerieke Besturingen en indicatoren. Zoals je ook ziet op het typeplaatje kun je verplaatsingen meten met een oplossend vermogen tot 0,1 micrometer.
De Hoofdindustriegroep was inderdaad eerst PIT, toen S&I en tenslotte IE.
Het betreffende onderdeel behoorde bij de productgroep Numerieke Besturing oftewel NC (Numerical Control).
Toentertijd was ik nauw bij de ontwikkeling betrokken.
Als je meer informatie wilt hebben moet je even reageren.

Mocht je meer willen weten dan kan ik je een emailadres geven.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
hobby luke

Honourable Member

Ik weet niet of het bij dit topic hoort, maar het is toch Philips:

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/dscn2304bis.jpg
http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/dscn2305bis.jpg

Ik kan op dit nummer (ON4673) geen datasheet vinden.
Of moet er nog iets voor de eerste letter?
Het zijn twee sets van twee stuks.

MVG,
Luc.

als je iets vindt, heb al jaren diverse on4678 liggen met onbekende specs. ik weet ervan dat het n fets zijn van hetzelfde bouwjaar als de jouwe..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
maartenbakker

Golden Member

Dit zijn bij uitstek torren die in dit topic thuishoren, kijk maar in de startpost, die absoluut de moeite van het lezen waard is en waar ik jouw exemplaren ook meteen in link (dankjewel voor de detailfoto).

Het gaat hier om geselecteerde paartjes schakeltransistoren waarbij ON4673 het type is en de C die erachter staat waarschijnlijk met de binning te maken heeft, of een variant van het type aangeeft. Het bestelnummer 4822 130 62934 kom je als het goed is tegen in de servicedocumentatie van diverse TV Chassis uit de FL reeks. Reden dat ze geselecteerd moesten worden is dat ze in die TV's steeds met z'n tweeën parallell staan als lijneindtransistor.

Het equivalente niet-gepaarde en niet geselecteerde type is BU2508AF, dus in principe kun je daar het datablad van gebruiken voor de individuele torren.

Bijschrift F00128N zegt me helaas niets, kan een voorraadnummer van een winkel geweest zijn ofzo.

@testman: helaas ben ik nog niets tegengekomen, maar als je een databoek van rond 1992 hebt kan je kijken welke types in aanmerking zouden kunnen komen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
hobby luke

Honourable Member

Hallo Maarten,

Sorry, ik had je startpost niet gelezen,daar staat inderdaad een hoop info.
Ik heb eens enkele van die ladekastjes gekocht van iemand wiens vader Tv's herstelde.
Blijkbaar nogal veel Philips, want er zitten nog wat lades met IC's en kleine printjes uit Philips toestellen.
Nu je het zegt, deze transistors zaten bij de "BU" vakjes.
Daar zat nog een zakje bij met het volgende:

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/dscn2307bis.jpg

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/dscn2311bis.jpg

Ik zag deze ook in je startpost met de vermelding BU2508, en hier staat BU508.
In het zakje zaten de transistors op de foto (2SD1884).
Misschien heb je hier ook iets aan.

MVG,
Luc

maartenbakker

Golden Member

Daar heb ik zeker wat aan, dankjewel! Met veel van dit soort kleine stukjes informatie krijgen we uiteindelijk een startpost waar meer in staat dan Philips zelf nog weet ;)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Hugo Welther

Moderator

Ik heb er ook nog een voor je: 9390 260 40112
Een SO-16 socket voor een programmer of tester zo te zien.

De foto's:
http://www.uploadarchief.net/files/download/ss850486.jpg

http://www.uploadarchief.net/files/download/ss850488.jpg

http://www.uploadarchief.net/files/download/ss850489.jpg

http://www.uploadarchief.net/files/download/ss850491.jpg

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
maartenbakker

Golden Member

Ben benieuwd. 93xx is in elk geval een reeks van commerciele nummers van buizen en halfgeleiders, die socket komt dus uit de koker van Philips Semiconductors.

Interessant dingetje. Kan je eens aangeven wat er om het hoekje van het etiket staat op de tweede regel?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Hugo Welther

Moderator

Op de zijkant staat op de 2de regel niets:
http://www.uploadarchief.net/files/download/ss850487.jpg

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
maartenbakker

Golden Member

Spraakverwarring mijnerzijds, ik bedoelde te zeggen de dikgedrukte 2e regel. Daar lijkt 88 10 te staan, waarmee je meteen het bouwjaar weet. De fabriek FZ (voor in het andere topic) is me nog onbekend (later zijn die letters wel gerecycled).

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."