Hallo,
Het display (alleen klokjes display) van mijn combi magnetron is defect. (voor de rest werkt hij wel). Weet iemand of dit los te vervangen is? (eraf te wippen, of eventueel vervangbaar door een standaard exemplaar?
Het standaard reserveonderdeel bij Siemens is de gehele print a 200 euro --> dan koop ik liever een nieuwe.....
Helaas is mijn inbouw magnetron oven dusdanig goed ingebouwd dat hij er alleen uit kan door de kabel door te knippen...even openhalen (en eventueel weer terug zetten) kan dus helaas ook niet makkelijk.
Tja.. hij zou er toch uit moeten om te vervangen.
Als hij open is kan je misschien iets van een type nummer zien op het display segment zelf.
Zo is wel te googlen of ze er los te krijgen zijn.
Mvg Alex
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
En is het display zelf stuk of een onderdeel in de buurt? Ook die diagnose zal nog gesteld moeten worden.
heb de stekker met stok en spijker toch nog langs de onderliggende inbouw koelkast kunnen hengelen (langs het koelrooster af...).Had er nog een touwtje aan geknoopt, mocht de stekker toch vast komen zitten dan zou ik hem nog omlaag kunnen trekken.
Magnetron open maken lijkt me een mooie klus voor hemelvaartsdag...eens kijken wat ik dan aantref.... Hopelijk is er zonder schema iets van de print te snappen....
Dan ben je te laat, Hemelvaartsdag is juist om hier de onderdelen te zoeken : http://www.circuitsonline.net/forum/view/119936
Met een kleine van 6 weken oud op flesvoeding en gebroken nachten kom ik er helaas niet aan toe om hier maar eens een avond aan te besteden....
Die beurs laat ik dus maar even schieten... Heb ook nog overwogen om maar een nieuwe te kopen vanwege het tijdgebrek om alles uit te vogelen maar dat kost toch wel 600 euro, dus toch wel de moeite om even te kijken of het zelf te fixen is.
Tja, dat is niet anders, maar met een half ingevuld profiel weet je ook niet of de benodigdheden misschien om de hoek liggen 
hallo banshee
ik bestel wel eens onderdelen in belgie.
www.onderdelenvoorhuishoudtoestellen.be
deze heeft een hele grote sortering in onderdelen en misschien heb je hier iets aan.
groetjes john.
Ben benieuwd hoe het met deze combi magnetron gaat.
zoals maartenbakker al zei...
Is het display zelf stuk of is er meer aan de hand.
Ik volg dit eventjes...
@ johnnyplankgas
Bedankt voor de link. Het onderdeel (complete print) is wel verkrijgbaar maar kost bijna 200 euro. Dat vind ik het niet waard om aan een apparaat van ca 6 a 7 jaar oud te spenderen.
vandaag opengemaakt...Er zit toch een verrassende "volle" printplaat in.
Nu blijkt het display op zich niet overleden maar de verlichting van het display. Als je er met een zaklamp op schijnt zie dat hij het nog doet. Het display zit helaas vastgesoldeerd op de print op 2 pinnen na. Volgens mij moet op deze 2 pinnen de voeding voor de verlichting.
Ik heb gemeten hoeveel volt erop stond, ca 9 V. Op zich een vreemd voltage. Op de print woont verder 5V en 12V welke goed zijn.
Ik heb een foto gemaakt van het display, helaas kon ik niets vinden op de codes. (stond geen merk op).
Aangezien ik geen schema heb kom ik helaas niet verder.(weet niet wat de voedinsspanning moet zijn, nog waar deze exact vandaan komt...) display kan ik niet vinden. Zal morgen de foto van de print uploaden...
@banshee
Heb je nog iets kunnen vinden van schema om de verlichting van het display te herstellen?
Ik zit nl met hetzelfde probleem en op de verschillende sites is de 00471799 - BOSCH SIEMENS - printplaat niet meer te verkrijgen.
Alvast bedankt mocht je nog info hebben.
Ik heb uiteindelijk een rechthoekige LED in het display huisje (binnen plastic cover) geplakt egen het glas en met een draadje naar 1 van de voedingen (5V denk ik, heb nog een weerstand toegevoegd). Werkt niet optimaal bij mij (slechts matige verlichting) maar kan vast beter als de LED verstandiger wordt geplaatst. (misschien aan zijkant glas?) Volgens mij had ik hem aan de achterkant van het display tussen glas en folie geplaatst. Ik had echter alles al weer dicht gemaakt en geen zin om alles weer open te halen voor een mogelijk betere plaatsen. 220V erop is tricky omdat je dan met losse printen zit en een stalen combi eronder...
Niet optimaal maar een nieuwe kost makkelijk 600 euro, dat vond ik ook weer wat overdreven voor een defect ledje
Overigens kon ik met een zaklampje wel even vooruit tot ik de tijd had gevonden voor een LED.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
in sommige gevallen zijn die led displays slechter als de oude gloeilamp verlichting. bij het stereo setje van de werkplaats kwam dit binnen een jaar al, display licht dood. led was stuk door de te hoge brandspanning. een spotje met losse leds gesloopt voor een displayled en een extra weerstand zodat deze led op minder spanning brand. werkt na 3 jaar nog.
Bij mij was de display voedingspanning iets van ~9.x V (meen ik), klopte iig niet met de voltages die op de print gedrukt stonden. Ik heb ook geen LED zien zitten op het display, was (in dit geval) slecht bereikbaar.
Nog op internet naar display nummer gezocht, niets gevonden...
Heb momenteel de printplaat losgekoppeld maar en behuizing van de display losgemaakt. Op het display staat WH242A-07 #GMBL0F001 0511BJB*225 mar op deze nummers vind ik verder niets.
In bijlage de foto's van het display en printplaat.
@smd: waarschijnlijk zit de led verlichting vast aan de zijkant van het display (K/A) maar zie niet dat ik deze kan losmaken/vervangen (foto1).
Dan is waarschijnlijk de enigste mogelijkheid om een SMD led zoals "SMD-LED 0805 Rood 38 mcd 140 ° 20 mA 2 V" met voorschakel weerstand van 150 ohm aan te sluiten aan de 5V op de printplaat en in de behuizing plaatsen (of 2 leds met 50 ohm)
[Bericht gewijzigd door dvdb op (16%)]
Naar mijn weten kan het display ietsje verder gedemonteerd worden en dan kan je wel bij de LEDs komen. Ze zitten IDD aan de zijkant van het persplex plaatje achter display gemonteerd.
[Bericht gewijzigd door smd op (28%)]
Heb de LED kunnen losmaken. Zelfde type zal wel moeilijk te vinden zijn (bij Conrad niet). Mocht je een bepaald type weten, dan mag je het zeker doorsturen.
SMD led bestellen en gewoon met lijm tegen het display plakken op dezelfde manier zoals het origineel zat (maar dan zonder printje).
Extra tip: gebruik geen activator-spray voor secondenlijm, en voorkom dat eventuele lijm het glas van het display raakt. Zeer agressief spul, het glas raakt blijvend beschadigd. (ervaring..)
Ik loop ook net tegen dit type aan met een kapot klokdisplay.
Weet iemand of dat display nog te koop is? En zo ja waar?
Anders zal ik eens kijken of ik hem kan repareren zoals beschreven, maar heb al heel lang geen soldeerbout meer vastgehad 
Bedankt, ik snap het niet helemaal eerlijk gezegd.
Het display wordt verlicht door een rode sms led?
Misschien moet ik hem even open schroeven.....
Is het een LCD display, of een 7 segments (x4).
Het is een vriendendienst zeg maar, en heb al 20 jaar geen elektronica gesoldeerd/gerepareerd .
Zal het nog eens rustig printen en doorlezen .
Dank voor je reactie in ieder geval.