Rosmalen beurs 2015

chuckie

Honourable Member

Geachte mede elektro(nica) fanaten.

Jawel, ik heb de bevestiging binnen dat CO weer aanwezig mag zijn op het vlooienmarkt spektakel.

Op zaterdag 21 maart 2015 gaan 's ochtends de deuren weer open om 09:00 uur en sluiten weer om 15:30 uur.
Dit wordt de 40ste editie alweer en het blijft een geweldige happening, al was het maar om de gezelligheid onder 5000 redelijk gelijkgestemde zielen bij 330 stands
Vooral bij de CO stand natuurlijk, koffie en koek en knuffels van High met henk, al moeten we voor dat laatste dit jaar misschien ook maar geld gaan vragen ;).(aan Sven dan!)

Voor de zend amateurs onder ons, PI4SHB praat u zonodig binnen op 145.500 Mhz.

Ook deze editie willen we vragen aan de site bezoekers of ze materiaal willen doneren (geen meuk a.u.b. waar niemand iets mee kan) om op de stand van CO te verkopen teneinde deze geweldige site te steunen om weer steun aan onze bezoekers en members te geven op het gebied van elektro(nica).

Als het materiaal bevat in redelijke hoeveelheid kun je een mailtje sturen naar mij, ik prik gewoontegetrouw een dag 2 weken voor de beurs (meestal op zaterdag) om een ronde door heel Nederland en Belgie te maken teneinde de spullen op te halen.

Soms kan dit ook al eerder, indien gewenst, daar ik voor mijn werk regelmatig in alle uithoeken van de Benelux te vinden ben.

Ook willen wij graag projecten in bruikleen van onze members, om een goed gevulde "show your projects" tafel te krijgen.
Ook dan gaarne een mailtje sturen naar mij (chuckie).

We hopen jullie te mogen begroeten op 21 maart...

Met vriendelijke groeten,
Het beursteam.

Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde
High met Henk

Special Member

En hierbij krijgt Chuckie zoals altijd de ALLERGROOTSTE knuffel voor zijn aanbod om alles weer op te halen! En die knuffel is gratis hoor.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
pietplof

Golden Member

festina lente
Hewlett

Honourable Member

Jippie, het is al weer bijna zo ver :-) Ik heb er weer zin aan.

Klein typefoutje, het inpraatstation is PI4SHB. Een PL call hoort bij Indonesië, dat zou wel leuk zijn natuurlijk ;-) maar is niet zo waarschijnlijk op de 2M band.

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.
chuckie

Honourable Member

Zaterdag 7 maart wil ik mijn ronde door de Benelux gaan doen.

Zoals eerder aangegeven is het vaak ook mogelijk om op andere dagen nog iets af te halen.
Zo rijd ik op woensdag overdag van hier (midden-Limburg) naar Den Helder voor mijn werk. (volgende week ook weer een dag denk ik) en dan steek ik dus Nederland dwars door.

We hebben nog niet veel binnen, dus alle giften zijn welkom.

Stuur me maar een mail...
Bij voorbaat, namens het beursteam, bedankt.

Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde
Sine

Moderator

Donaties zijn altijd welkom, ook vorig jaar zat er weer een hoop leuk materiaal bij (soms zelfs zo leuk dat men twijfelde of het wel voor de verkoop was ;)) en daar zijn we altijd weer blij mee en dankbaar voor.
Het zijn mede jullie donaties (zowel in materiaal als in directe steun) die het mogelijk maken dit forum in de lucht te houden.

-=# Net als voorgaande jaren weer het verzoek om alsjeblieft een beetje selectief te zijn met aanbieden #=-

We zijn blij met alles wat we krijgen, maar om het een beetje beheersbaar te houden moeten we selectief zijn. Het idee is dat het spul verkoopbaar moet zijn, dus we zoeken dingen die leuk zijn voor de hobbyist.

Als het een beetje kan geen lomp zwaar spul (Zware trafo's ed) oude informatica meuk (lees: PC's en onderdelen daarvan) en ook consumenten audio / video materiaal is het niet helemaal de beurs voor (VHS/kasette/... decks, tuners versterkers en dat soort spul meer)
Ook grote stalen kasten en panelen waar nog ergens wel een beetje elektronica aan hangt liever niet.

We hebben vorig jaar opgeruimd en de stapel 'zooi' (een beter woord heb ik er niet voor) flink uitgedund door het eea naar het milieupark te karren en we houden het graag een beetje netjes.
Plus dat Chuckie het allemaal moet ophalen en opslaan, bij twijfel stuur Chuckie een fototje van wat je wilt aanbieden.
Sloopprinten enkel als er specifiek leuk materiaal op zit ( we hadden ooit een stapel protoy-brodjes met een voeding en AVR er op, erg leuk) standaard printen blijven we mee zitten.

TLDR;
-Geen meuk aanbieden aub ( niet te lomp, geen computer spul, geen audio/video, geen sloop PCB's, geen spul wat al op het stort had moeten liggen )
-Wel leuk hobby spul
-Tom graag wat ontlasten, hij moet ervoor het land door en het spul verslepen/opslaan.
-Bij twijfel fototje sturen naar Chuckie.

Het is ook altijd mogelijk om op de stand zelf wat te doneren, hiervoor geldt het zelfde, bij twijfel een mailtje naar mij of Chuck, onze mail adressen staan in het profiel ( even op de naam klikken )
Als je toch naar de beurs komt (zeker als je er een beetje op tijd bent) en het is een beetje handelbaar heeft meenemen de voorkeur boven ophalen door Chuckie.

trix

Golden Member

ik wil toch wel mijn waardering uitspreken voor chuckie, die dit belangeloos wil doen. maar ook uiteraard aan alle andere vrijwilligers die zich inzetten.

zelf ben ik niet zo van het vrijwilligerswerk, geen tijd en het zit gewoon niet in mijn aard, maar ik heb altijd wel respect voor diegenen die het wel doen.

eigenwijs = ook wijs

Ik zal me, zoals voorgaande jaren, voornamelijk concentreren op het afvoeren van "diverse bruikbare dingen" uit de CO stand, en daarmee de CO kas spekken :-p

Waar blijft het "Rosmalen sale & trade" topic eigenlijk?

[Bericht gewijzigd door SparkyGSX op maandag 23 februari 2015 21:11:05 (16%)

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
pietplof

Golden Member

Mochten er collegae zijn die interessante spullen hebben voor onze stand maar niet aan de route liggen van chuckie , zoals in het noord-oosten, wil ik mijn best doen dat spul op te halen en mee te nemen naar Rosmalen.
Normaal gesproken heb ik als gepensioneerde vrij veel tijd maar wonderlijk genoeg ben ik zojuist benoemd tot docent techniek aan een scholengemeenschap ( als tijdelijke vervanger van de echte docent die ziek thuis is) dus is die vrije tijd ineens behoorlijk beperkt.

festina lente

Hoi Chuckie,

ik heb een HP 34401A Multimeter. (denk dat ie geen verdere intro nodig heeft ;-)

Doneer hem graag aan dit goede doel..

Kan hem je ook toesturen, gaat om Den Haag. (je bent al eerder bij me geweest..) werkgever heel geduldig met verzendkosten, dus als DH "kost" dan ff roepen.

Ik heb nog ergens het originele boekje, ff zoeken.

Hmm, mag ik bij deze interesse uitspreken en dat stukje speelgoed, en deze overnemen (ten gunste van het CO fonds, uiteraard!), als een van de verantwoordelijke personen naar een leuke prijs aan kan hangen?

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
chuckie

Honourable Member

Hallo Skysoft
Leuk dat je weer aan ons denkt en zoiets wordt bijzonder gewaardeerd.
Ik kom em wel halen hoor, waarschijnlijk moet ik bij nog iemand in Den Haag zijn op de ronde dag.

@Sparkey
Ook jouw verzamelwoede (ik meen voornamelijk vermogens electronica) op de stand is in het verleden niet onopgemerkt gebleven.
Ik kan daarom denk ik wel met goedvinden van de rest van het team een reservering opleggen voor dit item, alleen voor de prijs moet je dan bij Schimanski zijn, dat is ons commercieel talent en hij gaat over de prijzen.

Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde
Schimanski

Golden Member

Dat is een mooie donatie Skysoft, versturen lijkt mij niet verstandig dus als Chuckie niet kan dan kun je het vervoer via mij regelen. Ik ben net als Chuckie een member van het beursteam en woon bij je in de buurt.

[Bericht gewijzigd door Schimanski op maandag 23 februari 2015 23:25:19 (13%)

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum

Prima, mail maar even voor adres enzo..

Ben het magazijn aan het opruimen, dus zal heus nog wel wat frutsels tegen komen.

@Sparkey
ik laat het geheel aan chuckie en Schimanski over, maar ik denk dat jullie er wel uit gaan komen.

edit: Gevonden !

Het is alleen wel een Service Guide. Geen idee of er ooit een "User Guide" bij heeft gezeten. (en dat mooie mapje op de foto zat er ook niet bij, zullen wel meetsnoeren in hebben gezeten denk ik)

[Bericht gewijzigd door Skysoft op dinsdag 24 februari 2015 11:21:13 (12%)

Mooie donatie zeg, bedankt!

In tegenstelling tot vorig jaar ben ik er dit keer ook weer bij!

If you want to succeed, double your failure rate.
Jeroen

Moderator

*kick*

Nog net iets meer dan twee weken en het is zover!

Kom ook even langs bij de Circuits Online stand voor de prijsvraag! Dit jaar maak je kans op een van de twee prijzen: een Raspberry Pi 2 of het boek Mastering Surface Mount Technology.

Thevel

Golden Member

Nog net iets meer dan twee weken en het is zover!

Nog 14 13 12 11 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 nachtjes slapen :9 :9
Ben vorig jaar niet geweest, dit jaar ga ik er zeker naar toe!

@Chuckie
Als je in de buurt van Zwolle komt;

1x Heathkit Scoop 2kan. begin '80er jaren,
1x Montakit BVM Volt-Ohm (Buisvoltmeter)
Paar oude Telefoon's geschikt (gemaakt?) voor 2meter 70cm.
Wat ik nog meer tegenkom (in de opruiming!).

(Wordt niet verstuurd)

Als ik zo brutaal mag zijn om te vragen of dat de HP multimeter al verkocht/gereserveerd is aan SparkyGSX, dan zou ik dat graag willen weten. Ik heb namelijk wel interrese in een soortgelijke multimeter, en ben van plan langs Rosmalen te gaan, mocht iemand daar willen afspreken.

pamwikkeling

Special Member

Mag ik het juiste adres van de beurs weten ? Als ik tijd vind kom ik misschien ook kijken.

Bedankt Schimanski voor de routebeschrijving.

[Bericht gewijzigd door pamwikkeling op vrijdag 6 maart 2015 23:02:01 (22%)

Schimanski

Golden Member

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum
chuckie

Honourable Member

Heb nog geen adres ontvangen van skysoft.
En zie nu net dat er nog iemand gereageerd heeft met spullen
Voor de rest nog geen mensen die iets af te halen hebben.

Misschien daarom volgende week zaterdag afhaaldag maken.

Hefid, kun je mij je adres sturen, mijn mailadres staat in mijn profiel.

Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde
mel

Golden Member

chuckie, als je toch in limburg woont, mag je langs komen voor diverse zooi mee te nemen, oa, marifoons, 2 stuks, en eventueel een kist met hf printen.
Ik woon in Blerick.
ik hoor het wel
Mel.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..