Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 3

Dit topic is gesloten

Tidak Ada

Golden Member

Ik heb vorig jaar op de Lichtmis dit USB-contact (12V in 5V uit) voor in de auto gekocht voor € 5,-

Weet iemand dit te koop?

Ik wil ze in mijn camper inbouwen voor het voeden van zo'n 1W zwaanshals lampje van IKEA. Leuk lees/nachtlampje ;)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Ebay?

http://www.ebay.com/itm/NEW-Fot-Universal-Waterproof-Dual-USB-Charger-…

Dat is dan de grotere versie.

Maar als leeslampje is een Xiaomi powerbank + led veel makkelijker. 10 uur op een simpele powerbank, en die is ook nuttig buiten je camper :)

[Bericht gewijzigd door Henry S. op dinsdag 28 april 2015 20:57:15 (35%)

@pa3gws
Denk dat een UAF2115 het ook gaat doen, die vind je wel in BMW en Volvo tellers uit de jaren 80. Deze heeft wel een andere footprint, niet de versprongen poten.
Even een rondje op de sloop.

[Bericht gewijzigd door Paul Welther op zondag 26 april 2015 09:27:04 (20%)

Automotive engineer - www.easy-tech.nl
pa3gws

Golden Member

@Paul Wether
Ziet er zeker interessant uit ik zal data sheets eens naast elkaar leggen.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Tidak Ada

Golden Member

Op 26 april 2015 02:16:11 schreef DJSmiley:
[...] Maar als leeslampje is een Xiaomi powerbank + led veel makkelijker. 10 uur op een simpele powerbank, en die is ook nuttig buiten je camper :)

Ziet er mooi uit, maar ik wil eigenlijk dezelfde hebben.

Dat IKEA 1W lampje is juist mooi vanwege de zwaanshals en is dan bedoeld om te lezen als een ander slaapt. Veder heb ik die IKEA lampjes al voor mijn laptop.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Tidak Ada

Golden Member

Helaas, dat zijn ze niet, daar zit geen spanninsconverter in (12->5V), zoals in die van mij.

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op zondag 26 april 2015 14:57:46 (16%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
pa3gws

Golden Member

De aanhouder wint. ;-)
http://www.mobilecentre.co.uk/index.php?main_page=product_info&pro…
Niet echt naast de deur maar tegen vergoeding wil ik ze wel halen voor je. :-p

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Tidak Ada

Golden Member

Hmm.... PA3GWS is goedkoper, aar nog erg diuur in vergelijking tot die € 5,- die ik op de lichtmis betaalde.

Afijn, er is iets gevonden :)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
pa3gws

Golden Member

Op 26 april 2015 15:33:38 schreef Tidak Ada:
Hmm.... PA3GWS is goedkoper,

Je weet niet wat het kost als ik het moet halen voor je. ;-)
Staat er niet ergens stiekem iets van een merk op?

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

koop op ebay twee van die dingen en je hebt twee dezelfde.

ik heb overlaatst eentje gekocht die 2A kan leveren voor 12-13 euro.

Tidak Ada

Golden Member

Nee, er staat alleen 5V op bij de connector.

Ik ben bang, dat ik er speciaal voor naar de Jutberg moet (of het imand laten kopen en opsturen ;) ). De week erna moet het er in zitten.

@vdbeke:
Dat zou inderdaad voordeliger zijn, want die dingen uit engeland ijn nog e-BTW ook.

Heb wel iets in Frankrijk gevonden, maar dan €25,-

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op zondag 26 april 2015 15:56:57 (29%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

@Tidak Ada : Ik heb dat type ook in mijn auto gebouwd, werkt prima. Ik heb hem gekocht in Duitsland, via Ebay. Niet goedkoop maar heb er iets meer vertrouwen in dan die dingen van een paar euro. Kijk maar eens op ebay, zoek op objectnummer 251289805732. Hij vraagt redelijke verzendkosten.
Hij heeft ze ook met twee USB uitgangen, zelfde prijs.

Tidak Ada

Golden Member

@vdbeke:
Welke heb jij eigenlijk en waarvandaan?

@Rolo:
Gaat op de reservelijst ;)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Even moeten graven, maar ik heb hem gevonden, betreft deze, heeft me toen blijkbaar maar €6.09 gekost. Ik dacht dat het meer was.

Er zit wel een blauw ledje in. Niet zo heel fel maar voor jouw doeleinden mogelijk niet handig.

Deze is maar $6.35.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op dinsdag 28 april 2015 20:58:13 (0%)

Tidak Ada

Golden Member

Bedankt,
Ga ik waarschijnlijk maar bestellen.
Hoe lang duurde het voor ze er waren?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

13/10 besteld, 27-10 binnen, dus vrij snel. Is natuurlijk geen garantie voor jouw, maar zo heb je een idee.

De verwachte leveringstermijn blijkt meestal wel te kloppen. Meestal zelfs net iets eerder in huis.

Levertijd van chinees spul van ebay varieert behoorlijk. Volgens mij ligt dat niet aan de leverancier, maar aan de grillen van de post. Het snelheidsrecord is vorige week verbeterd: Zaterdag besteld, woensdag in huis.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Ik zoek:

http://www.retractablechargingcable.com/photo/pl2663985-usb_3_0_to_micro_usb_retractable_extension_cord_two_way_reels_retractable_1_1m.jpg

Maar bij zo`n model moet je de kabel langs beide zijdes gelijk uittrekken.
Nu zoek ik waar een kant vast is en de andere kant uittrekbaar is.

Het mag zelfs een systeem zijn waar je zelf je eigen kabel in moet monteren

Liefst farnell, conrad, digykey , ...

Leren kan je alleen maar door te Doen

Ik ken alleen maar het model waar de kabel aan beide zijden uitkomt. Heeft waarschijnlijk te maken omdat het een standaard stukje kabel is. In jouw geval met 1 vast punt, zit je met de overbrenging naar de katrol. (sleepcontactjes oid)

Webshop voor Electronic Prototype | http://eProto.nl/
fatbeard

Honourable Member

En dat heeft dan weer consequenties voor de maximale overdrachtsnelheid.
Per slot van rekening is een USB-kabel een transmissielijn, ik ken geen enkele (betaalbare) sleepringconstructie met een vaste impedantie (die dan ook nog eens overeenkomt met die van de USB-datalijnen)....

Maar er zijn vast wel Chinezen die daar anders over denken en een hapklare oplossing hebben.

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Henry S.

Moderator

Tav wat verhuisde posts:

Het onbekende onderdeel van fred101 staat nu op de juiste plek.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Ik heb een fiets-ESC vergelijkbaar met deze op ebay. Weet iemand hoe die connectoren heten die er aan hangen en/of waar ik die kan krijgen? De signaal draden zitten gewoon op een 2.54mm grid, dus een gewone pin header zal wel passen, maar een nette connector is m.i. beter.

(ik heb zelf ook fotos gemaakt, maar die zijn niet echt gelukt :-( ).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Dit topic is gesloten