Show your projects! Part 30

Dit topic is gesloten

blackdog

Golden Member

Hi NKHteB, :-)

Ik gebruik ook niet als Gertjan PPM 10e-6 en PPB 10e-9 en juist dit vind ik makkelijker.
Het zal wel zo zijn dat het zo gewend is door ons, 10e-9 voelt voor mij "lastiger" minder "natuurlijk" aan, misschien komt dit door mijn dyslectie?

De software die ik gebruik voor mijn multimeters gebruiken ook de notatie die U prettig vind en ik wordt er altijd een beetje kriegel van.
Waarom niet mV of uV i.p.v. 3,3x10e-6, dat denk ik dan :-)

Gegroet,
Blackdog

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.

Goeienavond Blackdog,

op het gevaar af een discussie te ontlokken, wat van mij absoluut niet hoeft, dank voor de reactie.
Ik ben zendamateur en gewend te werken met begrippen als Megahertz, Gigahertz en Teraherz. Met mijn GPSDO's, die een nauwkeurigheid van 1.10e-12 hebben, kan ik afwijkingen sneller bevatten met deze notatiewijze. Ook bij de liefhebbers van deze materie, voorbeeld bij de "Time Nuts" is dit gebruikelijk. Dus het zal vooral een kwestie van gewenning zijn. Maar het grappige is, dat ik bij spanningen en stromen ook uw notatiewijze prefereer.
Wat mij betreft, discussie gesloten.

Fijn weekend.
N.

nil volentibus arduum niets is moeilijk voor hen die willen
Thevel

Golden Member

Op 18 december 2015 21:54:13 schreef NKHteB:
Ik ben zendamateur en gewend te werken met begrippen als Megahertz, Gigahertz en Teraherz.

Terahertz ??

miedema

Golden Member

Zoals beloofd heb nog een paar fotootjes gemaakt voor maartenbakker
Ik heb geprobeerd het zo te doen dat het voor de overige CO'ers ook prettig is om naar te kijken :-)

De achterkant van de PM6669 counter, met typeplaatje:

http://www.miedema.dyndns.org/fmpics/Circuits_online/pm6669/IMG_3847_PM6669_typeplaatje_opties-600pix.jpg

En er stonden ook nog nummers op de hoofdprint: