Hi,
De tweede trafo is net gewikkeld maar nog niet van een laag tape voorzien, die foto voeg ik later even toe.
Hier de trafo weer belast met ruim 4 Ampere en de netspanning was net boven de 226V.
Ietsje meer spanning, door een paar extra wikkeling.
Ik wil voor de referentie sectie, filtering toepassen zoals Miedema dat ook gedaan heeft met zijn OCXO project.
Dit betekend spoeltjes weerstanden e.d. rond de gelijkrichter, zodat deze een zo schoon mogelijk gelijkgericht signaal ter beschikking steld.
Dit geeft natuurlijk een beetje verlies en dit compenseer ik op deze manier, hoeveel hangt af van het verbruik
en hoeveel verlies ik wil nemen en de minimale netspanning waarbij het nog goed moet werken.

Hier is goed te zien dat het nu 5 wikkelingen zijn, niets vergeten deze keer. 
Het draad is nu 0,3mm en dat is voldoende voor het verbruik van de meters en de referentie sectie.
Dit was een stuk makkelijker te wikkelen, ik denk dat het wikkelen nu de helft van de tijd heeft gekost en geen spierpijn!

Oja,
Je kan het hele trafo deel ook zo bouwen zoals op het CO-2016 schema staat.
Ik stel wat andere eisen, maar bijna alle lineaire voedingen hebben geen enkel filtering en die voedingen voldoen ook, de keuze is aan jullie.
Ik heb nu eenmaal de abberatie dat ik het zo wil maken dat het aan mijn strenge eisen voldoet.
Daar ben ik niet de enige in, de Heer Beckers en Miedema kunnen er ook wat van 
Misschien denken sommige, dat de extra windingen er voor gaan zorgen dat je boven het vermogen van de trafo komt.
Nou, van die ~5 Watt extra als je daar al aan komt, wordt die trafo niet warm of koud.
Gegroet,
Blackdog
PS,
Ik ben over gestapt op een VPN verbinding als ik stukjes op CO plaats.
Waarom vertel ik dit, heeft toch niets met dit voedings project te maken...
Nou, het heeft alles te maken met hoe ik het zie als ik een posting doe.
De plaatjes die ik ter beschikking stel, staan op mijn server, en die krijg ik dan niet te zien.
Na vervanging van de hoofdrouter hier, kan ik de plaatjes ook niet meer zien in IE, wat eerst wel kon.
En nu bouw ik een VPN op buiten mijn domain en is alles zoals jullie het ook te zien krijgen.
En nu komt het, ik kan het direct controleren wat ik heb getyped en dat zal hopelijk minder fouten geven in mijn teksten