Nogmaals, Zeelandnet heeft hier het kabel monopolie, met als enig alternatief KPN via een ISDN lijn. Ik heb zeker geen zin om dan voor internet een dure ISDN lijn aan te schaffen en ook daar is het de vraag of ik in een buitengebied een aansluiting mogelijk is.
Zeelandnet is namelijk via DELTA (de moedermaatschappij) de eigenaar van het kabelnetwerk hier. Of daar verandering in gaat komen nu DELTA haar netwerk moet overdragen aan TENNET, weet ik niet. Als het alleen om het hoogspanningsnetwerk en het laagspanningsdistributie netwerk gaat, zal er m.b.t. Zeelandnet zeker niets veranderen.
Ik vertelde, dat een CO-lid met de juiste kennis en goede bedoelingen, mijn DNS server van naar 'Open DNS' heeft verplaatst. Zou dat misschien een oorzaak kunnen zijn?
Iets anders is een overvloed van ernstige blasfemie in berichten.dat zou misschien ook een reden kunnen zijn. Het is immers een Zeeuwse kabelaar. Hoewel ik geen content filter bij hen heb aangevraagd. Ik heb ook daar nooit problemen mee ondervonden, maar je weet nooit bij een gereformeerde kabelaar....
@Jochem en rew:
Dat je reageert als er iets niet correct verloopt is normaal, maar om dan dat in een beschuldiging met sanctie te verpakken is mijns inziens contraproductief, zeker als je zegt ook een eigen bedrijf te hebben. Lijkt me niet bepaald klantvriendelijk, zoals Jochem ook al aanhaalt.
Een waarschuwing van één regel op het forum, met de vraag er even naar te kijken, lijkt me meer op zijn plaats en natuurlijk ook in de richting van klanten.
Verder gaat het in het geval van die schroefjes bovendien nog om een project voor de CO-stand in Rosmalen, dus in het algemeen belang.
Wat ik precies moet neerleggen bij Zeelandnet is mij nog niet echt duidelijk. Een aantal screen shots zou een en ander aanzienlijk eenvoudiger maken.
Zoals door Maarten en Jochem ook al is geponeerd is mijn IT-kennis niet voldoende om een en ander snel en gefundeerd uit te zoeken. Mijn kennis van zaken als HTTP, SMTP, en vooral OSI is minimaal en de tijd, lust zijn ook voor mij een probleem en het verminderd leervermogen (pijnlijk leeftijdsprobleem) speelt hier ook een grote rol.
Ik hoop dat jullie me niet willen veroordelen tot bloemschikken, bonsai of geraniumzitten willen veroordelen. Dat lijkt me ook niet de bedoeling van dit forum
Overigens bestrijd ik dat duidelijk herkenbare mailadressen uit de message header te halen zijn. als ik een bericht niet vertrouw, open ik eerst de header, voor ik eventueel het bericht zelf open.
Ik heb daar problemen mee ondervonden met o.a. ICS (creditcard). Het heeft een tijd geduurd voor ik veel van hun posts vertrouwde. Er is daar totaal geen verband met hun domein te vinden. Om die reden betaal ik nog steeds voor papieren afschriften.
rew, kun je misschien een en ander via maarten of Jochem spelen?, dan omzeil je het bouncing probleem.
Kunnen we deze discussie misschien naar de koffiehoek kunnen verplaatsen? Dat geeft minder topicvervuiling...