Hallo Rew,
ik zal die EXTERNAL PERIMETERS ook nog een keertje wat lager zetten.
ja okee de print is goed maar dat rondje met naar mijn zin veel te hoge snelheid vind ik gewoon helemaal niet goed!
misschien vind je me of ben ik eigenwijs maar vind het gewoon ook raar,
je zet de snelheid omlaag alles gaat dan trager maar alleen dat rondje is ie niet bij te houden?
en kan het ook zijn dat ie na elke laag weer terug naar de ingestelde snelheid gaat? (twijfel, weet het niet zeker maar zo leek het me)
wat de printer ook een beetje slecht doet in het begin dat is bij de eerste laag plakken aan het h.bed
ook de eerste ringetjes om het werkstuk heen, het opstarten en het PLA er uit spuiten daar komt ie wat traag opgang.
ik heb het opnieuw dichter tegen de norzel gezet en spuit 3DLAC (een soort haarlak) maar bijvoorbeeld in het midden van de 25X25 kubus krulde/bobbelde die een beetje op los van het bed.
dit heb ik niet met de direct drive, wat dat betreft zijn er wel verschillen.
MAAR,
eerlijk is eerlijk ook deze doet het nu wel redelijk hoor!
heel in het begin deed een motortje van de Z as een beetje wel/niet/wel/niet mee,
ik heb toen het trimpotje iets op de gok gedraaid en de schroefdraad nog eens opnieuw afgesteld en de koppelingen verwisseld.
het blijf het tot nu toe gewoon doen!
heb kubusjes geprint een sleutelhangertje maar moet hem ook nog wat meer testen.
over kubus gesproken dat doet ie best goed alleen op het plaatsje waar die omhoog gaat poept ie net ff te veel PLA waardoor je een wat dikkere rand krijgt.
wat doe(n) jij/jullie daar aan? is dat een kwestie van retraction?
vergeet nog een vraagje,
het vraagje hier is opgelost!
wist ff niet hoe het center van het H.bed te vinden,
achter af viel het mee en is het gevonden 
ben nu nog weer even in gevecht met speed!
iedereen fijne en mooie daagjes toegewenst!
Lekker in zonnetje mensen, biertje of iets koels er bij!) opietopie! 
VrGr Rob