Show your projects! Part 31

Dit topic is gesloten

Het frame heb ik laten lasersnijden bij een lokaal metaalbewerkingsbedrijfje....

" Assumption is the mother of all f*ckups ", toch trap ik er geregeld in.... How to kill a mosquito with an elephant? --> Surfin' on a AMD RyZen 9 5900x, 12 cores @ 3.7GHz, opgekieteld naar 4.9GHz.
Lambiek

Special Member

Ziet er netjes uit. :) Zie ik dat nu goed op de foto, is de spindel van je Z_as niet gelagerd boven in. Of is het wel gelagerd maar zie je het niet op de foto?

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Op de foto zijn ze inderdaad nog niet gelagerd, nu steken er IGUS lagerbusjes met flens in...

" Assumption is the mother of all f*ckups ", toch trap ik er geregeld in.... How to kill a mosquito with an elephant? --> Surfin' on a AMD RyZen 9 5900x, 12 cores @ 3.7GHz, opgekieteld naar 4.9GHz.

Ik ben hier al een hele tijd stil geweest... Helaas is er wat minder hobby-productiviteit door studie en twee megaprojecten*.

Vorig jaar had ik op Rosmalen wat displays gescoord, en ik vond het wel eens tijd worden dat daar iets van geknutseld werd. In Mini. Leuk contrast met mijn huidige ILC1-18/L megaklok, maar die is nu al zo'n 3 jaar oud.

I present: Microklok, work in progress :)

En de oude mega:

* = HVPSU en RF Melter, beiden nog work in progress. Meerjaars projecten, zeer leerzaam, die ter zijner tijd hier wel geshowd worden ;)

Waar rook is, is Roel. 5e jaars EE student @TU delft met een uit de hand gelopen buizenhobby!
klein is fijn

Moderator

Das een lief klokje. :)

[Bericht gewijzigd door klein is fijn op zondag 13 november 2016 22:12:49 (31%)

Tidak Ada

Golden Member

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Jinny

Golden Member

Beetje duur klokje, maar wel leuk..

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen

Gaaf.
Als ik op tijd was geweest had ik hem aan "vincent1970" gegeven (m'n broertje getrokken bij sinterklaas).

Ik vind de constructie met het doorgeven van de signalen via koperdraden wel leuk. Ik zou dan het PCB zo ontwerpen dat op 1 plek DI/DO van iedere cirkel dicht bij mekaar beschikbaar zijn, zowel aan de onder als aan de bovenkant. Daarnaast op 120 graden VCC en GND. Zo kan je netjes verspreid over de omtrek de power en de data naar de bovenkant van de boom brengen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Wasluis1971

Golden Member

De zomer is nu wel voorbij, dus ben ik ook maar weer eens aan het knutselen geslagen.

Hieronder een link naar een filmpje met een timer op basis van een LM3915:

https://www.youtube.com/watch?v=Hp_HbhGT4EQ

De LM3915 heeft een logaritmische schaal, maar als er een RC-kring wordt gebruikt, is het totaalbeeld (tamelijk) lineair. Dit komt doordat de hoogte van de spanning over de ontlaadweerstand bij een RC-kring exponentioneel verloopt.

Ik heb dit schema ooit van internet gedownload, wel heb ik de R- en C-waarden aangepast (omdat het anders wel een heel lang en saai filmpje zou worden).

Leve het transistortijdperk!

Lekker simpel , ebay meet modules in ebay kastjes gemaakt

Op 30 november 2016 17:27:15 schreef rew:
Gaaf.
Als ik op tijd was geweest had ik hem aan "vincent1970" gegeven (m'n broertje getrokken bij sinterklaas).

Ik vind de constructie met het doorgeven van de signalen via koperdraden wel leuk. Ik zou dan het PCB zo ontwerpen dat op 1 plek DI/DO van iedere cirkel dicht bij mekaar beschikbaar zijn, zowel aan de onder als aan de bovenkant. Daarnaast op 120 graden VCC en GND. Zo kan je netjes verspreid over de omtrek de power en de data naar de bovenkant van de boom brengen.

Nou heb de bedrading langs het boompje lopen. Heb die voorzien van ook beits. Je ziet ze haast niet. Probleem is alleen de stroomvoorziening. 2 ampere gaat er doorheen als je alles in volle sterkte wilt laten stralen.

Lambiek

Special Member

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Een "Universele" EtherCAT slave gebaseert op de LAN9252 en de STM32F303RET6. In het verleden heb ik een slave ontworpen rond de ET1100 maar dat die heeft te veel rand componenten nodig om het leuk te houden. Werken met de LAN9252 is nog leuk genoeg om met de hand te doen.

Via de header loopt CAN, serieel, I2C, SPI en analoog. Hier komt later een sensor, input of output naar keuze (moet nog ontworpen worden, dit is het eerste proto slave board).

Geen dagen toevoegen aan het leven, maar leven toevoegen aan de dagen.

Zo, lekker strak en klein, en zie ik daar BGA :o

Waar rook is, is Roel. 5e jaars EE student @TU delft met een uit de hand gelopen buizenhobby!
blackdog

Golden Member

Hi Danny,

Ziet er netjes en professioneel uit!

Groet,
Blackdog

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
Lambiek

Special Member

Heel mooi printje geworden zo. :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
bprosman

Golden Member

Zijn die BGA's ook met de hand gedaan ?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Op 30 november 2016 18:23:15 schreef vincent1971:
Heb die voorzien van ook beits.

Doe je de kozijnen ook nog even? :)

Op 3 december 2016 10:52:09 schreef The Engineer:
Zo, lekker strak en klein

Inderdaad mooi compact printje!

en zie ik daar BGA :o

Op 3 december 2016 22:55:08 schreef bprosman:
Zijn die BGA's ook met de hand gedaan ?

Waar zien jullie een BGA dan?? Of ben ik nou zo blind?

If you want to succeed, double your failure rate.

Volgens mij is dat gewoon een QFN hoor ;-)

bprosman

Golden Member

Ja klopt , ik zat kippig te kijken.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
fred101

Golden Member

Ik zocht een oplossing om meerdere pcb's te fixeren tov elkaar. Dat doe ik nog steeds maar daardoor zag ik op youtube de Stick-vice. Op het eerste gezicht vond ik het maar een raar onhandig ding maar het tegendeel bleek waar. Al was het maar om een bestukt PCB vlak onder de microscoop te leggen.

Ze zijn zo te koop maar gezien de eenvoud heb ik hem zelf maar even gemaakt (wel wat groter). Ik had nog een stuk messing waar ik precies 3 stukken uit kon halen. De pootjes zijn gewone pcb afstandhouders met M3 schroefdraad dus ik kan eenvoudig de hoogte variëren. Je zet de afstand net iets kleiner dan je pcb en door de veren "klik" je zo je PCB erin.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
Lambiek

Special Member

Handig hulpstukje zo Fred. :) Wat ligt er op de operatie tafel, het inwendige van een scoop?

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
Tidak Ada

Golden Member

Ziet er meer uit als eem (grafische?)multimeter of een 'hand held' scooop

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
fred101

Golden Member

Het is het display-pcb van een G&M secutest (PAT tester) waar een nieuwe back up batterij op moest (en daarnaast was er een verrot relais op het relais pcb en moest ik wat knoeiwerk, bestaand uit een stuk of 6 missende soldeerpads, herstellen. Hij had er eentje met een draadje hersteld. Kapot repareren heet dat :-) Ik vind het niet erg. Dat soort modelbouw achtige reparaties is best leuk. Waarschijnlijk was alleen dat ene relais kapot (en de enige die hij er niet af had gehad)

Dit is zo'n apparaat waar ik dus pcb's wil kunnen koppelen. Het zijn er 5 die je niet naast elkaar kan leggen om te meten. Nu bouw ik een soort stellage met prijskaart-houders en een dik soort kunststof schuimplaat wat in die dingen past (dat witte spul op de foto waar die Fluke scoop op is vast gemaakt: http://www.pa4tim.nl/?p=5306

En hier:

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Dit topic is gesloten