Dat zijn gemene cookie-truuks. Transavia schijnt dat ook gedaan te hebben, maar daarmee gestopt te zijn. Je gaat 1x kijken of je op een bepaalde datum kan vliegen, de tweede keer check je of er nog steeds plek is wanneer je gevraagd hebt of je vrienden ook mee willen en de derde keer ga je boeken. Dus de derde keer is het: Nu kost het ineens meer.
Bij Conrad traceren ze ook WAAR jij dat bestelnummer vandaan hebt door de code achter de '-'. -89 is iets van "via internet" en -22 is dan "de papieren gids van 2015". Dus code kan je dus weglaten als je hun tracering wat wil saboteren.
Had ik al gemeld? Laatste status is: "stroomregeling is helemaal gaar". Ofwel ik ga hem alleen als spanningsbron gebruiken, ofwel ik ga inderdaad eens de condensatoren vervangen.
Van elke fatsoenlijke elco is een datasheet....
Inderdaad. Maar ik weet dan dat ZL de hier als goed bekendstaande serie is. Hier staat in het datasheet dat ie nog beter zou zijn dan de ZL serie. Dus deze is wel goed....
http://nl.farnell.com/1281815
Maar bekijk ik dan het datasheet dan staat er geen ESR in vermeld. Edit: verrek! Deze wel! Zou ik hem meten met de ESR meter, dan weet ik nog niets. Wel staat er tan δ. Ik beschouw als die opgegeven wordt voor 100kHz en niet voor 120Hz de condensator als geschikt voor schakelende voedingen. Helaas, deze zou dan niet geschikt zijn. En als ik de tan δ doorreken zoals ik denk dat het moet, dan heeft zo'n ding een ESR van jewelste.
Dus... als ik morgen mijn Rubycon low-ESRs binnen heb, wat voor ESR moet ik verwachten? hier is het datasheet . Even als voorbeeld de 22uF, 25V.
P.S. Gertjan, ik heb drie verschillende elcotjes in het bakje 22-100uF gevonden. Ik heb ze met mijn alles-meter gemeten en in een envelop gedaan. Die moet vrijdag bij jou door de bus vallen. ALS je zin hebt, (en alleen ALS), wil je ze dan eens in jou ESR-tester testen om te kijken wat jou meetunit er van vindt t.o.v. de mijne?
De SPEC van de Rubycon zegt 0.27 ohm of iets van die orde, deze waren 1.1-1.9 Ohm ESR.
(En de 100 uF hadden zomaar als 200uF verkocht kunnen worden, of mijn meter raakt van slag boven de 50uF.... (gechecked: 2x 47.5uF meet gewoon als 95uF)).
P.P.S. Tot mijn verbazing ging mijn alles-meter met 22pF condensatortjes helemaal niet in de fout. Meet gewoon iets van 25pF, en dat terwijl ik dus 15 cm draden had gebruikt om naar het 0603 condensatortje te komen. En als ik die draden wat twist, persoonlijke schatting: +6pF, gaf hij +4pF aan. Dat zit voldoende bij mekaar in de buurt dat ik bereid ben om het ding gewoon te geloven en aan mijn schatting te gaan twijfelen.