Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 4

Dit topic is gesloten

Ik zoek voor reparatie van een delta dps-279bp uit een philips tv (ik heb de chassis en typenummer een niet bij de hand) 3x 33pf/6kv en 1x 22pf/6kv condensators. Die vlogen er regelmatig uit, ook in ander delta dps voedingen.
Maar waar kan ik ze kopen?
Update. Ik heb ze gevonden. Via Google vond ik ze wel bij farnell. Ik weet niet of dat aan mijn zoek Kunsten ligt of aan farnell.

[Bericht gewijzigd door brains op vrijdag 6 januari 2017 23:44:40 (21%)

Voor een Sigmatek unit type SDD-305 zoek ik een IC zijnde een high-side drive type BTS-441T in TO-220 behuizing. In SMD uitvoering zijn ze redelijk te vinden en ook de R-versie met een extra aansluiting zijn er wel. Helaas deze betreffende versie in TO-220 zie ik alleen bij: http://www.dhgate.com/store/product/2pcs-bts441-bts441t-smart-highside…

Voor mij een onbekende supplier dus ben ik een beetje huiverig. Op dit Forum is zo'n enorme kennis aanwezig hopelijk heeft iemand een goede suggestie

Edit. Het probleem opgelost met een klein adaptorprintje verloop van SMD (TO-263) versie naar TO-220.

Tidak Ada

Golden Member

Ik zoek een DIN-rail behuizing voor bijgaande schakeling. Het is een master/slave schakeling van Conrad, die ik al eerder voor het doel heb gebruikt, die ik wil gebruiken ter controle of alles uit is.

De afmetingen zijn 25×35×90 mm.

Alle behuizingen, die ik tot nog toe kon vinden zijn óf te klein, óf alleen in aantallen verkrijgbaar. Bovendien worden steeds de uitwendige maten geven, maar blijken er nogal wat inwendige structuren in de weg te zitten.

Ik denk aan een behuizing met een uitwendige breedte van c.a. 35 mm wel uit te kunnen komen; het huidige relais wordt sowieso vervangen door een lager type.
Naar wat ik ben tegen gekomen lijkt het dan het beste om het printje rechtop in de behuizing te monteren. Het stroomtrafo'tje kan eventueel buiten het kastje komen dat geldt zeker voor het potmetertje.
Tot nog toe voldoen de kastjes van Bopla het beste aan de criteria, maar ik kan niet zien of er van binnen iets in de weg zit

Wie weet/kan een passende DIN-railbehuizing te vinden/aanbieden?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Weidmuller en Phoenix al bekeken? Die hebben behuizingen die je zelf op maat kunt "inkorten". Losse zijkanten en verschillende lengte bakjes.

Waarschijnlijk kun je de losse onderdelen zo bij TU/ES/RS/Farnell in kleine aantallen/stuk bestellen.

Wel even goed opletten dat je alle onderdeel nummers "even" bij elkaar moet sprokkelen.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Tidak Ada

Golden Member

Ik denk dat jullie hoogte en breedte door elkaar halen.
In de breedte heb ik geen ruimte (35 à 45 mm). Ik bedoel dus de maat van dekselfront tot bodem. Juist in het deksel zitten allerlei 'toestanden', die de werkelijke ruimte beperken. Ik moet dus binnenwerks minimaal 90 mm hebben tussen deksel en bodem.

Sorry, ik zit hier met een marginale internet connectie. het binnen halen van de mail en het openen van de topic duurde bijna een half uur!

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

@Tidak Ada:
Is deze dan ook niet goed voor jouw toepassing?
106,20 X 100,00 X 114,05 mm.
MVG Gerard.;)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.
Tidak Ada

Golden Member

De diepte lijkt er wel op, maar 100 mm breedte wordt te groot.
Ik had zelf deze op het oog, maar de tekening laat niet zien wat de voor mij beschikbare inwendige ruimte is. Er zijn zoveel structuren te zien....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Arco

Special Member

Ik denk dat jullie hoogte en breedte door elkaar halen.

Ik denk dat je zelf de boel door elkaar haalt... :)
Printje op de foto is 9cm lang, en de hoogte en breedte zijn zeker veel minder...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Tidak Ada

Golden Member

Zoals ik al schreef: Printje is 25×35×90 mm

Ik zoek dus een behuizing met de volgende binnenmaten:
Front tot boden: >90 mm (Lengte van de print)
breedte van de unit >25 mm (Hoogte van de print + componenten)
Andere afmeting van de behuizing >35 mm bruikbare ruimte voor de print.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Tidak Ada

Golden Member

Heb weer betamelijk internet....

Heeft iemand nog iets gevonden/een idee?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Tidak Ada

Golden Member

That makes sense! :)

Alleen is de prijs nogal hoog. ;(

Vond toevallig net deze, die het denk ik ook haalt. Scheelt toch twee tientjes....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Ik zoek een experimenteerprint met 4 of 5 gaatjes per eiland. Eventueel nog powerstrips erbij verder niks. Op ongeveer het formaat een eurokaart. Ik kan dit in NL nergens vinden, china heeft het natuurlijk wel maar dat gaat te lang duren. Weet iemand een leverancier waar dit te koop is? Plaatjes bijgevoegd voor het idee.

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
Arco

Special Member

Makkelijkst is losse eilandjes (aan elkaar solderen) of hele strips (de dremel erop).

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

@MAH:
Al eens hier gekeken? Daar zal toch wel wat te vinden zijn.
MVG Gerard.;)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.
Hubie

Special Member

Heb hier nog een hele bos printen liggen maar die zijn met 3 eilandjes en zijn van Velleman,mss daar ff kijken?volgens mij hebben ze daar ook printen met meer eilandjes.

@Hubie: Velleman heeft ze inderdaad met 3 gaatjes per eiland. Vandaag heb ik zelfs nog gebeld en 3gats eilanden is standaard het grootste dat leverbaar is. Zet ik daar een standaard DIP ICtje in, en ik heb links en rechts nog 1 gaatje over.

Ik heb ondertussen 3 breadboards vol met logische IC's staan dus een beetje meer ruimte is wel handig om de spaghetti weg te werken.

@ritmeester & Gerard, bedankt, op ebay inderdaad ook veel te koop en via google te vinden. Net als bij aliexpress moet het uit china komen en daar hebben ze nu vakantie. In NL kan ik ze nog niet achterhalen.

Ik dacht van er is vast nog wel een webshop die ik niet ken en die zoiets wel heeft liggen.

@Hubie: zodra de Chineese vakantie voorbij is ga ik daar snel een pak bestellen! Dit soort fouten maak je maar 1 keer..

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
Hubie

Special Member

Elex bestaat niet meer maar die hadden mooie printjes met meer als drie eilandjes.

Arco

Special Member

Roth heeft wel iets: http://www.roth-elektronik.com/en/produkte/detail/artnr/RE315-LF/categ…
Persoonlijk vind ik losse eilandjes veel makkelijker. Die baantjes liggen altijd verkeerd voor jouw toepassing.
Rolletje blank draad 0.5mm en je legt alle verbindingen ook veel sneller...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Hubie

Special Member

Ik gebruikte altijd printen met doorgetrokken banen.
Een scherp boortje van 5 mm erbij om de banen te onderbreken.
Daar heb je niet eens een boortol voor nodig,gewoon met de hand.

Er zijn ook nog kunstenaars die met 'Wirewrap'aan de gang gaan maar dat heb ik nooit geprobeerd.

https://www.youtube.com/watch?v=kk9sqDO58Vk

@MAH:
En is anders deze soms iets?
MVG Gerard.;)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.
Sine

Moderator

FR4 eilandjes bord is the way to go, eventueel dubbelzijdig doorgemetaliseerd (dat kost tegenwoordig ook geen fluit meer)

Maar zeker NIET met vierkante pads, dat is dan weer horror print :P

http://www.banggood.com/5Pcs-FR-4-Universal-Double-Side-Prototype-PCB-…

http://www.banggood.com/40Pcs-FR-4-Double-Side-Prototype-PCB-Printed-C…

http://www.banggood.com/Double-Side-Prototype-PCB-Stripboard-Universal…

Maar als je jezelf perse wilt martelen is multi-eiland pertinax ook nog wel te verkrijgen

http://www.banggood.com/10Pcs-5X10cm-Single-Side-Copper-Prototype-Pape…

bprosman

Golden Member

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Dit topic is gesloten