Het grote interessante aanbiedingen topic deel 5

Dit topic is gesloten

Tidak Ada

Golden Member

Op 6 maart 2017 20:48:51 schreef Hubie:
Ze kosten geen ruk ook.
7,99
Heb nog ff bij Lob.moc gekeken die nog Raaco kastjes verkoopt.
Die zijn 7 of 8 X duurder.

Gaan jullie dan niet naar Rosmalen? :(

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Hubie

Special Member

Daar ben ik al 3 jaar niet meer geweest.
Ik ging daar altijd met Gert PA3GUF (Die inmiddels aan zijn derde Enigma bezig is)http://www.pa3guf.nl/index_bestanden/Page320.htm heen.

In de afgelopen jaren heb ik zoveel onderdelen gekocht dat ik twee honderd jaar moet worden om ze allemaal te gebruiken. ;-)

Henry S.

Moderator

En honderd jaar om alles op te bergen ;)

Op 28 november 2016 16:26:50 schreef wielklem:
Ik zocht er al een tijdje naar voor mijn hobby hok, maar deze is echt goed!
Als je ze al in NL kunt vinden kosten deze boekjes snel een paar honderd euro...

ze hebben ze in verschillende smaakjes.
weerstanden (0603, 0805, 1206, 0402)
Condensatoren
Spoelen
combi van RC

http://www.banggood.com/search/smd-sample-book.html

[bijlage]

Hier heb ik ondertussen een paar van, het zijn handige boekjes op A5 formaat waar ik bijna al m'n smd weerstanden, spoelen, en keramische condensators in kwijt kan.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Arco

Special Member

Heb zo'n multimetertje bij Aldi gehaald, lijkt prima te werken. Ik dacht eerst dat de 'doorpiep' functie niet werkte.
Na wat proberen blijkt er een ongedocumenteerde functie te zitten onder de HOLD/BL toets: kort drukken toggled tussen diodetest en doorpiepen... :)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

@Arco: heb je de capaciteitsmeter ook getest? Is die een beetje naukeurig?

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)
flash2b

Special Member

Hoeveel count is die meter nu eigenlijk: 2000 count of 6000 count ?

Tot welke frequentie is de True RMS nauwkeurig ?

[Bericht gewijzigd door flash2b op maandag 13 maart 2017 20:37:38 (29%)

Arco

Special Member

Tot welke frequentie is de True RMS nauwkeurig

Dat soort intieme details krijg je niet bij Aldi spul... :)
Je krijgt hooguit een op een handleiding lijkend blaadje mee waar het hoognodige (en meestal minder) instaat.
Enige vermelding is de nauwkeurigheid: +/-0.8%+5 digits ACVolt, +/-1.5+15 digits ACAmp
Heb een 100 uF elcootje even geprobeerd, geeft 100.7uF...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
flash2b

Special Member

Heb je een functie generator? Dan kan je het gemakkelijk bepalen.

Kon het ook niet laten om de multimeter aan te schaffen, opzich erg leuk speeltje; Inkijkhoek is alleen heel belabberd en geloof niet dat er erg veel veiligheidsmaatregelen ingebouwd zitten.

Grtz

Kazt

Arco

Special Member

Ik zal eens kijken of ik daar wat mee kan doen...
Toch nog wat gevonden in een hoekje van de GAW:

Frequentierespons: sinus/driehoekgolf: 40-1000Hz. Andere golven: 40-200Hz.

[Bericht gewijzigd door Arco op maandag 13 maart 2017 22:01:38 (60%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Een foto van de binnenkant zou leuk zijn....

Hubie

Special Member

Op 13 maart 2017 17:16:32 schreef Arco:
Heb zo'n multimetertje bij Aldi gehaald, lijkt prima te werken. Ik dacht eerst dat de 'doorpiep' functie niet werkte.
Na wat proberen blijkt er een ongedocumenteerde functie te zitten onder de HOLD/BL toets: kort drukken toggled tussen diodetest en doorpiepen... :)

Ik heb er ook een in het karretje gegooid vanmiddag.
Had het zelfde probleem met de diode\doorpiep functie.

Tidak Ada

Golden Member

Gek, dat dat ding het veel gebruikte 2kΩ bereik mist. En een 2000µF bereik is ook niet echt praktisch.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Arco

Special Member

Bereik is 2000 uF...   En hij is 2000 count.

@Dantos: volgens eigen Aldi opgave dus tot 1000Hz max...
@Dantos: we hadden het over het AC RMS frequentiebereik...

[Bericht gewijzigd door Arco op maandag 13 maart 2017 23:29:29 (20%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Heb het even getest, maar volgens mij komt de Aldi DMM tot 99.99 kHz. Getest met sinus en blokgolf.

@ARCO, vreemd er komt kHz in de display te staan en het klopt exact met het signaal uit mijn signaalgenerator.

[Bericht gewijzigd door Dantos op maandag 13 maart 2017 23:27:49 (37%)

Tidak Ada

Golden Member

@Arco:
Nulletje niet hard genoeg aangeslagen ;)

Maar 1µF is nog steeds een grove waarde....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Tip voor deze multimeter: een dotje witte verf in het driehoekje op de, bijna symmetrische, bereik-instelknop. (Anders kan je beter een doosjes glaszekeringen (F)200mA 250V erbij kopen: de gezekerde gelijkstroomstanden zitten 180 graden tegenover de gelijkspanningstanden!)

Van iets dat stuk is leer je het meest.
Arco

Special Member

Bereiken zijn 20nf/200nf/2uf/20uf/200uf/2000uF. Om de een of andere reden zijn capaciteitsbereik en frequentie autoranging.
(waarschijnlijk werd anders de draaischakelaar te groot/duur... ;) )
Resolutie 10pF resp. 0.001Hz

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 13 maart 2017 22:50:41 schreef Dantos:
Heb het even getest, maar volgens mij komt de Aldi DMM tot 99.99 kHz. Getest met sinus en blokgolf.

@ARCO, vreemd er komt kHz in de display te staan en het klopt exact met het signaal uit mijn signaalgenerator.

@Arco. Oké, verkeerd begrepen.

RAAF12

Golden Member

Op 13 maart 2017 22:12:34 schreef markce:
Een foto van de binnenkant zou leuk zijn....

Bij deze, ik heb er vanmiddag ook een opgehaald.

Even vergeleken met wat beter spul: op 230V zat ie er 2V boven en op 10V DC 20 mV boven.

Niet slecht voor een €15 meter

Hubie

Special Member

Die plastic verpakking moet je wel met een Stanleymes te lijf gaan.

;-)

Bedankt Raaf12!
Het valt me niet tegen voor die prijs. Ik zou er geen 600V op zetten, maar er zit zelfs wat beveiliging in.

RAAF12

Golden Member

Op 14 maart 2017 03:03:16 schreef Hubie:
Die plastic verpakking moet je wel met een Stanleymes te lijf gaan.

;-)

Het lukte net met een flinke schaar! Het viel me mee dat er ook twee batterijen bijzaten. Blijkbaar zit de backlight led rechts daar is het display helderder.

@markce

Ja, een gewoon 5x20 zekeringetje, verder weinig info, zelfs geen typenummer op de chip.

edit

<type chip>
Ah, daar had ik overheen gekeken....

Arco

Special Member

Dit soort (clamshell) verpakkingen zijn inderdaad gevaarlijk, zeker deze van vlijmscherp breekbaar plastic...
(In Engeland worden er jaarlijks iets van 1500 mensen in een ziekenhuis opgenomen en komen er 65000 op de eerste hulp...)
Type staat er wel degelijk op... :)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Een 3-tal maand geleden 08 jan, had iemand displays in aanbieding gevonden voor bodem-prijs:

Free Shiipping 5lot=10pcs 1pcs 1602 16x2 HD44780 Character LCD blue + 1pcs IIC/I2C 1602 Serial Interface Adapter Module
Unit Price: US $ 1.86
Quantity: 3

Heeft er iemand deze dingen ontvangen?

Heb van dezelfde seller : TUOZAN nog andere zaken besteld die wel aangekomen zijn.

Nog 1 dag voor closing tijd.

Dit topic is gesloten