Ik kan zo snel geen datasheet vinden. Maar voor zover ik kan zien komen de specs overeen met iets wat een stappenmotor is, en NIET met iets wat een sensor is.
Als je een sensor wilt hebben, dan heb je iets nodig wat een "encoder" heet. Vier, vijf jaar geleden naar gekeken maar niets te krijgen onder de 50 euro. Prijzen zijn gezakt. kost nu een tientje. Wel opletten. Deze heeft GEEN nulpunt-uitgang. Wil je dat wel, dan zat je een jaar geleden nog naar 50 euro te kijken, tegenwoordig zijn de prijzen gezakt, en hoef je maar 20 euro te betalen.
Dus je krijgt signaal, hoeveel 2400e van een omwenteling je gehad hebt, maar niet wanneer je op een bepaalde positie bent. Je zult dus nog een eindstop moeten hebben, en het niet erg vinden dat je bij het opstarten die eindstop voorzichtig op moet zoeken.
Tot mijn verbazing (net even gezocht) zijn de modules die om een bestaande as gemonteerd kunnen worden niet eens zo duur. Gewoon dure westerse gratis verzending tent en dan betaal je ook maar een tientje.
[Bericht gewijzigd door
rew
op zondag 16 april 2017 20:48:07
(18%)