meander
Spanning staat en stroom gaat!
Mijn ervaring met action elektra is dat het echte prul is. (met name kerstverlichting, 1 keer schudden en de helft valt uit). Helaas hebben de meeste mensen geen oog voor kwaliteit en kijken ze enkel naar de prijs, en ja dan is deze zooi goedkoper. Ik vind het daarom goed dat de NVWA handhaaft want alleen zo kan je de mensen beschermen tegen dit soort ellende.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
pas was er nog een brandje, daar was een gsm in de fik gegaan die werd opgeladen onder het matras. dat is ook gevaarlijk, ding wordt te heet, fijn pal naast een lithium accu. dat is met netvoedingen ook zo, daar komen de vonken langs de zijkant eruit als ze goed doorklappen. icm tussen matras gestoken en kunstof van de adapter wat niet zelfdovend is, en je hebt zo brand.
Op 2 juni 2017 03:13:24 schreef meander:
Mijn ervaring met action elektra is dat het echte prul is. Helaas hebben de meeste mensen geen oog voor kwaliteit en kijken ze enkel naar de prijs, en ja dan is deze zooi goedkoper. [...]
Ik vind dat je nogal een vooroordeel hebt over action spul. de Flextronix lag bij Hema volgens mij en de Pure koop je bij Amazon. Niet direct de eerste beste budget winkels.
wat ik wil zeggen, dat goedkoop, niet altijd slecht is, maar duurkoop ook niet altijd goed.
Op 2 juni 2017 09:01:49 schreef High met Henk:
Ik vind dat je nogal een vooroordeel hebt over action spul.
Het zijn ook allemaal goedkope prullen. Bovendien schaadt de Action en al dat soort prijsvechters onze economie en veiligheid. Iedereen maar denken dat ze een leuk voordeeltje hebben. Die voordeeltjes betaal je later dubbel en dwarst terug. Mij zul je er niet binnen zien.
dawmast
Zorg dat je er bij komt, bij de Marine. Sympathisant van de Koninklijke Marine. Luistert graag naar militaire muziek.
Op 2 juni 2017 07:39:22 schreef testman:
Pas was er nog een brandje, daar was een gsm in de fik gegaan die werd opgeladen onder het matras.
Wie gaat nu zijn telefoon onder een matras stoppen en dan opladen?
Waarom krijgen Action en andere prijsvechters geen verbod vanuit de overheid opgelegd op het verkopen van ondeugdelijke prul als dat onze economie en veiligheid schaadt?
Op 2 juni 2017 09:39:20 schreef dawmast: Waarom krijgen Action en andere prijsvechters geen verbod vanuit de overheid opgelegd op het verkopen van ondeugdelijke prul als dat onze economie en veiligheid schaadt?
Zo werkt dat niet in een rechtsstaat. In een land als China zouden ze de Action al lang buitengegooid hebben. Ik ken wel meer voorbeelden daar van bedrijven die voor de burgen meer na- dan voordelen hadden en per direct het land weer uit konden. Zo zijn er op een gegeven moment al die &^^%$%^multi-level marketing bedrijven uitgeknikkert, en dat was ook voor iedereen beter. Later zijn ze voorzichtig één voor één weer binnengelaten en strak aan het lijntje gehouden.
En onze economie word nou eenmaal traditioneel niet door de overheid gerund. Het is onze eigen economie die dit toelaat.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Wie gaat nu zijn telefoon onder een matras stoppen en opladen?
Misschien zo'n PGP telefoon die onlangs in het nieuws was?... 
Ik vond die reportage trouwens wel echte Nederlandse knulligheid.
Je zag daarin hoe een politieonderzoeker de telefoons (bewijsmateriaal) voorzichtig uit een doos haalde met zijn hand in een latex handschoen.
Om vervolgens de telefoon in zijn andere hand te pakken, waar geen handschoen aan zat... 
Om nu de Action te bannen 'omdat het de Action is' gaat me te ver. Ze verkopen veel spul dat van goede kwaliteit is en niet voor merkartikelen onderdoet.
Ik koop er bijvoorbeeld mijn GU10 ledspotjes. Die hebben een warmere lichtkleur als de meeste 'goede' merken, en gaan zelden kapot.
Ze zijn 3x zo goedkoop als die van Philips, zijn zuiniger, en in tests worden ze ook nog 20 graden minder warm, ook niet onbelangrijk. (53°C vs. 75°C)
testman
veel mensen laden hun telefoon onder het matras, hoofdkussen, bedrand, nachtkastje. dan geven ze geen licht waar je wakker van wordt als ze vol geladen zijn, of er komt een bericht binnen.
ik heb ook al vaker adapters van laptops open gehad die standaard tussen de bankrand zaten, dingen worden veel te heet. er zit niet voor niets een laag koperfolie omheen voor de koeling. vaak de elco's die rot worden.
pa3gws
Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Op 2 juni 2017 17:50:35 schreef testman:
dan geven ze geen licht waar je wakker van wordt als ze vol geladen zijn, of er komt een bericht binnen.
Op mijn telefoon zit een speciaal knopje voor dergelijke problemen.
Er staat OFF bij. 
testman
Anoniem
Op 1 juni 2017 16:02:14 schreef Arco:
Lader heb ik een paar maanden, merk Intertek. Volgens mij iets van 4 euro, ik dacht dat ze hem nog hebben.
Ligt meestal niet bij de andere usb laders, maar bij de lampen en stopkontakten...
Intertek is niet een fabrikant maar een Notified Body 
dawmast
Zorg dat je er bij komt, bij de Marine. Sympathisant van de Koninklijke Marine. Luistert graag naar militaire muziek.
Op https://www.rtlnieuws.nl/editienl/waarschuwing-brandweer-telefoon-in-b… "Waarschuwing brandweer: telefoon in bed opladen levensgevaarlijk" het volgende:
Waarschuwing brandweer: telefoon in bed opladen levensgevaarlijk
Een jongen van 15 uit het Belgische Halle schrok zich kapot toen zijn powerbank 's nachts ontplofte en zijn bed in brand stond. De Belgische brandwondenorganisatie ziet steeds meer van dit soort ongelukken en waarschuwt dat we alle stekkers er 's nachts uit moeten trekken.
Je maakt je er vast wel eens schuldig aan: net voor je naar bed gaat, steek je je telefoon of powerbank nog gauw in de oplader en legt hem op je nachtkastje. Handig, dan kun je er zo bij. Maar dit kan het resultaat zijn:
Niet onder je kussen
Niet meer doen dus, zegt ook Brandweer Nederland. Laad alleen apparatuur op als je wakker bent én thuis bent. "Een telefoon opladen, onder je kussen leggen en lekker gaan slapen is niet verstandig. Dat geldt ook voor andere apparaten zoals powerbanks (accu voor je telefoon) en hooverboards."
Bij elektrische apparaten kan altijd iets mis gaan, zegt de brandweer. "Bij accu's is er een groter risico. Zorg daarom dat je een rookmelder hebt."
'Koop geen namaak'
Bij namaakproducten is de kans op ontploffing groter, weet Erik Pels van Pels Brandpreventie. Hij adviseert altijd originele spullen te kopen en niet voor goedkope nepmerken te gaan.
"Zo'n powerbank heeft een bepaald vermogen nodig, en daarvoor is een goede spanningsomvormer nodig. Er komt misschien een hogere spanning uit het stopcontact dan het apparaat nodig heeft. Als de spanningsregelaar niet goed werkt kan er hitte ontstaan, en dus ontploffingsgevaar. Ook je telefoon kan oververhit raken."
Waarschuwen voor brandwonden
"Hier is een ramp vermeden", zei een Belgische brandweerofficier nadat hij was uitgerukt voor de brand in het bed van de 15-jarige jongen. De jongen werd net op tijd wakker en had met zijn ouders het vuur kunnen doven.
Volgens de Belgische brandwondenorganisatie Oscare hebben dit jaar al dertig mensen lichte brandwonden overgehouden aan oververhitte telefoons of opladers.
Met de campagne #BeUnplugged wil Oscare het probleem bij jongeren aan het verstand brengen. De organisatie gaat deze zomer festivals af om jongeren te waarschuwen voor brandwonden door het verkeerd gebruiken en opladen van telefoons en powerbanks.
Op https://nieuws.vtm.be/binnenland/brand-vermijden-trek-alle-stekkers-ui… "Brand vermijden? "Trek alle stekkers uit"".
Ouwe link die had ik gisteren om 13.27 al geplaatst. Maar in dit onderwerp is opportuner ? ik krijg trouwens geen lege regel na een smiley op de phone ingeklopt. Wellicht eerst een spatie en daarna de tekst? Wel geinig op de telefoon is veel meer keuze aan smileys dan die COL gebruikt. Dat zijn de Tweakers @ smileys.
Voorbeeld op mijn Galaxy ???????????????????????
testman
Ook raar, de smileys ( emoticons toch? ) zijn op de smartphone in kleur, maar op de pc niet ( in chrome )
??????????
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
De helft zie ik niet en wat ik zie is zwartwit, maar dat zal door het font komen. Ik neem aan dat de smiley's die niet in CO zelf zitten, unicode zijn en dus in het font zitten. Op unicode zijn de afgelopen jaren flink wat uitbreidingen geweest, van leuke tot belachelijke maar er is ruimte zat dus waarom ook niet.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (16%)]
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Op gewone PC met FF alles (op een na) gewoon in kleur te zien. Het nut is wel beperkt; ze zijn zo klein dat van de helft niet te zien is wat 't voorstelt...
Bij mij ook met Chrome in Windows 10.
edit alleen de laatste 2 vlaggen zijn zw/w in tekst: LU NL (geen driekleuren)
@Arco De resolutie staat hier op 1920x1080 en de emoticons zijn goed te herkennen.
tja, ik zie bitter weinig...
windows 7, chrome browser, maand ofzo geleden pas geformatteerd en alles vers geinstalleerd
[Bericht gewijzigd door fcapri op (27%)]
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Even getest: Ik zie ze op Firefox onder Windows 7 wel netjes allemaal. Op de 1366x768 laptop alleen wel vrij klein. Kwestie van zoomen.
Op 2 juni 2017 09:56:03 schreef GJ_:
[...] Zo werkt dat niet in een rechtsstaat. In een land als China zouden ze de Action al lang buitengegooid hebben. Ik ken wel meer voorbeelden daar van bedrijven die voor de burgen meer na- dan voordelen hadden en per direct het land weer uit konden. Zo zijn er op een gegeven moment al die &^^%$%^multi-level marketing bedrijven uitgeknikkert, en dat was ook voor iedereen beter. Later zijn ze voorzichtig één voor één weer binnengelaten en strak aan het lijntje gehouden.En onze economie word nou eenmaal traditioneel niet door de overheid gerund. Het is onze eigen economie die dit toelaat.
Nouja, traditioneel? Vroeger had je KEMA als verplicht keurmerk. En nu heb je gloeilampverboden, stofzuigerverboden, etc. die bepaald strijdig (veel strijdiger) zijn met een vrije economie. Ik zie dus best ruimte om gewoon kwaliteitseisen te stellen zonder dat het protectionistisch wordt. Ik dacht niet dat ik ooit zou zeggen dat Europa het probleem is (en trouwens ook de oplossing!) maar o.a. omdat een toestel dat in 1 land is toegelaten, overal moet worden toegelaten en omdat keuring in principe niet verplicht is (als je maar niet door de mand valt op CE conformiteit) zijn eventuele eisen vooral papieren tijgers nu. Als er overeenstemming wordt bereikt over strengere eisen en een wat grootschaliger handhaving (ik zeg niet onmiddelijk verplichte keuring maar ik denk dat dat ook nog wel zou moeten kunnen), en als je gloeilampen verbiedt moet dat toch ook kunnen, dan kan de situatie in het voordeel van de consument omslaan.
Let wel, zelf importeren uit China zul je niet kunnen tegenhouden - maar dan zijn eventuele gebreken wel op eigen risico.
Bij mij op Firefox 53.0.3 in 1080p ziet het er ook ok uit. Hoezo kwam dat over die smileys opeens op? Ik kon het niet helemaal relateren aan de Action laders.
Wat betreft laders heb ik de slechte eigenschap om mijn laders vrij geroutineerd in de stopcontacten te bewaren waar ik vaak telefoons laadt. Ik heb wel eens een batch (hopelijk wat betere) Microsoft laders (4 stuks) besteld toen er bij mij twee laders vlak achter elkaar stuk gingen (één van welke lange tijd "opgeruimd" heeft gelegen).
Wat betreft regelgeving weet ik niet precies wat ik moet denken, maar neig naar een iets liberaler standpunt. Je kunt je een ongeluk reguleren, maar dat kost alleen mankracht en ik denk dat we misschien beter uit zijn als we iets meer zouden doen aan bewustzijn door mensen te informeren over de gevaren zoals in dat artikel gebeurde. Wij willen nu eenmaal beschikken over zo veel energie dat het opeens gevaarlijk wordt.
Het zou natuurlijk mooi zijn als er een soort vrijwillige certificering zou kunnen zijn zodat een apparaat 'gewhitelist' kan worden. Iets samenwerking zoals toen met de µUSB laders soort van is afgedwongen. Een fabrikant kan kiezen het anders te doen, maar dan ligt de verantwoordelijkheid bij hem zelf. Ok, dat is geen veiligheidsissue, maar het vermindert wel het aantal ingezette ambtenaren (die bovendien ook vaak nog saai werk moeten doen). Beetje 'wishfull thinking' ja, maar niet volstekt onrealistisch. Een overheid kan de onzichtbare hand niet vervangen, maar wel zachtjes sturen.
Als de lader maar €4 is koop ik er misschien wel eentje als ik langs de Action kom. Ik heb alleen niet al te veel apparatuur om de tests te doen van de link die de ts gaf. De laatste keer dat ik er was heb ik hem ook niet gezien. Zelf heb ik geen structurele afkeer van Action producten, er zitten best aardige producten bij. Ik zag bij familie wel een powerbank, die leek niet van slechte kwaliteit, maar ik heb hem verder niet getest.
Groet,
Kruimel
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Op 2 juni 2017 09:56:03 schreef GJ_:
[...]
En onze economie word nou eenmaal traditioneel niet door de overheid gerund. Het is onze eigen economie die dit toelaat.
Klopt geen h*l van!
Na de tweede wereldoorlog en voor je geboorte was er wel degelijk een door de staat beheerste economie. Het heette zelfs zo: "de Geleide Economie". Ik geloof dat die halverwege de jaren zestig is afgeschaft ten tijde van Joop den Uyl.
Er was een zogenaamde prijsbeheersing en een alom aanwezige product controle: KEMA Giveg, Giwa en natuurlijk ook de Keuringsdiensten en de inspectie van de Economische Controle Dienst, wet op de Prijsbeheersching (Ja, mèt sch!) en die op de afbetaling.
Niet te vergeten de 'Productschappen': Landbouw, visserij en wat niet meer....
Overigens moet je bij de Action gewoon opletten wat je koopt. Ze verkopen bijvoorbeeld ook de hier op het forum zo geroemde Panasonic batterijen. Verder heb ik er net een CO-melder gekocht, die door de NVWA (en Consumentenbond) als beste is aangewezen en dan nog eens voor de helft van de aanbevolen verkoopprijs!
Verder is en een interessant asnsortiment papierwaren (helaas varieert de sortering va tijd tot tijd).
Overigens is de Action een NEDERLANDS bedrijf dat zelfs tot ver buiten de grenzen is uitgegroeid. Is dat slecht voor de economie?
OT
Weet iemand trouwens nog een betrouwbare USB-lader voor in de auto, liefst een dubbele die een behoorlijke stroom kan leveren (TomTom + iPad)?
/OT
maartenbakker
Golden Member
Op 14 juni 2017 00:10:47 schreef Tidak Ada:
[...]
Verder is en een interessant asnsortiment papierwaren (helaas varieert de sortering va tijd tot tijd).
Zolang je de punaises maar links laat liggen; daar druk je de pennetjes uit de plaatjes als je ze in iets anders dan slappe cake prikt.
Ben het er overigens wel mee eens dat ze best goed spul hebben zo nu en dan.
@Tidak
Weet iemand trouwens nog een betrouwbare USB-lader voor in de auto, liefst een dubbele die een behoorlijke stroom kan leveren (TomTom + iPad)?
Varta Auto Power-Fast USB-oplader (Stroombelasting max. 2.4 A)