Je mooiste gratis aanwinst - Deel 3

Op 20 juni 2017 12:24:25 schreef miedema:
Ha Kidri,

Graag Gertjan :-). Dat klinkt in mijn oren heel wat beter dan het onpersoonlijke "Miedema"
Helaas was, toen ik indertijd m'n CO account aanmaakte, "Gertjan" al vergeven. Natuurlijk gebruikt door zo iemand die 1x een vraag stelt, en verder nooit meer van zich laat horen :-(

Maar goed, boeken over voedingsontwerpen. Wat titels die ik zo gauw in mijn PDF bibliotheek vond:
Power Supply Cookbook 2nd ed - M. Brown (Newnes, 2001)
DC Power Supply Handbook [Agilent App Note 90B] (2000)
Regulated Power Supplies 4th ed - I. Gottlieb (TAB, 1992)
en natuurlijk de originele papers van Harrison...

Het zijn allemaal PDF's die ik op het net vond, dus moet je ze ook kunnen vinden. Nieuwere boeken gaan over het algemeen over schakelende voedingen.....

Overigens is er wat mij betreft niks mis mee om, nadat je je schakeling globaal hebt uitgerekend, te optimaliseren door R-C's uit te wisselen in je prototype. Het geeft je een prima inzicht in wat elke component precies doet....

Maar laten we in dit topic nier verder uitweiden, het is tenslotte een algemeen showtopic...

groet, Gertjan

Hi Gertjan

Bedankt voor de links. Ik was er al mee bekend.
Vooral de app notes van Harrison zouden verplichte lectuur moeten zijn. Spijtig genoeg vind je heel weinig lectuur nog over discreet opgebouwde voedingen.
Ik zal zelf dus het dynamisch gedrag en afwegingen mogen gaan uitpluizen met de modellen.

Groet

Kris

Dok

Golden Member

Hier ook weer eens wat gratis aanwinsten..
Een voeding en twee draaibanken,één is/was nog in aanbouw.
Die draaibanken horen misschien in het draaibanktopic, maar het was wel gratis.

Wie niet horen wil moet TV kijken.
bprosman

Golden Member

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Hoe doen jullie dat. Ik krijg niets dan kapotte beddenbakken of vliegenramen waar ik nog een hoop werk heb om ze te herstellen voor de kleinkinderen omdat ma en pa geen tijd hebben. Een hamer of beitel moet ik zelf kopen.

juiste moment juiste plaats is vaak belangrijk, ook dat men in de omgeving weet dat je het eea wel kunt gebruiken.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Tidak Ada

Golden Member

Leuk zo'n Unimatje.
Ik heb er ook eentje. Helaas zit er bij mij een verschil in centerhoogte tussen de pinole en de losse kop. Let daar goed op!
Ook moet je goed letten op de uitlijning van de pinole. Dat doe je het beste door de borgpen UIT de pinole te halen en dan een stuk 6 mm assenstaal in de boorkop en de klauwplaat te zetten en dan beide vasten. Daarna draai je de inbusbout van de pinole vast. De borgpen zal dan waarschijnlijk niet meer passen, maar je bent in ieder geval goed uitgelijnd.
Verder raad ik je aan om een stelletje M6 snelvast-krukjes (zoals ook op de losse kop van die zelfbouwer te zien, maar dan kleiner) bij HBM te kopen, dat scheelt een reuzeneind bij het werken, want die inbussleutel is natuurlijk nooit vinden :( Ik heb ze allebei op de losse kop gemonteerd, zowel op die voor het bed, als die voor de boorkopspindel.
Verder bieden ze een BETAALARE zelfcentrerende vierklauw met M12×1 draad. Handig voor vierkante staf.
Let tenslotte op de beitelhoudertjes met TiN wisselplaatjes aldaar. Dat scheelt een hoop geslijp. Alleen de 6mm typen passen voor de EMCO beitelhouder.
Ik heb indertijd zelf op mijn werk een aantal extra beitelhouders gemaakt. Je hoeft dan niet steeds de beitel op centerhoogte te stellen. Koop ergens latoenkoper van verschillende dikten om je beitels op centerhoogte te krijgen

Ik kan je eventueel aan een kopie van de originele handleiding helpen (Duits!).

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Dok

Golden Member

@Tidak Ada, die handleiding heb ik wel trek in _o_
Mijn iemeel adres staat bij mijn gegevens.

Wie niet horen wil moet TV kijken.

Of het mijn mooiste gratis aanwijst is weet ik niet. Ik vindt vaker leuke dingen. Maar het is wel een mooie aanwinst (enfin, denk ik toch) Bij een van mijn adressen waar ik in de recupelbak mag kijken vond ik o.a. dit koffertje. Thuis open gemaakt bleek er dit in te zitten, een aarding meter. Geen idee of hij nog werkt, hoe ik er mee moet werken en hoe te testen. Hij ziet er in iedergeval nog netjes en verzorgd uit. En hij gaat aan. Hij mist wel de aardingspinnen. Ik zal hem meenemen naar fablab en eens met de techneuten er na kijken.

Niet gratis denk ik, wist even niet een ander plekje

https://www.marktplaats.nl/verkopers/17714779.html

voor de gene die in de buurt van Rotterdam of daarheen willen, lijkt en flinke opruiming te zijn.

Het grote interresante aanbiedingen topic ?

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Op 7 november 2017 20:57:14 schreef Gadget_inc:
Het grote interresante aanbiedingen topic ?

die ja wilde mij niet te binnen schieten

Link is alweer verlopen.

Edit, oeps foutje.

[Bericht gewijzigd door Dominic op dinsdag 7 november 2017 21:36:55 (38%)

pa3gws

Golden Member

@Tidak Ada.

Heb je voor mij een link naar die zelfcentrerende vierklauw met M12×1

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
bprosman

Golden Member

Van je buren moet je het maar hebben ?
Kreeg ik gisteren.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

lijkt sterk op een elektuur 1981 voeding..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
blackdog

Golden Member

Hi bprosman,

Leuk dat je hem hebt gekregen, als je deze voeding nog zou willen gaan gebruiken,
zou ik de bedrading zinnig maken, nu zitten de stroomvoerende draden samengebonden met de potmeter bedrading...
Dat is in mijn ogen voedings horror *grin*

En NEE heren, dit heeft niets te maken dat voor mij alles precies moet.
Zie het maar zo, iemand bouwd een fiets en die woont in de binenstad van Amsterdam.
Remmen dat vind hij maar onzin en al die remkabels vind hij lelijk, ik stap wel even af als het nodig is...
Oo shit, dat komt echt voor in het gekken huis Amsterdam!!

De uitgangs condensator zit ook op de print en niet op de uitgangsklemmen.
Hij gaat je in ieder geval een dagje van de straat houden :-)

Altijd leuk om er aan te sleutelen als je de tijd er voor hebt!

Groet,
Blackdog

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
bprosman

Golden Member

Het is ook de Elektuur voeding :-) Mocht ik hem gaan gebruiken gaat hij in ieder geval in een ander kastje. Zo'n 19" doos is handiger voor een versterker. In ieder geval een mooie trafo.
Voorlopig gaat hij ivm 99 andere projecten even aan de kant.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

als die weer daglicht ziet is de netspanning al veranderd naar 300VDC , dus heb je aan die mooie trafo niks meer :P

waar rook was, werkt nu iets niet meer
bprosman

Golden Member

Dan geef ik m aan Bram (Blackdog) daar ze in Amsterdam niet eens netspanning meer hebben :+

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
blackdog

Golden Member

Hi Bram,

Ik trap me kappot op mijn fiets en dynamo om dit berichtje op CO te krijgen... :-)

Groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.

Je moet die dynamo aandrijven....erop trappen, maakt hem alleen maar kapot :P

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Thevel

Golden Member

Op 10 maart 2018 11:45:45 schreef bprosman:
Van je buren moet je het maar hebben ?
Kreeg ik gisteren.

Laat GD het maar niet zien, er zit een UA723 en LM741 in! :) :)

Lambiek

Special Member

Je kan er een dubbele voeding van maken Bram, er zit ruimte genoeg in de kast. :)

Op 10 maart 2018 13:58:44 schreef Thevel:
Laat GD het maar niet zien, er zit een UA723 en LM741 in! :) :)

Ja, want die wil er teerknollen in hebben. :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Vandaag werd dit bij me afgeleverd, een cadeautje:

https://hennep.home.xs4all.nl/elec/Voeding_PeakTech_front_thumb.jpg

Voor de chirurgen onder jullie foto's van de ingewanden:

https://hennep.home.xs4all.nl/elec/Voeding_PeakTech_inside1_thumb.jpg

https://hennep.home.xs4all.nl/elec/Voeding_PeakTech_inside2_thumb.jpg

Heeft iemand info / ervaringen / weet van kwetsbaarheden?

EDIT: Deze heb ik net gevonden:
http://www.pewa.de/DATENBLATT/DBL_HGL_P3006_DATENBLATT_DEUTSCH.PDF
http://www.pewa.de/DATENBLATT/DBL_HGL_P3006_MANUAL_DEUTSCH.PDF

reading can seriously damage your ignorance