Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 4

Dit topic is gesloten

pa3gws

Golden Member

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Ja. Sot223 vs DPAK2. DPAK2 zoals in de apple is its lomper (dus groter vermogen en zo).

Als de uitgang van dat ding 4V is geweest, dan zijn alle chips die daar aanhangen daar ook aan blootgesteld. Chips die 3.3V horen te krijgen zijn meestal gespect op ABSOLUTE MAX: 3.6V. Ik verwacht niet dat ze die 4V allemaal overleefd hebben.

Re: Farnell: Als je er 1 nodig hebt is die 1.37 duurder dan drie van 0.36 omdat daar de min bestelhoeveelheid 3 is.

[Bericht gewijzigd door rew op vrijdag 15 december 2017 09:55:24 (15%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Peter_dtn

Golden Member

@Intake, hartelijk dan voor de snelle actie, na het plaatsen van jouw ceramic filter werkte de mobilofoon weer als vanouds, ik heb een RF gevoeligheid gemeten van rond de -5uV prima dus !

Je moet de DPAK uitvoering hebben: LM1117DT-3.3
-edit- te laat.

[Bericht gewijzigd door henri62 op vrijdag 15 december 2017 10:03:01 (15%)

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Guys... Vraagje: Ik heb een project waarbij een draad een IP65 kastje in/uit moet via een wartel. De wartels worden geleverd zonder bijpassend ringetje om de boel tussen de wartel en het kastje netjes waterdicht af te sluiten.

Nu heb ik deze, maar dat werkt niet fijn. De wartel heeft een buitenmaat van 16mm en deze ringen van 16mm zijn als je ze er tussen doet te ruim. Hierdoor kruipen ze naar buiten.

Hmm. In een last-ditch poging om zelf wat te vinden vond ik: deze waarbij in het datasheet staat dat ik voor M16x1.5 een 12mm ring moet kopen. Ik koop er een paar op proef. Verder nog suggesties?

(Ik zou bijvoorbeeld graag een rechthoekig profiel gebruiken denk ik als deze, maar die zie ik dan weer niet in de juiste maat. )

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Arco

Special Member

O-ringen zijn daar ook niet voor bedoeld...
Beter een complete wartel met ring kopen, die passen in ieder geval bij elkaar: http://nl.farnell.com/lapp-kabel/53112882/cable-gland-click-black-m16/…

Of deze ringen: https://nl.aliexpress.com/item/30PCS-20x15mm-Flat-0-Rings-Seal-Rubber-…

Grappig dat het 'platte O-ringen' genoemd worden... :)
Even zoeken op 'cable gland sealing ring PG9' geeft er nog meer...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Tidak Ada

Golden Member

Willen O-ringen optimaal functioneren, dan moeten ze in een passend bedje liggen. Ze mogen namelijk maar minimaal vervormd worden. De maten en toleranties daarvoor staan in de specificaties vermeld.
Overigens voldoet zo'n wartel zonder ring volledig aan de IP65 norm.

Mogelijk is het ook verstandig om een ventilatiewartel van Vent-Gland® te gebruiken. Die bevatten een semipermeabele membraan, á-lá GoreTex®. Dat helpt drukverschillen te equilibreren en voorkomt aanzuiging van vocht en water.
Natuurlijk niet doen als het zaakje ondergedompeld moet worden, maar dan moet je ook minimaal IP68 gebruiken, of liever nog echt drukwaterdicht.

Bij de bouwmarkt en veel elektroboeren voldoet IP44 al aan waterdicht, terwijl het volgens de norm alleen maar stofdicht is. Voor mij is dat oplichterij! :(

Ik heb net een echt IP66 WCD besteld, dat kost me €43,50 bij een shop in Asten (meer dan 10 € goedkoper dan bij de TU >:) ) Dat toont duidelijk het verschil met IP44.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
pa3gws

Golden Member

@henri62
Operatie geslaagd nogmaals bedankt.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Hoop dat dit zo goed gaat, ik ben op zoek naar deze zeer licht lopende schakelaars van Marquardt, zie bijgevoegde foto's. Afmetingen: bxhxl = 10x12x24 mm3 en de lengte van het schakelaar-palletje zelf boven het rode deel uit is 15mm.

De schakelaars komen uit een oude radio/taperecorder/whatever oud apparaat en zaten in mijn vaders voorraad, ze zijn gebruikt om mijn zeilboot elektrisch bedienbaar te maken en nu wil ik graag een reserve schakeling, maar deze schakelaars kunnen we nergens vinden en mijn vader heeft geen flauw idee waar ze vandaan zijn gekomen. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen (bedankt Maarten B voor de tip voordat mijn oproep van het Nederlands Forum voor oude radio's gegooid werd :) ).

Ik heb ook nog een

video-1491558757.mp4

Ben op zoek naar volgend type relais (of een vervanger). Het is belangrijk dat het vastgeschroefd kan worden, ivm trillingen).
Stuurspanning 120V, DPDT configuratie. Wat opvalt is dat de stroomtoevoer langs buitenkant zit ipv midden.

Ik vrees van niet. Ook daar zit het gemeenschappelijke contact in het midden (naast het contact van de spoel). In mijn geval zit het gemeenschappelijke contact langs de buitenkant (andere kant dan de spoel).

Thevel

Golden Member

Aansluitingen kun je toch met korte draadjes verwisselen op het voetje van het relais?

stuk antiek vervangen voor een nieuwe met voet, draadjes eraan en klaar..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ok dan maar. Toestel is wel onderhevig aan trillingen, zal nog even moeten kijken hoe de nieuwe vastgelegd kan worden.

Op 15 december 2017 13:33:14 schreef Arco:
O-ringen zijn daar ook niet voor bedoeld...

Mijn fout was echt dat ik dacht dat de binnendiameter van de O-ring gelijk moest zijn aan de nominale diameter van het gat/schroefdraad wat er doorheen moet.

Nu ik heb aangedurfd om te selecteren op 12mm en 13mm binnendiameter ringen, krijg ik bij farnell allemaal "voor M16" ringen te zien. Ik heb nu net voor 2 productie runs (zeker een maand of twee, drie) bij Farnell besteld, of ik m'n inkoopkosten nog iets verder ga drukken door ze elders nog goedkoper te bestellen zien we dan wel weer.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
buckfast_beekeeper

Golden Member

Als je een o-ring wil gebruiken, dan moet je zorgen dat er ruimte is waar deze ring in past. Net iets minder als de dikte van de o-ring. Dan weet je dat de ring mooi blijft zitten en voldoende druk krijgt om af te dichten. Wordt ook gebruikt om bijvoorbeeld duiklampen af te sluiten. En die gaan toch snel naar -40m of 5 bar omgevingsdruk.

code:


___        ___
   \_    _/
     |  |
_____|  |_____

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
Arco

Special Member

O-ringen zijn zoals reeds gezegd alleen geschikt voor specifieke gevallen, waar de ring in een precies passende uitsparing ligt (zoals bij HF chassisdelen).
Gewoon tussen 2 rechte stukken metaal werken ze niet goed en draai je ze naar z'n moer...

https://ae01.alicdn.com/wsphoto/v0/569435641/SMA-N-adapter-SMA-Jack-to-N-Jack-Flange-Panel-with-O-ring-straig.jpg

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

De moer komt aan de andere kant, dus er hoeft niet gedraaid te worden aan het ding waar de O-ring tussenkomt. Ik zoek verder.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Ik heb hier een lastige!

Ik ben in het bezit gekomen van een Wilcox-Gay Recordio platensnijder. Om zelf 78 toerenplaten mee te snijden.
Hier zit echter een kristal-snijkop in, en het kristalplaatje is kapot (Gebroken).

Dit is een plat plaatje van ca. 8 bij 24mm en 2mm dik. Het vreemde is, dat het plaatje er vlak (horizontaal) in ligt, en in horizontale richting de trillingen moet overbrengen!

Weet iemand of er piezomateriaal te krijgen is, dat in het horizontale vlak kan vervormen? Denk aan rechtoek-parallelogram vervorming.

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!
mel

Golden Member

Een fabriek die kristallen maakt of zo.Die zullen het toch wel weten?
KVG, of hoe ze mogen heten.

[Bericht gewijzigd door mel op maandag 25 december 2017 09:55:30 (17%)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Ik heb gegoogled op: LP master cutting crystal. Dat leverde de meeste hits op in de juiste richting, maar nog niet direct "prijs".
deze site heeft het over "your own", maar volgens mij is het dan toch weer de bedoeling dat zij het voor je doen. :-(

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Arco

Special Member

Philips gebruikte dat soort techniek in videorecorders om de kophoogte in te stellen... (piezo plaatje onder kop)
Volgens mij noemt men dat spul piezo PZT

De moer komt aan de andere kant, dus er hoeft niet gedraaid te worden aan het ding waar de O-ring tussenkomt.

Een O-ring moet altijd in een goed passend 'bed' liggen; tussen 2 rechte platen horen ze gewoon niet thuis.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
High met Henk

Special Member

Waar kun je het beste grote PCB? laten maken?

ik ben bezig met een zekeringkast voor mijn auto te tekenen met relais erop: en automotive relais zijn niet echt klein...
Dus bordje zal ca 400 mm lang zijn (moet iets van 25 relais op en nog zekeringen ook)

ook in china is dat nog relatief prijzig.. Zijn er andere oplossingen? (kom nu niet aan met: haal de relays van het bord, die had ik ook al bedacht)

modulair opbouwen is ook niet direct een optie. i.v.m. grote stromen. koper zal dus ook maatje dikker moeten.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Dit topic is gesloten