Je mooiste meetapparatuur. Deel 9

Dit topic is gesloten

Ha haasje93,

Laat ik het als volgt doen aan alle eventuele geïnteresseerd stuur mij een PM dan verzamel ik een en ander zo blijft dit topic ook nog leuk voor anderen :)
Ik ben met een aantal zaken bezig ook met de gemeente maar dat kan ik dan via PM uitleggen.

Groet Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.
haasje93

Golden Member

Ha Henk,

Daar heb je helemaal gelijk in. Ik zal je een mailtje sturen.

Groet,
Christiaan

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind of what than is an empty desk a sign?

Een Rubidium standaard Efratom FRT.
De zwarte doos is de FRK Rubidium oscillator, in het grijze kastje links zitten de delers.In de vrije ruimte zat een accu.

Lockt niet, cel waarschijnlijk aan zijn einde.
Moet even wachten, eerst andere zaken afmaken.

groet,

Henk

haasje93

Golden Member

Dat is een mooi apparaat Henk!

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind of what than is an empty desk a sign?

@Haasje. Het is een mooie kast, maar als hij niet lockt heb je er weinig aan.
Ik heb nog een andere, een PRS10 van Stanford. Die werkt, daar wil ik er nog een GPS module bij inbouwen.
Deze Efratom kon geleverd worden met een ontvanger om hem aan DCF77 te locken. Ik denk dat bij introductie er nog geen GPS netwerk was.

Groeten

Henk

Ha Camino1,

Heb je de documentatie ? de buis kan je proberen te regenereren.

Groet Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.

@Electron920. Ja Henk, ik heb de user- en service manuals. En ook het verhaal over regeneren. Toch bedankt.
Alleen andere projecten die eerst af moeten. Ik zou de bijbehorende ontvanger wel willen hebben. Heb je mijn pm gehad?

Groet, Henk

haasje93

Golden Member

Ja dat klopt als hij werkt is hij nog mooier!

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind of what than is an empty desk a sign?

@Camino1 @haasje93,

Ja ben nu buiten antwoord vanavond.

Groet Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.

Voor mij het mooiste: Mijn zelf gebouwde Proton MM. DMM04 uit 1981.

https://c1.staticflickr.com/1/826/41556475351_0a542801ef_z.jpg

Is recent opnieuw gekalibreerd:

https://c1.staticflickr.com/1/787/41556475501_23102872bf_z.jpg

Zelf gemaakt klinkt beter dan zelf gekocht.
Fijne referentie. heb je hem aangepast zols beschreven op CO?

Ik heb het artikel gelezen. De referentie is echt meer dan nauwkeurig genoeg. En de contra bananenstekkers hebben nu een bodem.

flash2b

Special Member

Net terug van de 1e dag Ham Radio Friedrichshafen voor het 4e jaar. Ik kwam in hal A4 COer Pietplof tegen dus gezellig mee gebabbeld.

Mijn nieuwste aanwinst is een Leader LCR-740 LCR Bridge (Made in Japan) in werkelijk mint conditie. De manual is hier te vinden. Hoewel dit een niet alledaags appraraat is, trof ik hetzelfde type brug toevallig óók al aan op de markt van Oisterwijk, maar niet zo gaaf als mijn exemplaar.

Hij ziet er zo uit (sorry van de mindere foto):
https://www.uploadarchief.net:443/files/download/20180601_192550_resized.jpg

Het shoppen ging goed vandaag, dus de brug gaat gezellig met andere spulletjes binnenkort naar huis.

https://www.uploadarchief.net:443/files/download/20180601_192529_resized.jpg

Die drie kleine printen zouden zo uit de Blackdog labs kunnen komen. Teflon standoffs, precisie weerstanden, ingegoten reed relais en kemet elco's. O ja die grote print van IR ging me om de banaan stekkers die nieuw meer kosten als de hele PCB. (de 33 C&K schakelaars zijn dus bonus !)

Er waren meer kramen als in 2017 en het was drukker vond ik. Morgen de 2e en de makerfair. Die laatste viel erg tegen verleden jaar.

En pietplof, ook nog wat gekocht ??

Tidak Ada

Golden Member

Wat is dat ding in dat gemodificeerde(?) Fluke 8000 kastje?

Weet je wat die IR print voor en functie heeft?

Ikke nieuwsgierig en een pietsie jaloers omdat jij daar zit!

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
flash2b

Special Member

Het is een Fluke 2165A thermometer (zelfde looks als de 8000 series DMM en 1900 series counter) voor een J-type thermokoppel (dat is de optie die erin zit). Ik hou me aanbevolen voor iemand die de manual (of een link) heeft, kan alleen de 2166A vinden).

Die International Rectifier print is een "SCT Interface Board Test" wat tussen een controller en een BMS wordt aangesloten. Ziet er allemaal heel profi uit bijna zonde om te slopen.

Tidak Ada

Golden Member

Op 1 juni 2018 20:57:21 schreef flash2b:
[....]
Inderdaad lijkt het zonde om te slopen, maar ik denk dat je er verder toch niets aan hebt ;)

Heb je zo'n thermokoppel? Er lagen er nogal wat in Deurne, maar dat is helaas voorbij. ;(

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Mooie buit Flash! Grappig dat de weerstand bereiken op de brug tegengesteld lopen van C en L.
Schaaltje in de meter lijkt niet zo mint te zijn, maar dat is misschien de foto.

Action expresses priorities LH
flash2b

Special Member

@LetterHenk
Metertje is echt mint, maar niet op de foto. Verder maakt de agressieve resizing van me telefoon app het er ook niet beter op.

Kwam het 10KΩ zusje van je Siemens meetbrug nog tegen. Heb hem niet gekocht.

Op 1 juni 2018 22:42:57 schreef flash2b:
Kwam het 10KΩ zusje van je Siemens meetbrug nog tegen. Heb hem niet gekocht.

Leuk dat je die zag, maar die zou dan niet uit dezelfde serie komen denk ik.
De M273-A2 en A3 zijn resp. 40mΩ - 50k en 20k - 220M, beiden wheatstone bruggen ipv kelvin.

Action expresses priorities LH
flash2b

Special Member

Hij zag er exact hetzelfde uit als jou low ohms brug. Meetschaal was in de KΩ's

pietplof

Golden Member

Zojuist, op de hoek van de ontbijttafel, even snel de eerste spullen uitgespreid en vereeuwigd.
Jullie zien de vier ,,Belzer" tangetjes, een stapeltje coax met diverse connectortjes die allemaal bij de twee zwarte kastjes horen. Het is een dempingsmeter. Een zendertje en de bijbehorende ontvanger.
Dan links diverse lekker soepele, teflon geïsoleerde, snoertjes.
Rechts ( tafelrand) een drukopnemer, onder een werktuigje om ringen van je vinger te verwijderen als je het ding er op de normale wijze niet meer afkrijgt.( andere hobby).
En, natuurlijk, het aansluitkastje voor m'n Philips LCR meter. Nieuw nog te koop maar bijkans onbetaalbaar, hier voor € 15,- ; erg blij.
Nu een ontbijt naar binnen werken en dan 7 km rijden voor de tweede dag.
Flah2b; here I come.

festina lente

Allemaal erg leuk, dat oude spul, maar als je echt wilt meten dan is een modern apparaat toch veel handiger?

Dus uiteindelijk toch maar een nieuwe DSO aangeschaft.
Het is een Siglent SDS1104X-E geworden, vergelijkbaar met de Rigol 1054Z maar op een paar voor mij belangrijke punten net iets beter.

@deKees,
Je scoop ziet er mooi uit, maar kan je zo weer terugbrengen. Kanaal 1 staat gemeen te oscilleren >:)

pietplof

Golden Member

Hoeben; na de aanschaf van de LCR meter ( zonder het bedoelde hulpstuk) heb ik een aantal markten afgestruind en vele pagin's van ,,marktplaats" bezocht maar geen tastbare resultaten mogen meemaken.
Gisteren zag ik, geheel toevallig, het hulpstuk in een kraam liggen en deze meteen geconfisqueerd en , zoals eerder opgemerkt, tegen een vriendelijke vergoeding.
Er is een handelaar die het ding ook kon leveren maar van een vergelijkbare vergoeding was dan zeker geen sprake.
Verder heb ik noch in de bewuste kraam noch op de rest van de markt zo'n aansluitkast ontdekt.
Als antwoord had ik ook kunnen zeggen: ,,neen".

Vandaag wederom de markt bezocht.
De buit bestond uit een haakse male ( video aansluiting) in opdracht van Tidak.
Enkele hoogspanningsconnectoren, wat soldeersteuntjes, een apparaat waarop een fraaie papst aussenlaufer gekoppeld aan een as waarop een excentrische belasting. Zoals een trilmotor in een mobieltje . Alleen de massa is hier wat groter.
Ik heb het voornemen het ding te gebruiken als aandrijving voor een trilbak waarin een vers aangemaakt gipsmengsel door de trilling wordt ontdaan van luchtbellen.
Ook nog een soort meetinstrument van Russisch makelij. Noch Flash2b( met wie ik enkele uren ben opgetrokken en van hem vele goede adviezen heb ontvangen) noch ondergetekende hebben de teksten kunnen ontcijferen. Wel was er een amperetang bij verpakt dus het zal wel iets universeels zijn.
Links ligt nog een 50 ohm dummyload ( cadeau gekregen van handelaar Jan uit 2e Exloërmond)
In vergelijking met andere vlooienmarkten mag de horeca zich, wat mij betreft, verheugen over mijn waardering.
Het tweedaagse bezoek was zeer de moeite en is derhalve zeer geschikt voor een herhaling.

festina lente

Dit topic is gesloten