Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 5

Dit topic is gesloten

Sjoerd Kreyns

Golden Member

Op 5 december 2018 13:25:42 schreef ejm:
[afbeelding]

Spoel 12uH - 700mA - 0.45ohm

(past op printplaat steek 12,5mm en op 4mm onderlinge afstand, diameter is ca. 4mm)

https://www.eoo-bv.nl/spoeltjes-groter-in-weerstandformaat/18477-spoel…

Heb deze eerder bij EOO gekocht. Ik kan ze elders online niet vinden, of ik zoek niet goed. Wie kan me op weg helpen met andere winkel of fabrikant/ merk zodat ik daarmee kan zoeken?

Ik heb deze: Niet helemaal de waarden die je zoekt.... Maar toch.

Spoel in weerstandformaat 100µH 165mA
Spoel in weerstandformaat 10µH 370mA
Spoel in weerstandformaat 1mH 60mA
Spoel in weerstandformaat 22µH 285mA
Spoel in weerstandformaat 33µH 255mA
Spoel in weerstandformaat 4,7µH 530mA
Spoel in weerstandformaat 47µH 205mA
Spoel in weerstandformaat 6,8µH 470mA

SMD weerstandjes zoeken in grijze vloerbedekking is ook een uitdaging ... 8*1=255 ... Het nadeel van ruimte: Als je het hebt, staat het binnen de kortste keren weer vol.
Thevel

Golden Member

Ik heb deze, 12µH, bijna 0.45Ω, doorsnede 3,2mm en is makkelijk op 12,5mm raster te buigen.
De specificatie van de stroom weet ik niet maar als ik er 1A DC door jas dan wordt hij nauwelijks warm.

Op 2 december 2018 23:55:39 schreef eross:
Al een tijdje ben ik op zoek naar een li-ion accu van 3,6V 40mA.
deze is 16mm lang met 10mm doorsnede.

Als een paar mm langer ook past, zou je een 10180 formaat Li-ion kunnen nemen. Nominaal 10 mm doorsnee, 18 mm hoog (what's in a name ;-) ). Dat dan nog met soldeerlippen eraan ga je kant & klaar niet vinden, vermoed ik.

Hoeveel ruimte mag die accu innemen? In houder of met soldeerlippen? Wikipedia heeft een handig lijstje van 'gangbare' formaten (sommige zéér gangbaar, sommige zeer niet gangbaar :+ ).

lijkt wel het formaat dat ze vaak in namaak 18650 steken.
16mm lang
http://i.imgur.com/aPGyA.jpg

https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1SgyDRFXXXXbTXFXXq6xXFXXXg/3-7V-100mAh-601216-Lithium-Polymer-Li-Po-li-ion-Rechargeable-Battery-cells-For-Mp3-MP4.jpg_640x640.jpg

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Allen bedankt voor de tips, ik heb gekozen voor;

Axial Leaded High Frequency Inductor, B78108S BC Series, 10 µH, 680 mA, 0.49 ohm, ± 10%, 35 MHz

Fabrikant: EPCOS

Exact dezelfde heb ik niet kunnen vinden.

Op 6 december 2018 09:13:45 schreef fcapri:
lijkt wel het formaat dat ze vaak in namaak 18650 steken.
16mm lang
[afbeelding]

Die kende ik nog niet. Ik wist dat je vaak voor het lapje gehouden werd, maar niet dat dit op deze manier gebeurde...

Dit is inderdaad wel een heel bewuste manier van pure oplichting.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Als je maar voldoende "geen verstand van zaken" hebt, dan gaat zoiets ook perongeluk.

Leg met handen-en-voeten uit aan een chinees dat je een accu wilt hebben met 5000mAh. Je wijst op het label van een 18650 cel, waar 2200mAh staat, schrijft 2200mAh op een papiertje, krast het door en maakt er 5000mAh van. De chinees knikt begrijpend en maakt voor jou een accu waar 5000mAh op staat.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Ik ben (als particulier) op zoek naar wat 12v loodaccutjes. Het UPS spul, zegmaar.

Maar waar haal je die voor een goeie prijs? Ik schrik een beetje van de nieuwprijzen van dat spul. Je betaalt zo een paar tientjes voor één 7ah accu bij de meeste webshops.
Mijn 10 jaar ouwe CSB/Yuasa accu's zijn zo langzamerhand wel eens aan vervanging toen.

Lithium wordt dan zo langzamerhand goedkoper/aantrekkelijker. Maar dan zit je weer met 800mah celletjes die als 3000 worden aangeprezen.

[Bericht gewijzigd door Ledlover op dinsdag 18 december 2018 16:36:45 (10%)

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!
mel

Golden Member

@ledlover: Ik zou eens bij een beveiligingsboer kijken, die vervangen meestal de accu's terwijl die nog jaren mee kunnen.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Hewlett

Honourable Member

Voor accu's altijd eerst bij NKON kijken, NKON levert ook lood accu's:
https://www.nkon.nl/rechargeable/lead-acid-batteries/12v-vrla.html een 7.2Ah loodaccu heb je daar vanaf €13,95

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.

Da's een goeie tip! Dat zijn de interessantere prijzen :)

Ik neem het liefst 'n nieuwe omdat ik er toch vrij lang mee doe.

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

Nieuwe vraag!
Ik ben op zoek naar wat universele FETs voor algemene audio en radio-experimentjes. Moet nog nieuw te krijgen zijn in TO92 behuizing, goedkoop, kleinsignaal.
Een beetje de BC547 onder de FETs.

Wat is een handig type om 25 stuks van in te slaan?

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!
Hubie

Special Member

BF256,J310,2N3819 zijn nog goed verkrijgbaar.
Edit\MPF102,maar die worden schaars geloof ik.

[Bericht gewijzigd door Hubie op vrijdag 21 december 2018 17:44:51 (35%)

Thevel

Golden Member

Als je een MOSFET bedoeld: BS170
Lekker goedkoop.

Als je zeer lullige specs acceptabel vind: 2N7002. Kost helemaal niets. Maar dat ie een meetbare RDSON heeft, heeft als voordeel dat ie voor dingen als audio juist geschikter is. Niet echt direct een schakelaar voor digitale dingen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Sine

Moderator

Op 18 december 2018 17:29:56 schreef Ledlover:
Da's een goeie tip! Dat zijn de interessantere prijzen :)

Ik neem het liefst 'n nieuwe omdat ik er toch vrij lang mee doe.

Neem dan wel meteen een goeie,

Zeker geen fiamm of ultra power meuk.

Ik heb zelf erg goede ervaringen met panasonic (in een kleine dertig stuks APS SmartUPS-en 450 en 700VA modellen )
Fiamm hebben we ook eens geprobeerd, na twee jaar zijn ze dood.

Qua accu's zou ik inderdaad panasonic (of yuasa) kiezen. Van Yuasa weet ik dat ze bij goed gebruik jaaaarenlang mee gaan.

Wat fets betreft: ik was op zoek naar 'n jfet. Mosfets lijken me vooral schakel-componenten, toch?
Wat ik er mee doe is bijvoorbeeld een audioversterkertje met hoge ingangsimpedantie mee bouwen, of een hoogfrequentversterker die een kring die er aan gekoppeld is, nauwelijks belast.

In mijn transistor-stash vond ik een zakje bf256. Ik was in de veronderstelling dat dat ook gewone transistoren waren. Ik heb zoveel types...
Heeft het nog nut om dan J310 bij te kopen, of is die bf256 al voor de meeste toepassingen geschikt?

Zijn de J310's van chinese ebay vendors betrouwbaar, of zijn dat weer gewoon omgestempelde rommeldingen?

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

Hallo,

Ik ben opzoek naar het volgende onderdeel:

https://www.chinahao.com/product/564597955755/

Ik heb er een kleine 100 nodig voor een schappelijke prijs. Weet iemand een adres? :) ik kan het op het internet niet vinden. Een v ergelijkbaar product kan ook.

Alvast bedankt!

maartenbakker

Golden Member

Zoeken op iets van micro switch of open micro switch. Het zijn nogal standaard dingetjes en zeker geen 6,21 daalders waard.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Vroeger had je van die cylindrische zekeringen waar dan zo'n keramische dop-met-glaasje overheen ging. schijnt diazed te heten.

Volgens mij had je die in de overgangsfase naar automaten ook in "automaatvorm". Dus dat je hem in de oude zekeringhouder kon schroeven en met een knopje weer kan activeren als ie was geactiveerd.

Weet iemand waar ik zo'n ding (nog) kan kopen?

[edit: Ah! op de images pagina waar ik zelf naar link vind ik deze. Vraag blijft staan. :-) ]

[Bericht gewijzigd door rew op maandag 24 december 2018 13:38:59 (14%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
maartenbakker

Golden Member

Ik ben benieuwd of die nog steeds uit Oost-Duitsland of Polen komen. Ziet er precies hetzelfde uit als de new old stock die hier nog ergens moet rondslingeren.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Dit topic is gesloten