LG Inverter linear compressor

Op 7 augustus 2019 18:37:06 schreef smd:
Torretje bij CN_motor stekker?

bingo, en de bolle elco aan de andere kant, wrs genekt en elco volle mep op z'n donder gekregen..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

14 jaar wat niet slecht is... :/

als je nu een nieuw product hebt in huis dat 14 jaar haalt mag je al blij zijn... Vele Flat tv's halen dit niet eens.

En als dit de enige schade is aan die print na 14 jaar, gaan we zeker niet klagen me dunkt.
Een auto rijd ook geen 14 jaar zonder enig probleem...

[Bericht gewijzigd door CrossFireX op 15 augustus 2019 21:17:41 (10%)]

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

Nog een merk wat je vaker ziet is Midea

Midea is ook een van de grotere witgoed spelers in China, wel goedkoper als Haier aldaar. Onderstaande inductiekookplaatjes kom je daar overal tegen.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Op 15 augustus 2019 21:16:03 schreef CrossFireX:
14 jaar wat niet slecht is... :/

als je nu een nieuw product hebt in huis dat 14 jaar haalt mag je al blij zijn... Vele Flat tv's halen dit niet eens.

En als dit de enige schade is aan die print na 14 jaar, gaan we zeker niet klagen me dunkt.
Een auto rijd ook geen 14 jaar zonder enig probleem...

dat is dus een oude unit uit de goede tijd, ik heb ook al vernomen dat fanschoepen van nieuwere units gewoon verpulverden, slecht kunstof.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 15 augustus 2019 20:00:01 schreef CrossFireX:
Volgende filmpje past goed bij dit topic voor mensen die meer info zoeken over hoe een koelkast precies werkt en het verschil met de nieuwe techniek.

https://www.youtube.com/watch?v=7NwxMyqUyJw

Spoiler: geen info over de lineaire compressor, wel de inverter. Voor de rest wel een heel duidelijk filmpje! :)

Nog even een update; Laatst eens gezien hoeveel stof er inmiddels verzameld was.
Aan de zijkanten wat katten op de filters, binnenin waar de geforceerde koeling zit, viel het goed mee.
Een beetje aanslag ook op de ventilator zelf, maar niks om over naar huis te schrijven.

Helemaal schoon geblazen met 8 Bar perslucht erop. Ziet er weer als nieuw uit. Natuurlijk wel de ventilator blokkeren voor je dit doet, je draait zo de lagers kapot.

Het valt me nog steeds op, hoe stil deze koelkast zijn werk doet in vergelijking met de oude Liebherr. Je moet echt werkelijk je oor tegen de kast houden om de compressor te horen werken.

De temperaturen blijven vast op de ingestelde, de koelkast staat nu op 5 graden en dat blijft altijd zo. Bij de Liebherr was dat 7 graden en dat warmde op tot 12 graden.

Het meeste geluid maakt ie in de ontdooi Fase, soms bonkende geluiden en een schrapend geluid, alsof iemand ijs afkrabt.
Je hoort dan ook duidelijk het gas in de leidingen, net als water dat stroomt.

De elektronica bovenin onder de alu plaat is altijd koud. Alleen wanneer de compressor op 100 procent werkt wordt dat lauw warm.
Dat gebeurt alleen als de stroom even werd onderbroken, dan werkt hij korte tijd op vol vermogen. Of ook als je voor de snel invriezen functie kiest.
Als hij op vol vermogen moet werken hoor ik altijd eerst duidelijk een relais klikken, waarna de compressor heel rustig weer start een tijdje blijft werken op laag vermogen, en dan geleidelijk aan naar volle toeren gaat.

Op normaal bedrijf klikt die relais helemaal niet en start de compressor heel geleidelijk op en draait op een erg laag pitje.
Er zit toch een hoop intelligentie onder die Alu kap op dat printje.

Wat me verder ook opviel, hoe kouder het is in de keuken des te langzamer werkt de compressor.

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.