Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 6

Dit topic is gesloten

Normaal bestel ik bij Farnell of RS, maar daar hebben ze hem momenteel niet.
Bij mouser of digikey wel, maar daar komt dan 20€ verzendkosten bij.
Bij de TPS6735ID zitten de pinnen op een andere plek.

Henry S.

Moderator

Op 29 september 2019 22:43:59 schreef fatbeard:
[...]
Die heten toch tegenwoordig anders? Man-o-man of minute man of zoiets >:)

Doet u maar Manutan :P

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 1 oktober 2019 20:38:31 schreef Memorex:
Bij de TPS6735ID zitten de pinnen op een andere plek.

Dat dacht ik dus eerst ook, LX en VOUT lijkt zo, maar als je op het schema kijkt, zie je dat VOUT(5) de feedback is waar LX(7) de output. Bij de MAX is OUT (7) de output en FB(5) de feedback. Of zie ik nog iets over het hoofd.

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Na twee dagen vloeken ben ik er klaar mee. Ik heb het over mijn pace st115 soldeer/desoldeerstation. In de vacuüm slang zit nog een extra filter om onder andere de pomp te ontzien van flux resten. Dit is de veroorzaker van de frustratie, die van mij sluit slecht af--> verminderde zuigkracht. Daarnaast hangt het altijd in de weg. Weten jullie charmantere oplossingen voor dit filter? Hoeft dus niet van pace te zijn, mag wel. Het ding heet 'Visifilter' en kost 15 euro bij sinuss. Maar als een nieuwe ook lekt wil ik die niet.
https://nl.farnell.com/productimages/large/en_GB/1775277-40.jpg
(foto gelinkt van interwebs omdat uploaden niet werkt?)

heb dat lose ellendeding er ook uit gemikt, de filters in de glasbuis van de desoldeerbout houden genoeg tegen..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Festo heeft een cilindrisch in lijn filtertje. VAF-PK-6, RS heeft ze, mss is dit iets?

Western civilization? That would be a good idea! (HR '89-'12)
Henry S.

Moderator

Een nieuwe lekt niet ;), deze zijn trouwens voor ook JBC desoldeerstations geschikt. En beter dan de filterhouders van JBC, die gaan namelijk veel sneller lekken.

Een Pace filterhouder houdt het heel lang uit, en gaat alleen lekken als het plastic veroudert. Een JBC filterhouder gaat helaas bij het regelmatig vervangen van het filter al snel lekken.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Hmm... moet misschien eens kijken of ik dat filter niet in de kast zelf kwijt kan. Met die paar uur gebruik per jaar kan die daar heel lang zitten. zag dat weller een schattig klein filtertje verkoopt de ds205. Zou die dezelfde slang diameter hebben? Ik weet niet of het filter van festo tegen hete/warme lucht kan.

Ik ben opzoek naar een grote, digitale buiten klok.
Is voor een buiten zwembad, moet leesbaar zijn vanaf minimaal 40 meter, en voorzien zijn van seconden aanduiding. Graag een nieuwe.
Hij komt dus buiten te hangen, kan worden aangesloten op het net, en goed leesbaar in alle weersomstandigheden.

zit sinds 2009 in de PV.
buckfast_beekeeper

Golden Member

Op 4 oktober 2019 20:18:41 schreef Titatommeke:
Na twee dagen vloeken ben ik er klaar mee. Ik heb het over mijn pace st115 soldeer/desoldeerstation. In de vacuüm slang zit nog een extra filter om onder andere de pomp te ontzien van flux resten. Dit is de veroorzaker van de frustratie, die van mij sluit slecht af--> verminderde zuigkracht. Daarnaast hangt het altijd in de weg. Weten jullie charmantere oplossingen voor dit filter? Hoeft dus niet van pace te zijn, mag wel. Het ding heet 'Visifilter' en kost 15 euro bij sinuss. Maar als een nieuwe ook lekt wil ik die niet.
[afbeelding]
(foto gelinkt van interwebs omdat uploaden niet werkt?)

Ik weet niet dat je hier iets mee kan. Kost weinig en bijna in elke shop voor motoronderdelen verkrijgbaar.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

Op 19 oktober 2019 12:51:09 schreef buckfast_beekeeper:
[...]

Ik weet niet dat je hier iets mee kan. Kost weinig en bijna in elke shop voor motoronderdelen verkrijgbaar.

Daar heb ik ook over nagedacht, die zijn wel aardig groot. Nog groter dan de huidige. In iedergeval bedankt voor de tip. (Zo jammer dat zowel digikey als mouser geen pace spullen verkopen...)

Beste,
voor de reparatie van een Yamaha RX-V595aRDS ben ik op zoek naar de volume-potentiometer. Die kraakt namelijk heel erg bij lage volumes.
Zie foto hieronder van de half gedemonteerde potmeter.

het is onderdeel VR401 in de service manual 100KAX6
Dat lijkt heel erg op een Alps RK168 potmeter
maar die maken ze precies niet meer in zes kanaals uitvoering.

Als alternatief zou ik ook een 2 en 4 kanaals versie kunnen kopen en de koolbanen en lopers (dat zijn de 3 zwarte blokken op de as) transplanteren naar de oude potmeterbehuizing.

Bij een firma hebben ze bijgaande knop kapot gedraaid. Van dit soort componenten heb ik eigenlijk geen kaas gegeten. Is dit van Schneider. Het schakelt een los element wat eronder in een kastje gemonteerd zit. Als de deksel met dit draaielement gemonteerd wordt dan sluit dat netjes bovenop het schakelelement. Deze knop is nu uit elkaar gebroken.

buckfast_beekeeper

Golden Member

Meestal is er wel ergens een merk en typenummer te vinden op zo een schakelaar. Het zou net zo goed EAO kunnen zijn.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

Iemand enig idee waar ik de H606014 zou kunnen kopen?
Is een watchdog ic uit een gordel aangever unit uit een oudere Mercedes.
De mijne mist een pootje.
inmiddels de fabrikant ook gemaild, maar of ik daar wat van hoor.

Automotive engineer - www.easy-tech.nl

Op 25 oktober 2019 15:10:27 schreef buckfast_beekeeper:
Meestal is er wel ergens een merk en typenummer te vinden op zo een schakelaar. Het zou net zo goed EAO kunnen zijn.

Heel vaag staat er op de zijkant 12.30.0501.
Kom ik ook niet veel verder mee

Arco

Special Member

Ik zie wel een 'Order now' knop bij de H6060 op hun website, maar of dat ook met kleine aantallen kan?

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

@Arco, Ja dat heb ik nu gedaan minimaal 5 stuks ben benieuwd...

Automotive engineer - www.easy-tech.nl
buckfast_beekeeper

Golden Member

Op 25 oktober 2019 15:27:35 schreef bobbes1:
[...]

Heel vaag staat er op de zijkant 12.30.0501.
Kom ik ook niet veel verder mee

Geen logo? Er zijn hier mensen aanwezig die aan een klein stukje logo al een producent kunnen koppelen.

Heeft deze er niet veel van weg? Ik denk dat je dan eens binnen dezelfde serie moet kijken.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

Op 25 oktober 2019 17:08:11 schreef buckfast_beekeeper:
[...]

Geen logo? Er zijn hier mensen aanwezig die aan een klein stukje logo al een producent kunnen koppelen.

Heeft deze er niet veel van weg? Ik denk dat je dan eens binnen dezelfde serie moet kijken.

Ja, dat is hem. M22-WRLK-R in de witte kleur. (216823) Heel erg bedankt. Heb hem meteen besteld. Hopelijk maandag al binnen.

bprosman

Golden Member

Dit accupakket zit op zijn eindje. Mag ook wel na dik 35 jaar.
Weet iemand waar ik deze cellen door zou kunnen vervangen zonder alteveel aan het laad circuit te wijzigen ?

Cellen zijn 22.5mm diameter en ca 42mm lang.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Dit topic is gesloten