Hi,
Ik heb ondertussen nog wat mechanisch werk uitgevoerd aan te testomgeving van de XIAOLIN voeding.
Off Topic
Eerst dit!
Het valt mij op dat er zeer weinig gereageert word op ondermeer de post die ik doe.
Ik heb het gevoel dat het Forum leegloopt wat electronica betreft en dat het wordt overspoeld door wit/bruinwaar topics.
En dan heb ik het nog niet gehad op het vecht gedrag, uitlokking en alleen maar regels schrijven die maar zijdelings betrekking hebben op de topic starter, veel geleuter dus.
Zal de invloed van sociale media wel zijn denk ik...
Dit is een uitspraak van Goethe: Daar de mens het noodzakelijke niet kan volbrengen, streeft hij naar het overbodige.
Het noodzakelijke zie ik dan je eigen creativiteit ontwikkelen en en dit te delen met anderen zodat het gehele niveau gelift wordt.
Het overbodige zie ik in het gedrag van de moderne mens hoe hij met sociale media "bezich" is, 98% geleuter.
Kom op Dames en Heren ook, probeer dit eens een vooruitstreven forum te maken dat niet verzand in en reparatie forum voor schakelaars van een Senseo. (jJa ik weet het, dit is simpel gesteld)
Mag van mij, maar waar zijn de electronica mensen...
Als dit zo blijft, dat trek ik de stekker er uit, ik blijf niet roepen in de woestijn
En voor de duidelijkheid, het gaat hier niet om "duimpjes omhoog" die ik zou willen hebben.
Ik zie graag jullie projecten met wat met als twee foto's en uitleg van het hoe en waarom.
En er moet veel meer gevraagt worden, ik geloof er niets van dat iedereen zomaar alles begrijpt.
On Topic
Hier is afgetekend waar de montage plaat die de print vast zet ongeveer gemonteerd moet worden, het echte aftekenen/boren doe ik als ik weet hoeveel ruimte er achter de meters nodig is.
.
Nog wat meer overzicht en vooral om de getwiste witte draden, er is dus nog een wikkeling aanwezig en deze is rond de 20V.
Die kan ik met een apart printje die een voedings splitter bevat dan gebruiken i.p.v. het extra stuurtrafotje.
Maar eerst zoveel mogelijk "normaal" testen zoals ik dat al had aangegeven.
.
Hier is de print op het beugeltje gemonteerd.
.
Ongeveer op deze positie komt hij.
.
Dit is het boven aanzicht, de draden even er los tussen gestoken.
.
De rechterzijde, ook is te zien dat de 230V benedenlangs in het hoekje van het chassis loopt en ook getwist is ter verkleining van het bromveld.
De print komt in princiepe zo dicht mogelijk tegen de meters aan, omdat deze dan ook zo ver mogelijk van de trafo verwijderd zit.
De getwiste trafo draden aan de print ingang zitten ok weer zo ver mogelijk bij de potmeters vandaag, ook dit is weer gedaan voor het zo klein mogelijk houden van het brom veld.
De koperplaat waar de print op gemonteerd zit, doet eigenlijk niets voor het beperken van het bromveld richting de stuurprint,
hij dient alleen als afscherming tegen het electrische veld.
Er is nog geen LED voor de indicatie van de stroombegrensing, als dit voedinkje wat wordt, dan bouw ik een aantal rode LED's in de stroommeter,
Deze ligt dan op als de voeding in stroombegrensing gaat.
De stroommeter heb ik reeds gekalibreerd, er si ee nweerstadn parallel gezet zodat hij over een groet bereik redelijk angeeft.
Het probleem met deze metertjes is dat ze niet bijster lineair zijn, ze komen niet in de buurt van de Philips en de HP meters die gebruikt werden in hun meetinstrumenten.
Maar voor als nog zijn ze bruikbaar, de parallax geeft een grotere afwijking dan de niet-lineairiteit.
De tien slagen potmeters hebben een knopje gekregen, ze zijn een beetje klein maar voor nu goed genoeg.
Gegroet,
Bram