Op 30 november 2019 09:04:46 schreef fcapri:
.... mijn LPG switch knop heeft geen groen of rood lampje meer, schakelen tussen LPG en benzine zit er niet meer in.
Niet kunnen schaken is ruk maar is voor jouw een easy fix,
Schakelaar heeft maar 4 draden (en staat geheel los van het tankmeter deel : GEEL WIT BRUIN EN GROEN , die stampt nog uit hun AMS tijd, dat je nu een Schermpje hebt wist ik.
stand benzine(ROOD) / LPG(GROEN) was 2 draden, d 2 LED's anti parallel zetten(of er nog een weerstand tussen zat weet ik niet, maar dacht het niet) Heb je ruimte en een ingang over kan je dat ook op je schermpje zetten , maar das voor later.
schakelen gaat met de andere 2 draden die je overhoud, schakelaar is gewoon een puls drukker draden tegen elkaar is omschakelen.
Als je meet tussen + accu en Orange/wit, (geschakelde massa) + Uaccu = Benzine uit, LPG aan. Op LPG zit na de starttijd altijd een wachttijd voo dat LPG word ingeschakeld, tijd is afhankelijk van een Teller, hoe hoger de teler, des te langer hij uit staat, als de teller op zijn MAX staat = autokoud toerstand, omschakeltijd is dan max. door de Lambdasonde aan te sluiten kon er sneller omgeschakeld worden,
Volvo liet zelf altijd de knipper tijd uit de programering halen, na div. klachten van klanten die klaagden dat het omschakelen zo lang duurde.
Normaal = ROOD-benzine, groen knipperen-LPG stand gekozen maar loopt nog op benzine (wacht tot hij kan overschakelen naar LPG) GROENcontinu LPG.
Bij Volvo was het ROOD-benzine, GROEN-gas en de wachttijd naar lpg , de wachttijd van het knipperen was er wel maar je zag hem niet