Ervaringen met de Duro AL205 Aldi multimeter

Kruimel

Golden Member

Begrijp me goed, ik vind zeker dat ze iets moeten doen om je probleem te verhelpen zoals het artikel vervangen of geld retour doen! Voor de prijs ga ik alleen niet moeilijk doen en heb geen slechte ervaringen met hun retourbeleid. Ik kan me ook niet voorstellen dat een Aldi-medewerker met droge ogen zal beweren dat je dat Topcraft gereedschap elders hebt gekocht, vaak zijn die producten redelijk uniek aan de Aldi. :+

Wat ik denk is dat de non-foodafdelingen van Aldi en consorten misschien een speeltuin zijn om ontwerpen een praktijktest te geven voor ze die met een ander labeltje (elders) op de markt brengen. Dan is het ook logisch om elk geretourneerd product weer terug te leveren aan de fabrikant, misschien zelfs voor een premie (maar dat het miepje bij jouw Aldi dat gewoon niet wist). Anders zijn producten als die multimetertjes ook niet heel logisch om speciaal voor een tijdelijke actie te maken. Ik denk gewoon dat jij een verkeerd filiaal om de hoek hebt. Brussel enigszins kennende zullen ze er ook wel veel te maken hebben gehad met charlatans die random troep zonder bon terug komen brengen.

Op 23 december 2019 21:08:41 schreef Turbokeu:
Ik vele malen, maar als je het (thermisch) kassaticket niet meer (leesbaar) terugvindt ben je de klos...

Gelijk inscannen op je computer. Dan kan je ook na 100 jaar bij de verkoper klagen.

Op 23 december 2019 21:08:41 schreef Turbokeu:
[...]Ik vele malen, maar als je het (thermisch) kassaticket niet meer (leesbaar) terugvindt ben je de klos...

Collega was met iemand naar belangrijke voetbalwedstrijd geweest en wilde de tickets insealen om ze te bewaren.

Tja, waren thermisch geprinte tickets...

Turbokeu

Golden Member

[...]Gelijk inscannen op je computer. Dan kan je ook na 100 jaar bij de verkoper klagen.

Is moeilijk als je geen scanner bezit...
Wel vroeger verschillende scanners gehad maar nooit echt gebruikt (HP Scanjet 4 (2x, SCSI), (gekocht) Canon scannertje (USB), (gekregen) Brother all-in-one dingetje (USB), stonden hier maar stof te vergaren).

...Ik kan me niet herinneren dat ik ooit iets van de Aldi gekocht heb dat zo duur was dat ik om de garantie terug ben gegaan. Alleen de 'dead on arrival' problemen ga ik gewoonlijk voor terug.

Weinig Aldi 'DOA' problemen meegemaakt, wèl defecten na minder dan één jaar tot iets méér dan 1 jaar (Quigg haardroger, LED-uplighter, Quigg oven, Topcraft 'Dremel').

...Ik denk gewoon dat jij een verkeerd filiaal om de hoek hebt. Brussel enigszins kennende zullen ze er ook wel veel te maken hebben gehad met charlatans die random troep zonder bon terug komen brengen.

Ik woon niet in Brussel (wel "Dilbeek, waar Vlamingen thuis zijn") en ga trouwens nooit in Brusselse Aldi filialen.

Verleden jaar (2018) trouwens nog een Quigg Aldi oventje in promotie gekocht (49.99€).
Heeft 3 maand in de originele verpakking rondgeslingerd vermits geen beschikbare ruimte in de keuken.
Na 3 maand eindelijk een plaatsje gekregen, werkt de onderverwarming niet...
Aldi kennende (gedurende 1 maand 'geld terug' op vertonen van het kassaticket, daarna 'trekt uw plan', waar is die zogezegde "3 jaar Aldi waarborg"?) zelf de oven gedemonteerd: Doorverbinding tussen de (2 seriële) onderste weerstanden ontbreekt gewoon!
M.b.v. de hittebestendige cablage van een Senseo "kadaver" van een collega en een op Ebay bestelde keramische kroonsteen (1€) zelf de oven 'gerepareerd'...

Ik ga sindsdien nog héél uitzonderlijk naar Aldi (vroeger minstens 1x per week), en ènkel voor 'food' artikelen.

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"
Tidak Ada

Golden Member

@Kruimel:
vanCraenenbroek verkoopt ook Topcraft....

@Ωπ :
Dat raden ze bij ons Aldi filiaal ook altijd aan

Heeft iemand al problemen ondervonden met de aan/uit schakelaar?
Ik heb twee multimeters uit dat zelfde prijssegment (één inderdaad van de Aldi). Die zijn heel moeilijk op te starten. Ik moet steeds de knop een aantal keren indrukkenns en snel weer loslaten voor de meter functioneert.

Grootste probleem bij Aldi et All is dat je bijna niet aan reserve onderdelen kunt komen, evenals aan verbruiksartikelen (bijv. opzet tandenborstels en stof zakjesfilters) Dat je dan bij een of andere duistere handelsvertegenwoordiger zien te krijgen.

Wél binnen de garantietermijn geld terug gekregen of een vervangen artikel via die vertegenwoordiging. Zo zijn we nu aan het derde espressoapparaat bezig. Heb wel 3 sets filters en houders en andere losse onderdelen mogen houden.
Aardig voorraadje dus :+

Ooit heb ik na een aantal jaar(!) een nieuw Aldi master/slave stekkerblok mogen ontvangen van de (Duitse) fabrikant/importeur. Misschien was dat wel omdat ik ze vertelde dat het ding inwendig toch goed was opgebouwd.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 12 december 2019 15:01:18 schreef Lambiek:
[...]

Ik heb als eerste meter een analoge gekocht, een Micronta. Het ding is 48 jaar oud en doet het nog steeds, af en toe gebruik ik hem nog wel eens. :)

[bijlage]

Naar aanleiding van de mooie meters hier even achterin de kast gekeken, meter die volgens mij wat probleempjes heeft en ik ooit gekregen heb maar nog geen tijd/noodzaak gehad om hem na te kijken... Dat ding van Lambiek lijkt echt flink nieuwer ;)

Dat ding blijkt tot 3000V te gaan! Had ik toch mijn 100uF 3kV condensatoren kunnen opladen en meten...

Komt op de "to do" lijst...

(Universal AVOMETER Model 9 MkII)

https://www.radiomuseum.org/images/radio/avo_ltd_london/universal_avometer_9_mk2_512798.jpg

RAAF12

Golden Member

zuurpruimmodus/ Gaap, boaring, dat is een foto van het Internet. Wij willen het echte ding. Ik heb ook een AVO gehad en in het leger hadden we die dingen ook. Volgens de kapitein was het zelfs een NATO item...

Arco

Special Member

Grootste probleem bij Aldi et All is dat je bijna niet aan reserve onderdelen kunt komen,

Dat goedkope spul van een tientje of minder is ook weggooispul, daar kun je moeilijk 20 jaar lang reserveonderdelen voor verwachten...
(als ze dat al hadden waren de onderdelen waarschijnlijk duurder als een nieuw apparaat.)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Tidak Ada

Golden Member

Op 28 december 2019 00:16:56 schreef Arco:
[...]
Dat goedkope spul van een tientje of minder is ook weggooispul, daar kun je moeilijk 20 jaar lang reserveonderdelen voor verwachten...
(als ze dat al hadden waren de onderdelen waarschijnlijk duurder als een nieuw apparaat.)

Als je na een jaar geen stoffilters meer voor een stofzuiger (3 jaargarantie !) kan kopen is er m.i. toch echt iets mis. Dat is echt iets anders dan de door jou genoemde twintig jaar. :( (voor Aldi)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Frederick E. Terman

Honourable Member

Op 27 december 2019 18:36:56 schreef Turbokeu:
[...]Is moeilijk als je geen scanner bezit...

Een gewone fotokopie is prima (winkel, bibliotheek, kantoor...).
Of je maakt er gewoon een foto van. Ja, 'k weet het, 'Is moeilijk als je geen fototoestel/telefoon bezit'... :)

@TD, welke magische stofzuiger is dat, waarvoor in een jaar alle stofzakken van de markt verdwenen zijn?

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org
bprosman

Golden Member

Een gewone fotokopie is prima (winkel, bibliotheek, kantoor...).

Winkels (Media markt, Levix, Ikea) beginnen ook steeds meer om een kopie faktuur naar je email adres te sturen. Kost je wel je privacy natuurlijk :+ Soms hier ook weer een hot topic.
Maar gemaq dient den mens

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Arco

Special Member

Ik vond de kassabonnen uit de oude paarse Epson printertjes een stuk handiger... (onverwoestbaar en printen duurt niet veel langer)

Als je lege flessen inlevert bij AH krijg je een statiegeldbonnetje, wat je bij de kassa kunt verzilveren...
Ik steek dat in de achterzak van mijn broek, en vergeet vaak om 't bij de kassa te scannen.
Kom dan een of twee dagen later het bonnetje tegen,wat dan (zo goed als) leeg/onleesbaar is en weg kunt mikken... :(

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
RAAF12

Golden Member

Op 28 december 2019 16:21:43 schreef bprosman:
[...]
Winkels (Media markt, Levix, Ikea) beginnen ook steeds meer om een kopie faktuur naar je email adres te sturen. Kost je wel je privacy natuurlijk :+ Soms hier ook weer een hot topic.
Maar gemaq dient den mens

Geen winkel krijgt mijn postcode, email of telefoonnummer. Ze mogen wat aan mij verkopen, dat is alles. Brillenzaken willen ook je gegevens. Mooi niet. Dan registreren ze de boel op hun eigen winkeladres. Bieden ze zelf aan als je aangeeft dat er privacy issues in het spel zijn.

Tidak Ada

Golden Member

Op 28 december 2019 14:51:57 schreef Frederick E. Terman:
[...]@TD, welke magische stofzuiger is dat, waarvoor in een jaar alle stofzakken van de markt verdwenen zijn?

Nee, geen zakken maar filters. Het is een zakloos stofzuigertje. Daar zitten echter ook wat filtertjes in ter bescherming van de motor en lagers.
Ook een Dyson heeft dat, maar die blijven (na de veel te hoge aankoop betaling) gelukkig wel leverbaar. Helaas moet je er dan toch weer opnieuw voor betalen.....

@Arco:
Ik doneer het flessengeld bij Lidl altijd aan de voedselbank :)

@Raaf:
Vraag ze maar eens of ze bij de NSA horen >:)
Overigens ga ik met een grote boog om de Mediamarkt heen sinds ik een paar maal hun behandeling van klanten op de "Serviceafdeling" heb mogen aanschouwen :( :(

Groet,

T.A.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 28 december 2019 00:10:53 schreef RAAF12:
zuurpruimmodus/ Gaap, boaring, dat is een foto van het Internet. Wij willen het echte ding. Ik heb ook een AVO gehad en in het leger hadden we die dingen ook. Volgens de kapitein was het zelfs een NATO item...

Ondanks de 'valbescherming' heeft de mijne toch wat valschade :(

Maar hier het goedmakertje voor mijn zonde van het rippen van een internet foto'tje.
Overigens dacht ik iets speciaals in handen te hebben, blijken die dingen voor een appel en een ei op internet te koop te zijn. (20-30 euro). Dus niet veel duurder dan een Duro...

Mijn meter:

Binnenwerk:

Gebroken bakeliet plaatje waardoor pen scheef zit. Behuizing is ook gescheurd, dus een keertje met goede superlijm aan de gang.

Deze pen en 5 anderen:

En deze maken contact met deze clips (o.a. 20Mohm weerstand). Linkt gaat naar de DC 3kV= ground, rechts naar de AC 3kV~ ground.

RAAF12

Golden Member

Een AVO was de defacto standaard kwaliteitsmeter en er zijn grote aantallen van verkocht. De beveiliging was ook op orde, bij de goedkope prullen krulde de aanwijsnaald zich dan om de rechter aanslag als het verkeerde meetbereik werd gekozen. Bij de AVO trad er een elektromagnetische beveiliging in werking. Wellicht is dat plaatje te repareren, edit : idd met wat lijm.
Er zat ook een buitenmodel batterijtje in voor het hoogste Ohm bereik kan ik me vaag herinneren. Daar waren weer handige oplossingen voor. Maar ze kosten inderdaad weinig, leuk als je van oud spul houd en de ruimte hebt!