Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 6

Dit topic is gesloten

bprosman

Golden Member

Op 27 maart 2020 14:02:27 schreef buzzy:
[...]Met het kabeltooltje van hirschmann en de bijhorende connector is het een fluitje van letterlijk een paar centen.

Klopt, maar mijn vader is eigenwijs (weten jullie ook meteen waar ik het van heb :+) en blijft prutsen met "Groene coax" en niet helemaal passende F-Connectors. Het is om op de camping kabelmodems en TV aan te sluiten. "Action spul" werkt nog wel voor de TV maar de kabelmodems lusten dat niet echt.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Kan iemand mij helpen (eventuele ervaringen) waar ik kant-en-klare coax kabels (10 meter voor TV , COAX modem gebruik) kan kopen met aan beide zijden een F-Connector.

Mijn lokale onderdelenboer heeft zo'n kabel:
https://www.brigatti.nl/contents/nl/d1909_F-Connector-kabel.html

Tidak Ada

Golden Member

Op 27 maart 2020 14:06:54 schreef bprosman:
[...]..... met "Groene coax" ....

Moet het dan onder de grond?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Ruben_Lichtenvoorde

Golden Member

Op 27 maart 2020 14:06:54 schreef bprosman:
[...]
Klopt, maar mijn vader is eigenwijs (weten jullie ook meteen waar ik het van heb :+) en blijft prutsen met "Groene coax" en niet helemaal passende F-Connectors. Het is om op de camping kabelmodems en TV aan te sluiten. "Action spul" werkt nog wel voor de TV maar de kabelmodems lusten dat niet echt.

Wat is de diameter van die groene coax? Ik hier een bakken met allerhande coax connectoren liggen die van een ziggo / UPC onderaannemer afkomen. Die gebruiken in de wijkverdelers de groene coax met f connectoren dus wellicht zit er wat passends bij.

vergeten

Golden Member

Als het de zo genaamde groene coax9 is, dan is de buitendiameter 7,1mm.
(net opgemeten)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
RAAF12

Golden Member

Op 27 maart 2020 13:21:37 schreef bprosman:
Momenteel maken we ze zelf met KOKA799.

Kant en klaar zijn die kabels ook te koop bij de Mediamarkt stenen winkels en die zijn nog open dus heb je het snel in huis. Op de site kan je de voorraad per winkel checken. Ik weet niet hoeveel je er nodig hebt op de camping.

bprosman

Golden Member

Nee hoeft niet onder de grond en ik weet ook niet waar de voorkeur vandaan komt :-) Het ligt wel buiten van "de paal" naar de caravan/camper.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Semtexx

Golden Member

Ik ben op zoek naar een potmeter voor de toonregeling van een Onkyo A-8830.
Het nummer dat opgegeven is, is N14RLC100KWT25Z. (ALPS?)

Betreft zoals ik uit het nummer kan afleiden een 14 mm staande stereo potmeter met 100k weerstand.
Het is wel eentje met 1 rij contacten (en een middenstelling aangezien het een toonregelaar is), met een D-vormige schacht.

Het blijkt weer redelijk goudstof te zijn, ik kan niet echt iets vergelijkbaars vinden.
De hele potmeter was aan gruzelementen (dank aan de pakketbode) omdat hij ook niet met een ring in de behuizing gezekerd is.

Wie o wie kan me aan de tip helpen waar ik m kan krijgen - of iets vergelijkbaars?

Heeft iemand een idee waar ik deze switcher ICE3B5065P kan vinden?
In China liggen er genoeg maar zoek wat meer in de buurt.

Automotive engineer - www.easy-tech.nl
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Waar koop ik gaatjesprint met een steek van 1 mm? Is voor TDA7386. Of heeft iemand misschien een overschotje liggen? Met een einde van pakweg 5 x 10 cm ben ik (vooreerst) gesteld.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
Thevel

Golden Member

Waar koop ik gaatjesprint met een steek van 1 mm

Volgens mij heb ik nog een stuk om mijn werk liggen.
Maar daar kom ik voorlopig niet ivm thuiswerk.
Of je moet er geen haast mee hebben...

big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Hm, ik heb er haast mee zodra het pakje uit China is aangekomen. Ik vrees dat we tegen die tijd nog steeds met z'n allen zullen thuiswerken.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord

Op 4 april 2020 13:10:33 schreef Paul Welther:
Heeft iemand een idee waar ik deze switcher ICE3B5065P kan vinden?
In China liggen er genoeg maar zoek wat meer in de buurt.

Infineon raadt de ICE3BR1065JF als replacement maar ik denk dat de pinnetjes net iets anders zijn. Heb je al contact op genomen met Infineon? NXP heeft me een keer doorverwezen naar een bedrijf dat obsolete componenten in voorraad heeft (heb ik overigens niets meer mee gedaan maar dat terzijde).

Ik heb er nog geen e-mail aan gewaagd, zal dat eens proberen.

Automotive engineer - www.easy-tech.nl

@B_F_M
Even een verloopje uitkrassen met een hobbymesje op een stukje 'kale' printplaat misschien?

Niet alles wat op internet staat is waar... Dat geldt ook voor CO.
Thevel

Golden Member

Op 4 april 2020 16:25:09 schreef big_fat_mama:
Hm, ik heb er haast mee zodra het pakje uit China is aangekomen. Ik vrees dat we tegen die tijd nog steeds met z'n allen zullen thuiswerken.

Als toch even op het werk kom zal ik even kijken of ik het nog heb liggen.
Ik laat het je dan wel weten.

Sine

Moderator

Op 4 april 2020 14:42:50 schreef big_fat_mama:
Waar koop ik gaatjesprint met een steek van 1 mm? Is voor TDA7386.

Lukt bij deze de truc niet om hem 45o gedraaid op de print te zetten?

big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Die truc was me nog niet bekend, @Sine, ik zal het zeker bekijken als hij aankomt.

@Thevel: reeds bedankt voor de goede intentie, ik hoor het dan wel.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
Tidak Ada

Golden Member

Wie weet ergens een 14430 Li-ion cel met soldeerlippen te kopen?
Ik heb nu alle verkopers hier ten lande bekeken en niets gevonden, of niet meer 'leverbaar'

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Volgens mij mag je bij NKON om soldeerlippen vragen. De levertijd is dan iets langer. https://www.nkon.nl/keeppower-14430.html

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Tidak Ada

Golden Member

Hmm, ik zal morgen Nkon eens polsen of ze ook één stuks mèt soldeerlippen kunnen leveren.

Californië wordt wat duur voor één stuks.
Het is voor een tondeuse en dan zou het duurder uitkomen dan een nieuwe apparaat.

Juist zo'n behoefte aan in deze distance-tijd.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Oh, Ik heb mijn philips scheerapparaat nog niet zo lang geleden ge-upgrade naar 2 cellen, origineel zat er maar 1 cel in. Klein beetje plastic scotjes uit de behuizing moeten verwijderen. Maar ik heb dus een puntlas apparaat in m'n kantoor gevonden. :-)
"Hey, ik wil het zelf doen. ik heb nog nooit gepuntlast!" en dat mocht. Dus ik heb de lipjes zelf op maat geknipt en er aangelast.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Hoor je dat Tidak? Rew is er inmiddels bedreven in ;)

If you want to succeed, double your failure rate.

Dit topic is gesloten