ti 83 overclock

op die sites over ti-overclok zeggen ze ook hoe het moet voor een TI-84+SE ,deze bevat echter een processor met PLL,dat is dus veel simpeler en veiliger:)

Op 27 maart 2005 13:15:46 schreef Roel:
Ik kom in 30sec met mijn Ti-83+ met bijna lege batterijen (geft dat telkens aan als ik dat ding aanzet) op 388...

ik heb dus ook zoiets, maar de mijne geeft niet weer dat de bats leeg zijn, mja, ik verw8 ook wel veel van die grm, zoals 3d games en zo, die staan er dus op

Ik heb nu eindelijk een goede stekker gevonden, dus dan ga ik straks ff het oude linkkabeltje verminken, zodat ik mn GR op de computer kan hangen.

Als ik de snelheid hoger zet dan het display aankan, dan kom ik tot ongeveer 900-1000. Je zou op deze manier dus handig een moeilijke grafiek kunnen plotten, en dan later ff snelheid terugzetten. (dingen met binominale kansverdelingen (binomcdf(n,p,X) duren anders soms wel 3 minuten om te plotten)
Dan zet ik i.p.v. de condensatoreren en schakelaar een condensator van 100pF en een instelweerstandje van 1kOhm in serie. Dit is ook wel een mooie manier om de snelheid continu te regelen. Zet dat evt. ook op je site. Ik heb het instelweerstandje gewoon in het batterijvakje gepropt (niet proffessioneel, wel effectief).

Free the whales!

@zweetvoetje: Jij kan dus je snelheid met een potmeter verstellen? Hoe heb je dat precies gedaan? Of heb je het met zo'n variable condensator gedaan..?

btw, een 2.5mm jackplug kun je ook gewoon op maat slapen met een dremel of een ander schuurapperaat, heb je niet je orginele ti-ti kabeltje nodig.

(http://www.linkkabel.nl/tutorials/linkkabelmaken/voorbereid.htm ) (stap 2)

[Bericht gewijzigd door Roel op zondag 27 maart 2005 17:17:19

Hieper de piep!

het prul werkt met een RC-netwerk, hij heeft waarschijnlijk de condensator heel gelaten en de weerstand vervangen door een potmeter

let op zweetvoetje, met de programma kan je enkel de minimale lcd delay bepalen, om de processor sneller te laten draaien dan het scherm is het flashen van de firmware nodig(ganse flash, niet enkel os, NIET ZONDER GEVAAR)

ZWIJG met van binomcdf. somige spellen gebruiken dat ook, dat kan tot 10 min duren :S

[Bericht gewijzigd door Bertrix op zondag 27 maart 2005 17:25:28

Mijn TI-83 komt op 510 in 30 sec. Batt status zou ik niet weten.

Nee, ik heb gewoon i.p.v. de condensator een condensator van 100pF en een potmetertje van 1kOhm gezet. Een iets grotere waarden dan 1k is misschien ook wel handig, als het display mee wil werken. Maar ik ben nu bezig met de linkkabel, en TiLP (progje voor het overzetten), maar ik kom er niet uit. Misschien dat ik iets fout heb gedaan met solderen. Ik heb trouwens wel een ander schema gebruikt dan dat hier op de site stond, kwam ik later achter. Bij mij zitten de weerstanden op een andere plaats, ik weet niet of dat ook kan werken.

edit:
Ik heb deze: http://www.ticalc.org/images/cables/parallel.gif

Free the whales!

ik heb de seriele kabel gemaakt, dan kan ik de "officiele" ti-connect gebruiken...

Heeft er verder iemand de parallelle gemaakt?

Free the whales!

Ik heb m aan de gang, het schema van www.ticalc.org bleek dus niet te kloppen :(
Nu kijken of ik hem nog beter kan krijgen...

Free the whales!

ik raad je aan om de seriele te maken hoor, die is ruim 10x sneller en je kan gewoon Ti Connect/Ti graphlink gebruiken.

Maar ik snap nog steeds niet wat die weerstand voor functie heeft? Ik neem aan dat je deze in serie zet met die 100pf C?

Kun je niet gewoon beter dan een trim condensator nemen?

Hieper de piep!

Op 27 maart 2005 15:12:26 schreef zweetvoetje:
Ik heb nu eindelijk een goede stekker gevonden, dus dan ga ik straks ff het oude linkkabeltje verminken, zodat ik mn GR op de computer kan hangen.

Als ik de snelheid hoger zet dan het display aankan, dan kom ik tot ongeveer 900-1000. Je zou op deze manier dus handig een moeilijke grafiek kunnen plotten, en dan later ff snelheid terugzetten. (dingen met binominale kansverdelingen (binomcdf(n,p,X) duren anders soms wel 3 minuten om te plotten)
Dan zet ik i.p.v. de condensatoreren en schakelaar een condensator van 100pF en een instelweerstandje van 1kOhm in serie. Dit is ook wel een mooie manier om de snelheid continu te regelen. Zet dat evt. ook op je site. Ik heb het instelweerstandje gewoon in het batterijvakje gepropt (niet proffessioneel, wel effectief).

is dat dan gedaan met dat progie van TI site zelf? en wat is de normale stand, en welke overclockt?

Ik heb zojuist een 2de Ti-83+ gekocht op marktplaats.nl :-) :-) Deze ga ik vanavond even halen, kerel woont hier 10 km vandaan!
Ik ga deze GR dan overclocken en er backlight in zetten. Waarschijnlijk heb ik dan niet genoeg aan die 4 klein potlood batterijen dus ook meteen een battery pack in elkaar knutselen. Ik ben nog wel even zoet.

Hieper de piep!

Op 27 maart 2005 20:17:22 schreef Roel:
Ik heb zojuist een 2de Ti-83+ gekocht op marktplaats.nl :-) :-) Deze ga ik vanavond even halen, kerel woont hier 10 km vandaan!
Ik ga deze GR dan overclocken en er backlight in zetten. Waarschijnlijk heb ik dan niet genoeg aan die 4 klein potlood batterijen dus ook meteen een battery pack in elkaar knutselen. Ik ben nog wel even zoet.

wat geeft een backlight voor nut? buiten dat het schoon oogt

En we hebben een winnaar!
Op een niet-overgeclockte TI-83 plus silver edition haal je 610 in 30 seconden.

Op 27 maart 2005 20:23:44 schreef Bartcruzer:
En we hebben een winnaar!
Op een niet-overgeclockte TI-83 plus silver edition haal je 610 in 30 seconden.

de silver edition is zowieso sneller he...ik ben wrs de verliezer mete 378 stuks na 30 sec bij pas geclearde ram...ma wel nog eel veel in arhief...en oplaadbare bats van 900mAh

Ik heb oplaadbare batterijen, 550 mAh. En ja de silver edition is sneller. In de TI-83 plus ligt een 8Mhz ZiLOG Z80 die normaal gesproken (erg vreemd) op 6Mhz draait. De TI-83 plus silver edition, TI-84 plus en de TI-84 plus silver edition zitten op 15Mhz.

Op 27 maart 2005 20:21:24 schreef Blanckaert Tim:
[...]

wat geeft een backlight voor nut? buiten dat het schoon oogt

Ti83 Casemodding is toch gewoon leuk :D backlight heeft idd geen nut, just for fun en om de wiskunde leraar gek te maken.

Hieper de piep!

Dat laatste kan ik in komen :D

Op 27 maart 2005 20:12:24 schreef Blanckaert Tim:
[...]

is dat dan gedaan met dat progie van TI site zelf? en wat is de normale stand, en welke overclockt?

Dit is dus zonder progje, gewoon een condensatortje (aangegeven met c7) eruit slopen, en er een weerstand en condensator mee in serie zetten. Het schema van clockimpulsgenerator is volgens mij gewoon zo'n standaardschema, met één schmit trigger, een weerstand van uitgang naar ingang, en een condensator van aarde naar ingang.
Bij mij zit er dus in serie met die condensator een weerstand, waardoor een deel van de vertragende invloed van de condensator deels teniet wordt gedaan. rond 300-500 Ohm is de stand normaal, kleiner is ie slomer (en zuiniger), is de weerstand groter, dan loopt de snelheid op, totdat hij het niet meer bij kan houden.

Wie weet trouwens wat er goede programmatjes zijn voor mn rekenmachine? Ik heb trouwens ook dat programmatje voor LCD-delay geprobeerd, maar die is voor ti83+, dus werkt ie niet.

edit:
plaatje
http://img58.exs.cx/img58/5397/scannen00044or.jpg

Free the whales!

Nou, ik heb me Ti-83+ ook overgelockt, maar het werkt niet helemaal naar behoren heb ik het gevoel.

Deze Ti-83+ die ik net heb gekocht enmeteen heb overgelockt doet in 30sec op normale stand tot 369 tellen.

zet ik hem in de overclock stand, dan telt hij tot 386.

niet echt een snelheids winst terwijl hij toch MINSTENS 1.7 keer zo snel moet zijn.

Ik denk dat ik de truck met de potmeter ga proberen.

EDIT: zweetvoetje: zo heb jij het dus gedaan zoals onderstaand schema?(schakelaar dan ff weg gelaten, had geen zin om die te verwijderen van het schema)
http://www.linkkabel.nl/schema1.png

[Bericht gewijzigd door Roel op zondag 27 maart 2005 23:13:00

Hieper de piep!

idd, zo had ik het precies gedaan. Zonder schakelaar idd.
Als je bij een compleet uitedraaide weerstand nog steeds een goed schermpje heb, kan je de weerstand misschien nog iets groter maken (bijv.2.2kOhm). Maar bij mij had dat geen zin. Ik kom dan ongeveer tot 950, maar dat kan ik dan pas zien als de snelheid omlaag gedraaid is, omdat dan pas het schermpje weer goed werkt.

Hoe zit dat nou trouwens met die shells. Ieder spelletje heeft weer een andere shell nodig. Maar zijn er ook shells die voor bijna alles werken?

[Bericht gewijzigd door zweetvoetje op maandag 28 maart 2005 09:23:14

Free the whales!

mirageOS gebruik is, nooit problemen mee gehad, je kunt er oo k spiekbriefjes enzo mee verbergen!

Ik zou kiezen voor CrunchyOS. Als je dan een error hebt en je RAM wordt gewist met een programma in Crunchy, dan ben je niet alles kwijt. Hij dumpt je RAM dan in een bestandje en bij een volgende keer opstarten van CrunchyOS heb je (meestal) alles weer terug. Ideaal dus. (Kun je downloaden op ticalc.org)

crunchyOS werkt nie tsamen met mijn andere firmware

scherm word BLAUW?!? die zet de lcd controller in test-mode :P