Op 9 april 2005 15:15:58 schreef free_electron:
PCB barbaren ! electronenmolesteerders !
sorry hoor dit moet er effe uit: hebben jullie ooit al van SMD componenten gehoord ? als ik sommige foto's hier bekijk begint mijn nekhaar te krullen !
wat heeft die arme TI83 jullie misdaan om er dergelijk trimpots en capaciteiten in te monteren. Ik zou er radiolampen in vijzen !. Iemand kan misschien een oscillator maken met een triode of zo en die de clock laten sturen.
en vervang meteen dat grafische display door nixies nu je toch bezig bent.
Als ik die foto's zo zie dan moet ik je wel een beetje gelijk geven, maar hoe wilde je een TI-83 anders overklokken? Ik kan er wel een smd trimmer in gaan zetten, maar dat stelt weer zo lastig af, trouwens, daar is weinig plaats voor op die print.
En wat die TI-83 ons heeft aangedaan? Ons veel te lang laten wachten op berekeningen, alleen omdat hij zo zuinig wilde doen met z'n batterijen. Nou, die batterijen krijgt hij wel van mij, als hij maar wat sneller doorwerkt! Zo, dat lucht op.
Maarre, die nixies, lijkt me leuk, heb alleen laats zo'n rekenmachine met nixies gezien, dat ding kon alleen optellen.
Het was overgens ook niet iets om zo mee te nemen in je tas...
En zo'n SMD barbaar ben ik niet, heb net m'n SMD FM-bug in elkaar gesoldeerd, werkt helaas nog niet omdat de microfoon kapot is:'(, maar al die 0603 weerstanden en condensatoren zien er geweldig uit. Foto's volgen in het SMD FM-bug topic als het ding het wel doet.