Zou kunnen, maar er zit ook een verschil in fabrikant en bijna vier jaar tussen de beide. Lastig te zeggen.
Op 10 december 2020 20:31:52 schreef rew:
[...]
Ik heb even gemist waarom er geen doormetallisering in moest? Ik zou dat altijd wel willen. De experimenteerprintjes "prefab" die ik koop probeer ik daarop uit te zoeken.
Dat was mijn persoonlijke voorkeur: ik vind dat vervelend desolderen. In versie 1 had ik om één of andere mysterieuze reden circa de helft van de order met doorgemetalliseerde gaten en de andere helft van de order zonder. Heel apart, maar een paar protootjes later was mijn voorkeur bestendigd. Litze alleen is dan niet meer genoeg om een component te desolderen.
Die van Zonnepaneeltje vind ik wel een rare uitkomst, want de dataset bevat specifiek een drillfile voor niet doorgemetalliseerde gaten. Er zijn pads bij gemaakt, ik schat dat het iets van 0,125mm 'annular ring' is gemaakt en 0,25mm 'clearance', en dan blijft er maar 0,75mm ruimte over om silk te printen. Misschien worden de stagairs op de simpeler ontwerpen gezet.