Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 7

Dit topic is gesloten

Eric, Diegene die jij laat zien kunnen ook verticaal! Verder zijn ze geschikt voor meer dan een paar verschillende maten assen. Lijkt me een prima keuze. Alleen de precies passende assen gaan net wat beter in het ding van necessaryevil met keuze uit drie diameters.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Tidak Ada

Golden Member

Rogier, dat klopt. Ik had eerst alleen die onderste gezien.

Die van necessaryevil heeft ronde asgaten, die alleen exact om een bepaalde as passen. De V-vormige sleuven in die setjes van HBM zijn juist universeler, tenzij de as te dun wordt natuurlijk. Maar dat geldt evengoed voor dat ding van 'noodzakelijkkwaad'.

Die V-vormige sleuf vind je ook in iedere machineklem, voor hetzelfde doel en ook in boorprisma's. Dat werkt zelf richtend.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Tidak Ada

Golden Member

Bram zou ook eens naar een sleutelkastje kunnen kijken, of is dat niet toegelaten?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
bprosman

Golden Member

Bram zou ook eens naar een sleutelkastje kunnen kijken, of is dat niet toegelaten?

Zat ik inderdaad ook naar te kijken :-) Het moet namelijk wel op slot kunnen maar hoeft niet IP-spat-enzo-waterdicht te zijn.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Een soort optisch gestuurde triac uit een ventilatorsturing van een petroleum kachel zibro camin. Een moeilijke zaak zo blijkt. In 2 gebarsten. De oorzaak is al opgelost, kortsluiting.

[Bericht gewijzigd door EricN op maandag 15 februari 2021 15:08:02 (18%)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
buckfast_beekeeper

Golden Member

Datasheet is wel in het mandarijns. Is wel duidelijk dat de fabrikant Nihon Inter electronics is. Ali? Je kan altijd vragen of ze er 1 of 2 willen verkopen.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
maartenbakker

Golden Member

Laat de Japanners maar niet horen dat hun datasheet in het Mandarijns luidt ;) De Chinezen trouwens ook niet O-)

Het ding ziet er trouwens uit als een dikkefilmmodule. Dus meerdere onderdelen op een ceramisch plaatje. Er zijn vast ook wel ingegoten solid state relais die op die plek passen.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op maandag 15 februari 2021 15:37:52 (45%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
bprosman

Golden Member

Op 15 februari 2021 15:06:37 schreef EricN:
Een soort optisch gestuurde triac uit een ventilatorsturing van een petroleum kachel zibro camin. Een moeilijke zaak zo blijkt. In 2 gebarsten. De oorzaak is al opgelost, kortsluiting.

Is dat niet een "Solid state relais" in een SIL huisje zoals Omron ze ook heeft ?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
bprosman

Golden Member

.

[Bericht gewijzigd door bprosman op maandag 15 februari 2021 15:42:37 (99%)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Er zit een tacho op de ventilator. Of hij dient ter registratie van al dan niet draaien of om via faseaansnijding toeren te regelen weet ik niet maar indien dit laatste dan is mijn solid state direct een pak moeilijker te vervangen door iets anders.
Ali gooit er idd nogal graag mee maar of dat dan te betrouwen is weet ik niet. Ik heb hier honderden afbraakprinten maar dit heb ik nog niet tegen gekomen. Een transplatatie zit er dus ook niet direct in.
Ik ga er voorlopig van uit dat het een gewoon optische aan/uit geval is. Wat zouden jullie er in gooien? Het betreft een klein ventilatortje dus iets voor 32A gaat niet van doen zijn.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Zo'n S202 S01 heeft dezelfde pinning. Ik weet niet of het qua grootte past.

Geweldig. Dat moet lukken. Aswo heeft ze.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Die S202 heeft een ledje als ingang. Misschien moet je er dus een serieweerstandje tussen frutten want op de originele staat 7-14V.

Idd. Ik had de datasheet al eens ingekeken. Ik ga het circuit wat analyseren.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Op 15 februari 2021 18:59:56 schreef EricN:
Idd. Ik had de datasheet al eens ingekeken. Ik ga het circuit wat analyseren.

Misschien moet er ook nog een zenertje tussen?

Op 15 februari 2021 16:33:02 schreef EricN:Ik heb hier honderden afbraakprinten maar dit heb ik nog niet tegen gekomen.

Toch niet van een zibro? Dan zijn ze wel erg slecht. ;) Je bedoelt vast wat anders.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Op 15 februari 2021 23:54:56 schreef henri62:
[...] Misschien moet er ook nog een zenertje tussen?
[...] Toch niet van een zibro? Dan zijn ze wel erg slecht. ;) Je bedoelt vast wat anders.

Ik dacht te herinneren dat het signaal van een uln2003 kwam maar de voedingspanning heb ik niet gemeten. Mijn eerste gedacht was een 1k. Daar kun je weinig mee misdoen maar ik ga eerst meten kwestie van iets wetenschappelijker te zijn qua waardebepaling.

Wat zou je met de zener willen bekomen?

Printen uit witgoed afbraak. Nu ik het bedenk. Is dat Japanse makelij dit? Bestaat er wel Japanse witgoed? In ieder geval nog niet tegen gekomen. Voor de rest maken ze daar wel alles.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
maartenbakker

Golden Member

Die Zibro Kamin print is vrij duidelijk Japans inderdaad. Ik vraag me af of ze daar een fabriek hebben of hun prints of hele apparaten daar inkopen.

Panasonic is vrij groot in witgoed dacht ik, maar als je er hier een koopt zalje wel een Vestel met een stickertje erop in handen gedrukt krijgen. Sharp hetzelfde verhaal. Ik heb zelf een rijstkoker gehad van National (Panasonic). Ik geloof dat zelfs Sony nog rijstkokers heeft gemaakt maar dat hebben ze vrij snel opgegeven toen hun electronica populair werd.

Er zullen ook wel Japanse witgoedmerken zijn die we hier helemaal niet kennen.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op dinsdag 16 februari 2021 12:03:27 (15%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Arco

Special Member

Zijn er ook MEMS microfoontjes met digitale uitgang die met een normale bout te solderen zijn (i.v.m. maken prototypes makkelijker)
Alle modellen die ik zie hebben de smd pads aan de onderkant, zodat je er niet bij kunt met een bout...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Voorlopig even "dead bug"? evt. als je denkt dat "opening aan de onderkant" suboptimaal is, dan soldeer je er 4 wirewrap draadjes aan in de dead bug configuratie en draai je hem dan om voordat je de draadjes elders vast soldeert.

Als je wat redelijks vind, dan houd ik me aanbevolen. Ik heb ook naar digitale zitten kijken en ben nu toch maar voor analoog gegaan.

De digitale die ik vond zijn PDM en kan je dan op iets van 2MHz bemonsteren. Stel je wilt samples maken op 48kHz, dan zijn dat 40 1-bit samples per periode van de 48kHz! Dat is minder dan 6 bits! Ik verwacht dan meer van m'n interne ADC die 12 bits is....

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

@zonnepanneeltje: nog eens bedankt. De zibro gaat terug. Een 470ohm in serie gezet. (12v min led min uln2003 CE / 20mA) . De ventilator doet verschillende toerentallen dus blijkbaar schakelt hij niet gewoon in en uit maar zit er iets van regeling op. Ik weet niet via faseaansnijding of periodesturing maar het werkt dus niet te veel vragen verder stellen ;-)
Dus voor de volgende keer hebben we een gepaste vervanger.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Op 13 februari 2021 13:01:11 schreef Tidak Ada:
Moet die speciaal verticaal zijn?

Als het horizontaal ook kan, vind je HIER waarschijnlijk wel wat tussen.

Het enige probleem is dat de magneten wel eens loslaten doordat de lijm uit is gedroogd. Ik zou er ook liever neodymium magneten in zien.

[bijlage]

Dankje. Die klem is een optie als ik een keer in de buurt ben, anders komt er gelijk weer 7 euro aan verzendkosten bij. In de tussentijd kan ik nadenken wat ik nodig heb. Ik wil de asklem gebruiken bij het draadsnijden.

Voor een project zoek ik 1 of 2 Nor flashroms S29CD016 of de 58BW016.
De levertijden lopen nu op tot Januari 2022 bij de reguliere grrothandels, dat duurt wat lang.
Iemand nog een idee buiten Ali.

Automotive engineer - www.easy-tech.nl
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ja daar heb ik ze besteld,
S29CD016J0MQFM010 Cypress NOR Flash, estimated shipment JAN 31, 2022
FF geduld....

Automotive engineer - www.easy-tech.nl
Arco

Special Member

Er staat toch echt dispatch: immediately... (71 op voorraad)
Ook bij Digikey: https://www.digikey.com/en/products/detail/spansion/S29CD016J0PQAM110/… (610 op voorraad)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Dit topic is gesloten