Software Sparta Ion - Deel 2

Hoi sparky,
Het is maar net waarna je opzoek bent.
Sommigen vinden het ook maar wat fijn dat ze hem bijna kunnen gebruiken als brommer.
Een keer een slinger aan de trapper, deze draait mee in de rondte doordat het allemaal wat stroef loopt in de naaf en de fiets rijd vanzelf, de jeugd is gelukkig.

Ik ben het met je eens dat de sparta technisch nog steeds mee kan komen. Als ze er maar moderne accu's bij leveren

Inmiddels wordt geprobeerd de aansturing van de het (originele) systeem/de motor te doorgronden:
https://www.pedelecforum.de/forum/index.php?threads/zweiter-fr%C3%BChl…
https://github.com/stancecoke/ION_Minimal_Translator

Los van de communicatie zelf, lijkt het erop dat accel een "handshake" ingebouwd heeft, waardoor het systeem niet zomaar wil starten.

Hoi, heeft iemand een up-to-date link van de software?

Inmiddels kan een toprun-motor met een originele display en een 24V accu (zonder originele BMS natuurlijk!) aangestuurd worden.
https://www.pedelecforum.de/forum/index.php?threads/zweiter-fruehling-…

Ik heb er helaas geen tijd meer voor :'(

Ik heb er de Infant print ingezet en heb daar een poos mee rond gereden.

Hij staat nu hier op V en A .
wie er belang bij heeft mag hem voor een goed bod ophalen in Zwolle.

Jinny

Golden Member

Mijn zoon heeft een paar jaar terug een tweedehands Ion gekocht en nu werkt van het een op het andere moment de (toch al niet als te beste) accu niet meer.
Accu niet meer leverbaar, rechthoekig ding op de bagagedrager.

Ergo, dat wordt dus iets fabriceren.

Nu de vraag, wie weet wie er iets van die dingen af weet?
Zelf zit ik op 150 km vd fiets, meten wordt dus de eerste maanden niks...

De topics doorgenomen en er zal iets met een eigen BMS gedaan moeten worden, vind ik geen probleem, maar dan wel iets waar ik maar eenmalig voor op en neer hoef te rijden...

Nieuwe fiets is geen optie, daar heeft ie de centjes niet voor..

Wie weet iemand die er wat van weet?

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen

Ik weet er best wat van denk ik; een ION werkt sowieso niet met een ander BMS, het BMS moet communiceren met de motorregelaar, anders gaat die niet aan. De meest realistische optie (naast een andere accu scoren op marktplaats, met een significant risico dat die ook niet goed is), is de motorregelaar uit de motor trekken en een nieuwe regelaar extern plaatsen, wat een behoorlijk project is.

Wat voor type accu is het (NiMH of Lithium), en krijgt hij ook een melding, of doet de fiets helemaal niets mee? Hoe ben je tot de conclusie gekomen dat de accu of het BMS het probleem is?

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
Jinny

Golden Member

Hé Sparky, ik ga even af op wat mijn zoon vertelt, fiets doet niks meer met de accu, hij 'mot zelluf trappe'....
Als er iets omgebouwd moet worden kan dat gebeuren...
Maar op moment zit ik in Dordt en hij in Nieuwe Niedorp....
Dus ik ga ff af wat hij (niet technisch) vertelt..

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen

"Doet niks meer met de accu" is wel erg summier. Ik denk dat je wel enige inzet mag verwachten: komt er nog iets op het scherm? Geeft hij nog een lading percentage aan? Komt er een foutmelding, en zo ja, welke?

Laad hij de accu binnen op, nadat deze op temperatuur is gekomen?

Als hij die moeite niet wil doen, moet hij maar zelf trappen...

[Bericht gewijzigd door SparkyGSX op 3 december 2023 19:00:30 (11%)

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
Jinny

Golden Member

Display doet niks, accu zegt dat ie vol is, en er is geen foutmelding...
Het display begon in eerste instantie te knipperen.
Daarna dood
Welke batterijen erin zitten is ook onbekend...

[Bericht gewijzigd door Jinny op 3 december 2023 20:08:27 (15%)

Dat klinkt eerder als een rotte verbinding bij de accu of het display.

Jinny

Golden Member

Ik zal eens aan hem melden dat ie de accu eens stevig in en uit schuift..

Ik zou hem ook even foto's laten maken van connector aan beide zijden, dan kun je zien of die erg geoxideerd zijn.

De contactpunten van het scherm zijn ook verdacht. Hij kan nog proberen of het scherm aandrukken of bewegen enig effect heeft, en het kabeltje van het scherm volgen om te kijken of daar een zichtbare beschadiging in zit, die is vrij kwetsbaar, in een fietsenstalling is een ongelukje gauw gebeurd.

Jinny

Golden Member