een mechanisch draaiend gedeelte te maken zodat hij zich kan uitleven in die besturing"
Er is helemaal geen besturing nodig. Een schakelaar die direct de spoel aanstuurt noem ik geen besturing.
door een hall-sensor gestuurde besturing te maken.
Ik zou zelf niet eens weten hoe dat moet, werkt dat met 1 magneet meerdere magneetjes, een vaste magneet, een kleine magneet op een schijf?
Het simpelste voor TS lijk me toch gewoon met een lichtsluis.
https://www.benselectronics.nl/lichtsluis-sensor-5v.html in het schema van lambiek. Je hoeft dan geen lastig te maken nok te maken maar een simpel schijf met met een uitsparing. Lichtsluizen zijn ook heel erg nauwkeurig.
Voor een proof of concept is die besturing niet meer dan een nok en een schakelaar.
IK dacht toch dat dat al zeer regelmatig was uitgelegd.
Maar dan denk ik: "Dan zou het leuk zijn om voor iemand, die daar interesse in heeft,
Interesse hebben hier velen wel gezien het aantal volgers op die topic. Maar tijd of energie blijkbaar niet, voor de meeste in dit forum een hobby en zijn ook heel druk met andere dingen.
Als je dan ook iemand zoekt zou dat via andere wegen moeten gebeuren, via een hobbyclub of advertentie.