Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 8

Dit topic is gesloten

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Thevel

Golden Member

Op 24 oktober 2022 11:07:54 schreef Arco:
Is een 34v relais, nogal exotisch.
Een 36v is ook goed: https://www.elektramat.nl/finder-40-52-9-036-0000-fin-relais-2w-8a-36v…

Dat is er een met 1 wisselcontact.

Volgens mij moet het relais 2 wissel contacten hebben.
Deze heeft 2 wisselcontacten.

EgbertG

Golden Member

Leuke mosfet die ZXMN6A11G .... maar nergens even 123 te bestellen.
Heeft iemand een equivalent of een goede leverancier?

Arco

Special Member

Op 24 oktober 2022 11:35:12 schreef Thevel:
[...]Dat is er een met 1 wisselcontact.

Dat is niet juist, is er een met 2 wisselkontakten (staat er duidelijk bij...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Thevel

Golden Member

Je hebt gelijk.

Ik keek bij Technische details en daar staat het bovenstaande.

Arco

Special Member

Helaas wordt op veel sites data ingeklopt zonder het te controleren... :)
Er boven staat het wel goed:

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
fatbeard

Honourable Member

Waar koop ik als particulier 500 stuks BAT30S diodes?

Sinuss zegt ze te hebben, maar €1.04 per stuk wordt me bij dat aantal toch wel wat te gortig...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
pa3gws

Golden Member

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
blackdog

Golden Member

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
RAAF12

Golden Member

-

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op dinsdag 25 oktober 2022 14:53:56 (100%)

@fatbeard, ik kan ze wel voor je bestellen bij farnell als je dat zelf niet lukt.
bij 500 stuks zitten ze op 0,159 ct ex btw.

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
fatbeard

Honourable Member

Hmmm...
Ik had de SOT23 variant ingedesigned, maar die blijkt dus obsolete te zijn. |:(
Dat wordt dus wel ff werk om alle 364 footprints aan te passen naar SOT323, maar dat gaat wel lukken: ruimte zat.

De laatste keer dat ik het checkte wilde Farnell alleen aan bedrijven leveren. Bovendien zijn ze met die €0.156/stuk ook een van de duurdere.

Digikey levert ook niet aan particulieren en spant qua prijs de kroon: €0.50/stuk voor degene die ze op voorrad hebben en €0.17/stuk voor een die ze dus niet op voorraad hebben...

Mouser wil wel leveren voor orders boven de €50 (daar kom ik niet aan met €0.052/stuk), maar dan hangt er meteen weer €20 verzendkosten aan.

Ik heb ook nog overwogen om het te laten bestukken bij de printboer (JLC), maar die rekenen ook $0.176/stuk (en hebben er maar 49...).

Conclusie: ik ga een muisbutton verslijten en een order inschieten bij TME (dank, Arco). Voor het prijsverschil van (omgerekend) 11 cent per stuk ga ik ze er zelf wel op zetten. :P

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Ik heb een diverse li-ion batterijen uit wegwerpvapers. Deze mogen volgens de datasheet maar met 0,2c geladen worden. Dat is in geval van 400mah batterij dus 80ma. Of 100ma in geval van 500mah. Nu heb ik van die universele laadpcbtjes met tp4056 erop. Maar laagste wat die kunnen leveren is 130ma.
Ik zou graag ze retro fitten in verschillende toepassingen zoals kerstlampjes op batterijen en dan is zo'n universeel laad pcbtje wel handig. Weet iemand of er varianten van dat soort laadpcbtjes zijn die met lagere stroom dan 130ma?
Of welke ic's dat kunnen?
Ik heb ook nog apparaatjes liggen zoals een mini mp3 spelertje met nog kleinere accuutjes bv 200ma. Deze accu is te leeg geraakt en zou die voorzichtig willen bijladen tot boven 3v want dan pakt de originele lader hem meestal wel weer. (om eens te kijken of hij nog werkt) Maar voor dit soort celletjes is hoge stroom volgens mij helemaal funest. dat zou ik met iets als 20ma willen laten, 0,1c lijkt mij altijd een veilige marge voor als je geen datasheet hebt van de cel. Geen idee hoe ze normaal dit soort celletjes laden intern, zit er ook een laadchip in of gebruiken ze een andere methode?

Op 25 oktober 2022 16:25:32 schreef fatbeard:
Hmmm...
Ik had de SOT23 variant ingedesigned, maar die blijkt dus obsolete te zijn. |:(
Dat wordt dus wel ff werk om alle 364 footprints aan te passen naar SOT323, maar dat gaat wel lukken: ruimte zat.

De laatste keer dat ik het checkte wilde Farnell alleen aan bedrijven leveren. Bovendien zijn ze met die €0.156/stuk ook een van de duurdere.

Digikey levert ook niet aan particulieren en spant qua prijs de kroon: €0.50/stuk voor degene die ze op voorrad hebben en €0.17/stuk voor een die ze dus niet op voorraad hebben...

Mouser wil wel leveren voor orders boven de €50 (daar kom ik niet aan met €0.052/stuk), maar dan hangt er meteen weer €20 verzendkosten aan.

Ik heb ook nog overwogen om het te laten bestukken bij de printboer (JLC), maar die rekenen ook $0.176/stuk (en hebben er maar 49...).

Conclusie: ik ga een muisbutton verslijten en een order inschieten bij TME (dank, Arco). Voor het prijsverschil van (omgerekend) 11 cent per stuk ga ik ze er zelf wel op zetten. :P

@Fateard digikey levert zeker wel aan particulieren heb laatst als particulier besteld en de spullen binnen gekregen. :)

Niet storen a.u.b ben al gestoord genoeg!

Op 25 oktober 2022 20:03:01 schreef brains:
Maar voor dit soort celletjes is hoge stroom volgens mij helemaal funest. dat zou ik met iets als 20ma willen laten,

stel de cel is nu 2V, dan reken je uit (4.2V-2V)/20mA = 110 ohm. Dus je kan een spanningsbron van 4.2 gebruiken en een weerstand van 110 of 120 ohm.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Hubie

Special Member

Ik ben opzoek naar zeer korte RG316 SMA male-male kabeltjes.
De kortste die ik nu heb zijn een cm of 17 en te lang.10 cm is lang zat.

[Bericht gewijzigd door Hubie op woensdag 26 oktober 2022 10:18:55 (10%)

fatbeard

Honourable Member

https://www.aliexpress.com/item/1005001861218139.html (10cm)
https://www.aliexpress.com/item/1005001359518438.html (5cm)

anders een male-male barrel adapter, korter kan niet.

[Bericht gewijzigd door fatbeard op woensdag 26 oktober 2022 10:04:00 (25%)

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Hubie

Special Member

Thnx voor de link fatbeard.
Barrel-barrel ertussen zou ook kunnen ja,dan word het geheel toch nog betrekkelijk klein.

fatbeard

Honourable Member

Het kan nòg kleiner als je een van de kanten vervangt door een male deel.
Zoiets als dit

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
fatbeard

Honourable Member

Voor een aankomend project zoek in een (bij voorkeur ringkern) trafo met drie of vier secundaire wikkelingen van 9V, 10VA is al ruim voldoende.
Zelf bijleggen van een wikkeling is een optie, maar kleine ringkern trafo's zijn vaak ingegoten waardoor dat niet mogelijk is...
Voor hetzelfde project heb ik ook een ringkerntrafo van 300VA nodig met 4 wikkelingen van 9V; 36V met 3 taps is ook goed.

Is dat überhaupt ergens te koop?
En als het dan toch een custom wordt, zijn die een beetje betaalbaar bij enkele stuks?

En ja, ik ga dan eindelijk die superdeluxe labvoeding (geïnspireerd door Bram's NA-01) maken...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Arco

Special Member

10VA is wel een dwerg voor een ringkerntrafo... :)
Deze is 30VA: https://www.ebay.com/itm/391654946464

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
fatbeard

Honourable Member

En dan te bedenken dat die 10VA al 300% overkill is... Gaat hem niet worden, vrees ik.

Misschien moet ik maar een goedkoop open 10VA gevalletje kopen en herwikkelen, maar als dat ook maar enigermate te vermijden is ben ik ervoor.

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
fatbeard

Honourable Member

Die ken ik; ken jij het lekveld ook van die dingen? Méters...
Da's precies de reden dat ik liever een ringkern heb.

Ze lijken gemaakt te worden vanaf 5VA, maar ik zie alleen typen met een of twee wikkelingen.
Twee stuks kan ook, maar alleen als voorlaatste redmiddel (herwikkelen van zo'n ding is het laatste redmiddel).

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Dit topic is gesloten