Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 8

Dit topic is gesloten

Op 1 november 2022 21:01:22 schreef Marco90:
[...]

Dank voor het snelle antwoord, hiermee het juiste artikelnummer gevonden: ULR2G4R7MNL1GS

Ik heb ze bij Mouser gevonden als enigste adres om kleine aantallen te bestellen. Iemand hier mee bekend? Opgegeven levertijd duurt nog even dus een alternatief is ook welkom.

https://nl.mouser.com/ProductDetail/Nichicon/ULR2G4R7MNL1GS?qs=aoAypCc…

Op dit moment staan ze in voorraad én ik moet zelf ook wat van ze hebben. Meeliften is mogelijk. Laat maar weten.

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.
Arco

Special Member

2SD882 in smd: https://nl.aliexpress.com/item/1005004623097601.html

[Bericht gewijzigd door Arco op zaterdag 5 november 2022 20:57:53 (13%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik heb een tijd geleden deze ook besteld voor een reparatie.
Ik heb er nog een paar over, je mag er een stuk of drie van me hebben
tegen verzendkosten.
Behuizing is SOT 89.
Stuur maar een mailtje met adres.

Op 1 november 2022 22:01:01 schreef Henry S.:
Dat is een fusible, en kapot.

Als de diodes daar ook aan hangen, dan ook die maar even vervangen.
[...]
Niet geschikt voor kleine bestellingen.

4,7µF/400V in SMD is niet zo gangbaar, als je ruimte hebt dan daar radiale elco's voor in de plaats gebruiken.

Dankjewel voor de reactie, gezien het risico op meer kapotte onderdelen ga ik denk ik toch voor een nieuw apparaat.

maartenbakker

Golden Member

Op 6 november 2022 22:07:15 schreef Marco90:
[...]

Dankjewel voor de reactie, gezien het risico op meer kapotte onderdelen ga ik denk ik toch voor een nieuw apparaat.

Ik vind ht wel een heel apart printontwerp... Uit nieuwsgierigheid: wat voor apparaat is het?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik zoek een behuizing (liefst aluminium) voor een voeding spatwaterdicht te maken. Het probleem is dat deze bijna 400mm lang is, dus waarschijnlijk kom ik 2 behuizingen aan elkaar te maken.

Ook komt de voeding achter een zijkap van een elektrische scooter te zitten dus de afmetingen moeten ook weer niet te groot zijn. Zover ik kon zien heb ik wel enkele cm speling, achter de kap aan de andere kant zit een joekel van een bms gemonteerd en daar is nog vrij veel ruimte over.
Het blijft in principe droog daar maar ik wil geen risico lopen, ventilatie openingen zullen aan de onderkant voor en achter met een gaasje uitgevoerd worden. Ook heb ik rekening gehouden met een eventuele derating, de belasting is minder als 1500W wat volgens de datasheet goed is voor ta max 75 graden.

Ik had een behuizing op het oog (lengte mag wel 120mm oid ipv 145mm zijn) maar helaas dit jaar niet meer leverbaar, daar zou ik dan 2 stuks van nodig hebben.
Als ik op deze maten verder zoek kom ik ze nog met een redelijke levertijd tegen maar dan vraagt men zich 90 euro per stuk |:(

Mijn dank zal groot zijn _/-\o_

Arco

Special Member

Zoiets?: https://nl.rs-online.com/web/p/wall-boxes/7685664

Een vrij zwaar belaste 1500W voeding 'opsluiten' in een klein doosje zonder koeling is trouwens een 'recipe for disaster'... (levensduur wordt dramatisch korter...)
(bij 75 graden leeft 'ie al 32x korter als bij 25 graden...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
pa3gws

Golden Member

Op 7 november 2022 12:08:18 schreef Retiredat55:
@pa3gws
De envelop is onderweg!

Hij is binnen gekomen nogmaals super bedankt en altijd tot wederdienst bereid. _/-\o_

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Fijn, ik onthoud het!
Succes met de reparatie!

Peter_dtn

Golden Member

Problemen met een elektrisch beweegbare stoel, de electronica is naast de motor slechts een handvol microswitches en 4 diodes.

Schakelschema hieronder :

met de twee schakelaars rechts kan de leuning omhoog / omlaag, de schakeling rond de diodes zijn de eindschakelaars en zorgt er voor dat de leuning alleen de juiste richting in kan gaan.

De up / down schakelaars zitten op een printje en zijn "gewone" microswitches echter wel met pin aansluitingen zodat ze door de print kunnen. Een van deze schakelaars is defect en moet vervangen worden.

Ik heb hem online alleen bij Conrad kunnen vinden maar die kunnen hem dit jaar niet meer leveren. Als iemand een idee heeft of misschien er nog 1 in een laatje heeft liggen..

Belangrijk is dat het een DB2 type is (10A) en dat de pinnen ca 7.5mm uit elkaar staan.

Dank voor de tip alvast.

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 6 november 2022 23:50:56 schreef maartenbakker:
[...]Ik vind ht wel een heel apart printontwerp... Uit nieuwsgierigheid: wat voor apparaat is het?

Het gaat om een elektrische verwarming voor in een sanitairunit. De stroom heeft verkeerd aangesloten gezeten en deze verwarming kapot gemaakt.

Henry S.

Moderator

Oftewel 400V op een 230V apparaat?

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Dat is inderdaad wat er gebeurd is.

fatbeard

Honourable Member

Op 9 november 2022 10:41:56 schreef Peter_dtn:
<...>
De up / down schakelaars zitten op een printje en zijn "gewone" microswitches echter wel met pin aansluitingen zodat ze door de print kunnen. Een van deze schakelaars is defect en moet vervangen worden.
<...>
Dank voor de tip alvast.

Deze zitten ook in computermuizen/trackballs...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Arco

Special Member

Op 10 november 2022 00:37:56 schreef fatbeard:
[...]
Deze zitten ook in computermuizen/trackballs...

Russische muizen dan zeker... :) (ze zijn enorm groot en 10A!)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
fatbeard

Honourable Member

Vast wel, ff niet opgelet :o (en zonder verdere maataanduiding is die vergissing snel gemaakt)

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
RAAF12

Golden Member

double trouble

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op donderdag 10 november 2022 03:03:21 (93%)

RAAF12

Golden Member

Op 9 november 2022 10:41:56 schreef Peter_dtn:
die kunnen hem dit jaar niet meer leveren. Als iemand een idee heeft of misschien er nog 1 in een laatje heeft liggen..

Via de eerste link van Arco, leverbaar op 8 december 2022 als die daar wordt besteld.

Of dat zo is... weet je nog niet. Ik heb een bestelling bij Farnell lopen. Die wordt iedere week precies een week verder uitgesteld.
Ik heb een bestelling lopen bij Mouser. Die sturen een paar weken voordat het geleverd wordt een "Production started" berichtje. Fancy! Tot nu toe had ik ze dan een paar weken later dit keer niet. Nu al 6 weken of zo. :-(

In het onderhavige geval kan het zijn dat ze uit een ver verleden in de database hebben opgeslagen: Levertijd van de leverancier: 4 weken, terwijl dat sindsdien naar een paar maanden is opgelopen, maar dat niemand het product besteld heeft...

[Bericht gewijzigd door rew op donderdag 10 november 2022 08:42:48 (26%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Peter_dtn

Golden Member

Gepost woensdag 9 november 2022 10:47:30
Distrelec heeft ze zo te zien op voorraad: https://www.distrelec.nl/en/micro-switch-db-10a-1co-45n-plunger-zf-fri
TME ook: https://www.tme.eu/nl/details/db2c-c1aa/microschakelaars-snap-action/c

dank voor de info, we zullen even moeten wachten op nieuwe voorraad...

Op zoek naar dit type transformator. Vooral de primaire zijde is ongebruikelijk. Iemand een idee waar ze deze verkopen?

Spitznagel SPK 03115159

Arco

Special Member

Al eens bij Spitznagel zelf geprobeerd? (mailtje kost niks...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Dit topic is gesloten