Geen foto, is te klein en krijg het niet leesbaar van boven af.
Is een SOT353 5 poter. 1,2x2mm. Opdruk is <LM Het zou kunnen dat de L geen L is en/of bij de < hoort want hij staat een beetje scheef tov de M.
Geen idee wat het zou moeten doen.
Het zit via een weerstand aan de resetlijn en via een diode aan de inhibit pin van een TLE4271-2 5V regelaar. Als ik de regelaar via een weerstand op de inhibit-pin aanzet gaat de hele boel "aan" (processor gaat aan, 3V3 komt op etc) Alleen wordt dat ding 90 graden en trekt 800mA. Er zitten nog een paar van deze dingen en die blijven koud.
pin 1 zit direct aan de anode van de diode. Pin 3 en 5 zitten aan gnd. Pin 2 hangt aan +5V. Deze wordt dus pas actief als de regelaar aangaat. Pin 4 hangt via een weerstand aan gnd.
Alles wat ik kon vinden klopt niet met de layout.
Het PCB is maritiem en bestuurt een motor) Het wordt met 12V gevoed. Alles wat er verder opzit zoals een canbus IC en processor werkt op 5V of 3V3 en daarvoor moet eerst de inhibit lijn hoog worden. Maar ik kon nog niet achterhalen hoe dat gebeurd. (zonder het defecte onderdeel heeft verder reverse engineering weinig zin) Ook niet geprobeerd of het zonder dat ding en dan manueel de reset lijn hoog zetten, wel werkt. Die inhibit zou uiteindelijk ook van buiten kunnen komen (er zit nog een connector)
(alles zit onder een dikke siliconen laag dus signalen volgen en uittekenen is redelijk lastig)