Het "wat is / doet dit onderdeel" topic Deel 10

Dit topic is gesloten

Arco

Special Member

Met die botte zijkanten lijkt me dat een heel pijnlijke ingreep... :)

Ik heb iets dergelijks om spijkers recht in hout te slaan: een nageldrijver...
https://static.gamma.be/dam/34777/123

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
PE9SMS

Special Member

Heeft het misschien iets te maken met wire wrap? Om een verbinding los te halen?

This signature is intentionally left blank.
RAAF12

Golden Member

Nope! Het wordt gebruikt bij een handeling aan een soort soepele kabel. Als het niet geraden wordt komt de oplossing voorbij voordat de klok twaalf slaat.

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op donderdag 8 december 2022 19:46:46 (37%)

bjokal

Golden Member

een tool om de binnenader van een coax kabeltje te scheiden van de afscherming.

"Of all the things I've lost I miss my mind the most"
RAAF12

Golden Member

Op 8 december 2022 19:47:35 schreef bjokal:
een tool om de binnenader van een coax kabeltje te scheiden van de afscherming.

Yez dat is hem! :)

Strip de buitenkabel zodat de gevlochten afschermmantel zichtbaar is. Schuif de buis van het gereedschap tussen de afscherming en de binnenader. Zoek nu een beetje scheef houdend een doorgang door de afschermmantel. Druk de ader door de afscherming.

bjokal +1

bjokal

Golden Member

Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik dit ook pas sinds kort weet.
In het elektronica en andere youtube filmpjes topic staat een post met een oude instructievideo van philips over montage van bekabeling in de productie. Daar zit ook een stuk over dit tooltje in.

"Of all the things I've lost I miss my mind the most"
RAAF12

Golden Member

Geweldig filmpje, het gereedschap wordt een uitdrukker genoemd. Logisch!! Op 23.30 min. Nou, mijn uitdrukker krijgt een speciaal plekje op de plank.

edit: ijzerhersteller was iets sneller

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op donderdag 8 december 2022 21:26:12 (12%)

RAAF12

Golden Member

Vandaag even flink de bezem door de spulletjes gehaald en kwam dit tegen waaronder een ADC-10E (?) losse naald maar ook een K8 element. Wat voor merk zou dat zijn?

RAAF12, ik zie je elementen met beschermkapje open en naald naar beneden op tafel liggen. Kapje dicht en op zijn zij leggen!

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
pa3gws

Golden Member

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
RAAF12

Golden Member

Hij lijkt er niet op! Volgens mij is het een cheapo element ziet er niet uit als een luuks type.

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op dinsdag 13 december 2022 15:10:26 (49%)

RAAF12

Golden Member

Op 13 december 2022 14:42:50 schreef Hoeben:
RAAF12, ik zie je elementen met beschermkapje open en naald naar beneden op tafel liggen. Kapje dicht en op zijn zij leggen!

Ok thanks voor de warning ja I know daar houd de cantilever niet van. En de naald ook niet.

pa3gws

Golden Member

Het is wel een look alike ADC

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Arco

Special Member

ADC heeft maar kort bestaan dus er zullen wel veel 'no-name' replacements zijn...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Goedendag iedereen,

Ik heb een Trixie Reptiland bevochtiger voor mijn gecko's maar deze is er mee opgehouden.

Voorbeeld https://www.bol.com/nl/nl/p/trixie-reptiland-fogger-xl-ultrasoon-verne…

Toen ik ging kijken of ik het kon repareren bleek dat er duidelijk een onderdeel "ontploft" was. (zie foto)

Wat is dit, wat doet het, en waar kan ik het kopen?

We hopen dat jullie ons kunnen helpen.

Alvast bedankt.

Arco

Special Member

Schoonmaken met IPA/wattenstaafje en een duidelijke foto van de tekst maken, zo is er niets te onderscheiden...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Vewachtingsmanagement: Ik zie een galvanische scheiding (ruimte met de schuine strepen): Er zit een voeding op dit bord. Die voedingen hebben vaak een controle chip die na verloop van tijd de geest geeft. Die neemt dan vaak meer onderdelen mee die dan niet zichtbaar ploffen.

Hier lijkt het er op dat dit ding NIET de controle-chip van de voeding is. Dan kan de voeding alsnog stuk zijn maar dan dus aan de uitgang veel te veel spanning hebben gegeven waardoor dit ding ontploft is. Maar alle andere stuff op de secondaire kant heeft dus ook veel te veel spanning gehad. Ook dat kan "niet zichtbaar" kapot zijn.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
benleentje

Golden Member

Ik vermoed dat dit een soort resonator / oscilator is. Ik heb wel een aardig idee van hoe het werkt maar meer info is welkom. Heeft dit een vaste of verstelbare frequentie, in welke orde range zou dat zitten. En wat is het toepassingsgebied voor zoiets?
Ik gok dat de frequentie afhankelijk is van de spanning en het zo een spanningsafhankelijke oscillator is.

[Bericht gewijzigd door benleentje op zaterdag 17 december 2022 18:00:38 (15%)

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.
fatbeard

Honourable Member

op een paar printjes uit de rommeldoos (die nog lang niet leeg is) kwam ik deze processortjes tegen (MQG8CDTE):

maar daar wil Freescale (tegenwoordig NXP) nix van weten...

Wie weet/heeft er meer gegevens over?

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Arco

Special Member

Ik denk dat het deze is: (of een familielid daarvan)

MC68HC908QB8-1.pdf

De CDTE is dit:

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Weet iemand welke diode dit is.
Kom er even niet uit. Zit in het snubber netwerk van de kachel van een electrische auto.

Automotive engineer - www.easy-tech.nl

Dit topic is gesloten