Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 8

Dit topic is gesloten

revado

Honourable Member

Op 9 december 2022 23:21:45 schreef Tidak Ada:
Helaas mag ik niet bij de TU kopen vanwege geen KvK

Stuur mij even een PM als ik daar mee kan helpen.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Tidak Ada

Golden Member

Waar zitten die jongens?

Spul is overigens wel behoorlijk duur: Een veelvoud van de prijs van de lamp (per stuk) :(

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
fatbeard

Honourable Member

Wie weet/heeft een service manual voor de Fujitsu P24W-5 eco monitor?
Hij gaat niet meer aan en ik krijg hem niet open...

[edit]
anderhalf uur, zestien afgebroken sluithaakjes (en een nagel) later: hijdoetutweer. Geenidee wat er loos was, kon nix vinden. Ik vermoed een slecht kontakt...
Los daarvan (pun not intended) is een service manual nog steeds welkom, ze (ik heb er drie) zijn inmiddels ook al een jaar of 15...

Maar wat een rampending om te servicen: alles zit op onlogische plekken met extra schroeven vast (behalve het panel), kabeltjes zijn wel heel erg kort en hij moet he-le-maal uit elkaar om te kunnen kontroleren of de zekering nog heel is (was-ie dus)...

[Bericht gewijzigd door fatbeard op zondag 11 december 2022 03:12:17 (70%)

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
pa3gws

Golden Member

@Tidak Ada
Is het geen optie om ze ergens uit te slopen in de kringloop vind je die dingen voor een sch..tprijs.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

ik vermoed dat tidak bezig is met die beeldbuis lamp boven de tafel te upgraden naar led. als dat zo is zou ik zeggen soldeer er draad direct aan.

een halogeen r7s armatuurtje 150W waren jaren terug geen 12,50€ meer..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Tidak Ada

Golden Member

Op 11 december 2022 10:27:36 schreef pa3gws:
@Tidak Ada
Is het geen optie om ze ergens uit te slopen in de kringloop vind je die dingen voor een sch..tprijs.

Loop ik ook al aan te denken. 's Kijken of ik daar iets vind.

Die contacten zijn niet voor de TV-beeldbuislamp, maar ik heb nog divers andere armatuurtjes liggen waar zo'n LED staaf in kan.

Indrdaad ben ik ook bezig met die beeldbuislanp te 'ver-LED-ten', maar daar denk ik aan 2 20W r7S buisjes in te frotten; één natuur wit en één warm wit.
Solderen aan die contacten gaat slecht (of eignlijk niet). Ze zijn vernikkld of zoïets. Coating wegslijpen met een Dremltje helpt echter, zodra je het koper ziet kun je solderen. Ik wil die twee lampen in serie aan elkaar solderen, zodat ik met een 3-draads verbinding, merdere verlichtingsstanden kan fokken: Warm wit, natuurlijk wit en een combi van beiden.

Alleen moet Ali beter meewerken, want ze hebben me nu in plaats van 2× 10W 78mm 2×20W 118mm (1 'warm' en 1 'natuurijk') 2×5W en 2×10W toegestuurd :(
Was blijkbaar makkelijker :(:(
Dat is ook de reden dat ik nog wat r7S fittingen wil hebben om de surplus in andere opstellingen te gebruiken. Één heb ik nog uit een oude bouwlamp. Die gebruik ik nu als testfitting.

edit:

Dat keramische kraaltje is voorzichtig(!) met een watrpomptang te crushen een de fritt kan je wel met een ouwe schroevendraaier wegkrabben

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
revado

Honourable Member

Op Ali verkopen ze die R7S fittingen ook in alle uitvoeringen.
Zelfs met een E27 fitting er aan...
Even zoeken op R7S lampholder geeft een hoop spul weer.

Ik ben wel benieuwd hoe die led dingen bevallen.
Zeker de gene in de laatste topic zijn misschien wel een mooie vervanger voor de bekende HQI 70 watt "gaslampen"
HQI en trafo er uit scheelt een hoop energie..
Ik blijf dit met interesse volgen @ Tidak Ada

[Bericht gewijzigd door revado op zondag 11 december 2022 11:59:37 (46%)

RAAF12

Golden Member

Bestellen duurt wel vaak lang bij Ali. Maar dat is meestal geen onoverkomelijk bezwaar. En ja zowat alle koopwaar is te Googelen. Behalve dan de spulletjes aangeboden op het d*rknet.

Nu we het over R7S hebben... Dat is toch ook het ding wat ik in m'n 300W sta-lamp heb zitten (hij ziet er ongeveer zo uit).

Voor 300W, heb ik dan 118 of 189mm?

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Mijn broertje vroeg iets over een multimeter en toen ik bij hem langsfietste: "hier is de mijne als je die wilt lenen" was hij z'n fornuis aan het vervangen. Hij was net toe aan het "aanzetten-en-hij-werkt", maar het mocht niet zo zijn... Ik suggereerde dat hij natuurlijk de kookgroep (net als die van Rogier) had afgezet als hij aan het klussen was, maar dat was volgens hem niet zo. Toen we toch bij de automaten gingen kijken bleek dat 1 van de automaten van z'n kookgroep uit stond....

Dat hoort niet te kunnen in mijn ogen. Waar kunnen we zo'n koppelstukje kopen? Volgens mij heeft ie Hager automaten.

Ah... Voor ABB heb ik hem gevonden.

Update: Opgelost, hij had toch ABB, niet Hager: Ik had het verkeerd onthouden. Stom. Hij gaat "even naar de hornbach". (=2x duurder, maar incl verzendkosten 2x goedkoper).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Ik zoek een 5W Fusible weerstand van 0.1 Ohm. Dat wil zeggen, het huidige exemplaar heeft dat gedaan.

Deze zegt niets over "fuse" maar, "no flame after 5 minutes" is aardig.
https://nl.farnell.com/en-NL/cgs-te-connectivity/4-1623795-4/res-0r1-5…

Echter, hij is +/- 5%. Dat is voor een meetweerstand wat veel. Het is de enige die ik bij Farnell kon vinden die 5W 0.1 Ohm was.

Suggesties?

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik zoek een ceramische isolator uit braadmachines uit de jaren '70. Belgische makelij en dagelijk zeer intensief in gebruik. Onverwoestbaar of...bijna toch. De isolatoren vd verwarmingselemente zijn versleten maar het onderdeel is niet meer verkrijgbaar. Zitten er ergens ceramische isolatoren producenten of leveranciers ergens ten lande? In bijlage wat sfeerbeelden en opmetingen.

Het betreft beige stenen stukjes zoals men die vind in vele combi ovens. Alleen de vorm is uniek uiteraard.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Sine

Moderator

Zoals al in V$A te zien was ... ik zoek een specifieke lamphouder.

Vermoedelijk een dialight / dialco ding, ik dacht dat ik er meer had ... maar helaas.

Wie heeft de tip?

RAAF12

Golden Member

Hier liggen er nog een paar, de groene hoed is iets langer, maar verder zijn ze hetzelfde. edit: zal er even een maatlat naast leggen.

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op dinsdag 20 december 2022 11:21:32 (17%)

Sine

Moderator

Bedankt voor het graven Raaf, verkijk je niet op de maat! Het boorgat is slechts 7,8mm.

Ik zal de post ook even aanpassen met wat details en maten.

RAAF12

Golden Member

Op 20 december 2022 11:26:44 schreef Sine:
Bedankt voor het graven Raaf, verkijk je niet op de maat! Het boorgat is slechts 7,8mm.

Ik zal de post ook even aanpassen met wat details en maten.

Ahh deze zijn een stuk groter!

De rode is 48mm lang. Maar ik heb nog wat andere, kleine modellen liggen, ff zoeken....

edit: Heb een Rafi liggen maar die is 8.8mm boorgat geen 7.8... (wel een bekend goed Duits merk, trouwens :-))

EricP

mét CE

@EricN: het is natuurlijk geprutsel, maar... zou je wat met 'gun gum' kunnen? Het is bedoeld voor 'reparatie' van uitlaten, als zodanig best hitte bestendig. Overigens is het een merk en ze hebben een soort van kit. Malletje maken, vol douwen, bakken. Soort van 'last resort' zeg maar.

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Arco

Special Member

Voor paneelindicators: Dialight maakt ook heel veel...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

@arco: Helaas die gaat het niet worden. Er zit een inkeping voor een circlips op om op zijn plaats te houden. Ik zal op de site nog eens verder zoeken.

@EricP: Goede gedachtegang maar ik zie dat het giftig is en de kippetjes moeten daar beter niet naar smaken. Ook wordt het loei heet met die grill weerstand en op de pasta staat geen temperatuur bereik.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Lucky Luke

Golden Member

Op 20 december 2022 11:35:18 schreef EricP:
@EricN: het is natuurlijk geprutsel, maar... zou je wat met 'gun gum' kunnen? Het is bedoeld voor 'reparatie' van uitlaten, als zodanig best hitte bestendig. Overigens is het een merk en ze hebben een soort van kit. Malletje maken, vol douwen, bakken. Soort van 'last resort' zeg maar.

Spul dat ik had voor het hotend van mijn eerste 3d printer bleek elektrisch geleidend. (Mogelijk nog niet volledig uitgehard…)

Maar, het idee vind ik eigenlijk wel aardig. Misschien is pottenbakkersklei een alternatief? Iig hittebestendig (anders kun je het niet glazuren. Die kip zal wel niet gegrild worden op glas-smelt-temperatuur). Qua voedselveiligheid ben ik geen expert. Servies is geglazuurd en dan heb je dat glaslaagje er nog tussen.

:+ Ergens een workshop pottenbakken doen, en 1 theekommetje en 10 isolatoren maken? >:)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
Arco

Special Member

Die uitlaatkit is erg broos, breekt bij bewegen...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Dit topic is gesloten