Als je tussen alle aansluitingen van de thyristor nagenoeg nul Ohm meet is die kapot.

Op maandag 15 juli 2024 13:34:20 schreef Arco:
Zo'n 'parel'diode is van keramisch materiaal; daar zie je niet gauw wat aan...

Pas als je die lossoldeert, dan rolt de parel van je print af.

Op maandag 15 juli 2024 16:22:17 schreef Tinus met de BSA:
[...]
Thyristor los, met de meter op 29k: tussen ac 0,06. Tussen ag 0,09 tussen cg o,o3. De twee dioden gemeten met de meter op 20k geven allebei in één richting door

Het is duidelijk dat de Thyristor stuk is maar zet de meter op de 200Ω stand en meet nog een keer.

[Bericht gewijzigd door Thevel op (12%)]

Je moet de meter op de 200Ω stand zetten

Meter van OP heeft ook een diode-stand; dat is wat ik altijd gebruik bij het testen van halfgeleiders (diodes, transistors, kortsluiting in triacs/thyristors).

Op maandag 15 juli 2024 19:53:03 schreef nonius:
Meter van OP heeft ook een diode-stand; dat is wat ik altijd gebruik bij het testen van halfgeleiders (diodes, transistors, kortsluiting in triacs/thyristors).

Ik meet ook meestal met de meter op de diode-stand of gebruik ik de componententester op de oscilloscoop maar een keiharde sluiting kun je ook prima meten met de meter op de Ohm stand.

Merer op 2000; ac=065—ag=093 —cg=030

Met verzendkosten: 18,5 euro… tja als zeker was dat de prul dan werkte …

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (40%)]

Als je niets doet, dan weet je het zeker... dat het nooit weer wat doet.

Btw, de laatste post herhalen is niet echt de bedoeling. Onderaan de pagina zit een beantwoorden knop.

Deze vervanger zal een goedkoop alternatief kunnen zijn.
De triggerstroom van deze Thyristor is hoger de originele Thyristor maar dat hoeft geen probleem te zijn.
100% garantie kan ik niet geven maar gezien de prijs is het misschien wel het proberen waard.

Ik weet het niet zeker maar volgens mij verzend EOO nog per briefpost waardoor de verzenkosten laag zijn.

Thevel, heb een besteld prijs iclusief verzendkosten 5,85 euro , nu maar afwachten…

Henri, op mijn iphone komt de vermelding Beantwoorden niet voor :(

Arco, ik stuur dit vanaf mijnipad, op de iphone staat wbeantwoorden er NIET bij

Lijkt op een wat te scherp afgesteld filter, ik zie ook geen quote knopje. Bij het posten mis je vermoedelijk ook de B I U etcetera...

@hieronder: zo te zien niet.

Wellicht iets met Javascript?

Op dinsdag 16 juli 2024 23:38:33 schreef Tinus met de BSA:
Arco, ik stuur dit vanaf mijnipad, op de iphone staat wbeantwoorden er NIET bij

Stomme vraag: ben je nog wel ingelogd op de iPhone?

Jeroen, stomme vragen bestaan niet, misschien wel stomme antwoorden. Ja ben nog ongelogd .

voor het geval de schade veroorzaakt zou zijn door een blikseminslag in de buurt van de schrikdraad, kan je een "filter" plaatsen. Het gaat niet voor alle inslagen werken, maar het zal helpen bij minder zware inslagen. Ik deed deze aanpassing voor mijn vader zaliger zijn schrikdraadinstallatie en de laatste 30 jaar geen schade meer gehad aan zijn "Gallagher kastje". De spoel vormt voor de stijle spanningspiek door inductie of rechtstreekse inslag een hogere impedantie dan de vonkenbrug...

Thyristor vandaag aangekomen, geplaatst en …..het ding werkt weer .
Bedankt allen voor het helpen .. Tele R V ook bedankt voor de bliksem beveiliging.

Gefeliciteerd, goed werk! Het was in elk geval geen beginnerproject (direct met het net verbonden en hoogspanning), dus mijn complimenten.

Ik had er een hard hoofd in dat alleen de thyristor het probleem zou zijn, maar als het werkt dan werkt het.

Merci Nonius maar ik heb maar gedaan wat (hoofdzakelijk) Thevel adviseerde .

Te vroeg gejubeld … het machientje heeft de pijp weer aan maarten gegeven verdorie nog aan toe toch nog.

Je had er niet een van Lucas moeten gebruiken :+

Ik bedoel de weideklok niet de BSA :+

Thyristor gemeten, niet los gesoldeerd,tranfo en condesator losgekoppeld en meter op 20K : a-c =2.6 ;c=b= 2.6 ; b -a = 0.1