Op 19 juni 2005 21:45:35 schreef KT88:
Het is wel waanzinnig mooi, Sine!
Heb je daar schema's van voor onze vriend, of raad je het een beginner af? 
Thanks, het was ook werk genoeg 
Ik heb er eentje gebouwd en een kennis van me heeft hem na gebouwd ( vandaar dat ik het printje iets netter dan nogmaal opgebouwd heb
)
En helaash, geen schema .. een grove klad van het principe misschien ergens ... het meeste is al bouwende bedacht en ik heb zoveel mogelijk onderdelen gebruikt die ik nog had liggen.
Dit is de stuur print voor het dispay, de bovenste helft scant het cijfer wat aan de beurt is (rijen), en de onderste helft scant de kolommen.
rechts zit een binair naar dec driver die de gemuxte tijd naar de cijfers stuurt.

En dat komt van de tweede print, links zijn de schuif registers plus de uln drivers voor de led ring, en rechts is een discreet opgezette binaire klok ( 4518's + 4081's ) en de Mux die de 6 bcd bussen scant ( 4066's )

Ik heb zo'n flauw vermoeden dat uitzoeken hoe je het hele zaakje in een micro controller gooit sneller geweest was, maar dit was zeker leuk / leerzaam, er komen toch nog altijd geintjes om de bocht kijken waar je geen rekening mee gehouden had,
Een stom voorbeeld ... als de klok midden in het schrijven van het display een seconde verder tikt krijg je erg rare dingen. Niets wat een flip flop en een paar nand poortjes niet kunnen oplossen .. maar toch 
[Bericht gewijzigd door
Sine
op zondag 19 juni 2005 23:11:59