Panasonic SC-HC10 tuner/cd speler Diode S603

Service man. kan ik precies ook niet echt vinden van dit ding

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (42%)]

Is 'ie 9mm lang en 9mm breed?

Foto met wattenstaafje als vergelijking

Wat zegt de service manual? Welke diode is het op de print? (Dxxx referentie)

Op zondag 29 september 2024 16:39:53 schreef ERB:
Panasonic SC-HC10 tuner/cd speler Diode S603

Service man. kan ik precies ook niet echt vinden van dit ding

Service manual kun je hier downloaden.

Dat is een D1NS6.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (69%)]

Top dank u wel!!! nu nog enkel die D1NS6 vinden :-)

Op woensdag 25 september 2024 14:40:09 schreef Retiredat55:
Wie weet waar ik zo'n schakelpaneeltje voor een afzuigkap kan bemachtigen, zonder daar absurd ( € 62) veel geld voor te betalen?

Gaat om een blokje met vier drukschakelaars welke nu uit elkaar ligt na
een poging om de lampschakelaar (eerste, op foto rechts) te repareren.
Het geheel blijkt allemaal los gemonteerd te zitten als je eenmaal de deksel
eraf hebt. De deksel fungeert als opsluitplaat voor de diverse onderdelen en
een paar palletjes op veertjes die fungeren als een ballpoint-mechanisme.

[bijlage]

Het schijnt in vele verschillende merken gebruikt te worden

Ik heb het voor elkaar gekregen!

Ik heb hem -heel voorzichtig- toch open gekregen! Zie plaatje.

Daarna sprongen er allerlei veertjes en kontaktpalletjes uit en moest ik mijn hele vloer af zoeken om alles weer terug te vinden!
Toen heb ik goed zitten loeren hoe dat allemaal gezeten moest hebben en heb het weer -op goed geluk- in elkaar gezet. Boel voorzichtig dichtgeklikt met de deksel zonder dat er weer iets uitspringt.

Toen schakelfuncties gemeten en volgens mij doet alles wat ie moet doen!

Wat is de dunste nog verkrijgbare kabel die geschikt is voor netspanning?

Ik wil in een 5m lang wandmeubel (vitrinekast op middelbare school met houten legplanken en houten wanden) verlichting aanleggen. De kast is momenteel erg donker en licht van buitenaf er in schijnen werkt niet zoals we willen (teveel schittering)
Op het moment zie ik twee opties:
- werken met laagspanning en ledstrips
- werken met netspanning en led TL buizen

Een 8w TL buisje werkt precies zoals ik wil. Gemakkelijk aan de voorkant zwart te schilderen zodat het licht niet in je gezicht straalt, en verder rondom een mooie lichtverdeling. Ook de juiste hoeveelheid licht. Daarom het idee om 8w led TL vervangers te zoeken, maar die werken dus op netspanning. En dan natuurlijk een type dat geen VSA nodig heeft.

Omdat het wegwerken van de kabel vrij lastig gaat worden en er veel van de kabel zichtbaar zal blijven, wil ik de kabel zo dun mogelijk houden. Daarom dus: wat is de dunste netspanningskabel? Ik denk dat ie wel dubbel geïsoleerd moet zijn, dus met mantel ofwel zoals kerstverlichting met twee lagen isolatie.

Als ik voor laagspanning en ledstrips ga (ik vrees voor de lichtverdeling) kom ik er wel uit, dan doe ik het met een centrale dikke aansluitkabel ónder de kast, met uitlopers gemaakt van koperlakdraad 0,5mm of iets dergelijks.

Net als gloeilampen raken ook TLbuizen uit de gratie. De eerste mogen al niet meer verkocht worden, alleen nog bestaande oude voorraden. TL gaaat dezelfde kant op. Ledstrips is zondermeer een optie. Waarschijnlijk zijn er ook koppelbare strips die met een losse adaptervoeding worden gevoed, dan kun je gewoon dat ronde belkabel gebruiken.
De huidige TL buizen zijn ook verkrijgbaar in LEDuitvoering. Die passen in de normale armaturen. De starter moet je dan kortsluiten met een dummie. De smoorspoel mag blijven zitten.

[Bericht gewijzigd door buzzy op (21%)]

Daarom zeg ik ook expliciet 'led TL vervanger'.

Bij ledstrips is het nadeel het sterk directionele licht. Vandaar dat ik de TL vervangers noem.
Led "neon" bestaat en heeft het juiste afstraalpatroon, maar is meestal ter decoratie bedoeld en niet als verlichting.

Ik heb je net een appje gestuurd met een voorbeeld van een 8 watt vervanger :)

Mijn drukregelaar van mijn (Airpress) compressor is kapot. Ik heb de buiten diameter (OD) van de aansluiting gemeten en die is 0.5 inch. Zowel de ingang als de uitgang op de regelaar is dezelfde diameter. Die op de manometer is kleiner, maar heb ik niet los gemaakt.

Wat is de fitting maat die voor de regelaar geldt? Ik zie heel veel 3/8 en 1/4 aangeboden heb geen idee hoe zich dat verhoud tot de buiten diameter.

De de OD = de maat?

Dus de BR4000 in deze advertentie is de goede? https://nl.aliexpress.com/item/1005002978173989.html

Toch kom ik op 1/4" uit als ik uitga van dit:

https://spraytech.com.au/references/thread-sizes/

[Bericht gewijzigd door flash2b op (33%)]

Wie heeft er nog een CA3141 diode array of weet waar deze (voor een schappelijke prijs) te koop is?

Het is voor reparatie van een Datentechnik Austria IG-73-2 (afkomstig van Telekom Austria).

Ik ben op zoek naar het merk/type van dit type connector.

Deze zitten op de control units van ABB frequentieregelaars (ACS580 en ACS880)

Het gaat mij enkel om de zwarte connector. Deze connector dient om de control unit onder spanning (24VDC) te houden als de voedingsspanning van de drive niet aanwezig is.

Ze zijn uiteraard wel als een complete set te koop via ABB maar zij kopen het ook in.

Pitch? Is het een steekbare connector? Zo ja, hoe ziet het printdeel eruit?

Op woensdag 9 oktober 2024 12:24:58 schreef Arco:
Pitch? Is het een steekbare connector? Zo ja, hoe ziet het printdeel eruit?

Het is een steekbare connector.