Wie weet waar ik dit kan bestellen (als particulier):
een 2x4 Female header 2.54 pitch met lange poten. Of een hoge body, dat is mij om het even.
Het is om twee pcb's te stapelen maar ik heb een tussenruimte nodig van minimaal 12 mm.
Plaatje komt van de site van Samtec (.com) type ESQ-104-14-G-D
Maar die kan ik niet vinden bij mijn bekende leveranciers.. (TME, Reichelt)
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
fatbeard
Honourable Member
Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Let wel op: die Ali-dingen hebben vaak geen vierkante pen en kunnen een socket grondig omzeep helpen. rara hoe weet ik dat?
weardguy
http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.
AAAAARG! Soms ben ik echt klaar met Mouser en hun achterlijke nakomertjes (dit is niet de eerste keer...)
Tijdje terug wat besteld, waaronder alle onderdelen voor een uCurrent probe van Dave Jones n.a.v. van een printje wat iemand hier in V&A had aangeboden.
Helaas de MAX4239AUT opamps over het hoofd gezien bij die bestelling.
Het was flink zoeken naar iets wat ze wel op voorraad hadden en zeker in SOT23-6 is er weinig keus en bleef deze als enige over.
Nu wist ik recent iets te slopen waarvoor ik wederom bij ze moest winkelen, dus die dingen alsnog toegevoegd.
Krijg ik net, meer dan 24 uur na bestelling bericht dat de fabrikant z'n voorwaarden gewijzigd heeft en ik die dingen dus NIET ga krijgen.
Ik ga nog proberen om morgen te bellen, maar vrees dat het niets op gaat leveren.
Dus... mocht iemand weten waar ik als particulier de MAX4239AUT in SOT23-6 in normale hoeveelheden kan krijgen hou ik me aanbevolen.
Voor een zetel waarvan je de benen elektrisch omhoog kan klappen ben ik op zoek naar het volledige systeem (motor, controller, afstandsbediening. De rest van de mechanieken is nog beschikbaar. Lengte ingeklapt van de actuator is 20 inch, uitgeklapt 32 inch. Zitten hier mensen met kennis daarvan die mij kan vertellen wat we nodig hebben? Alles wat ik vind is afzonderlijk: motor of bediening, maar eigenlijk heb ik geen idee wat past en volledig is. Alvast bedankt voor alle hulp!
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Op dinsdag 28 oktober 2025 20:38:53 schreef weardguy:
Dus... mocht iemand weten waar ik als particulier de MAX4239AUT in SOT23-6 in normale hoeveelheden kan krijgen hou ik me aanbevolen.
LCSC schijnt er 37 te hebben. @ 0.80.
[Bericht gewijzigd door rew op (12%)]
Op dinsdag 28 oktober 2025 20:38:53 schreef weardguy:
Ik kan me niet voorstellen dat TI geen compatible device heeft, en die zijn erg makkelijk in het opsturen van samples.
weardguy
http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.
Op dinsdag 28 oktober 2025 20:45:05 schreef RAAF12:
Slopen, dat klinkt leuk! Wat is het slachtoffer?
Nou, niet echt
Ik liet m'n Tascam DR100-2 pcm recorder in de trein uit m'n handen kletteren, vlak voor ik uitstapte. De inslag op de vloer heeft de drukpinnetjes van de daadwerkelijke knoppen zodanig hard op de membraanschakelaars laten inslaan dat 'ie nu spontaan zaken af gaat spelen als je de recorder iets te enthousiast oppakt of ergens tegenaan stoot.
@ Blurp: dat blijkt inderdaad zo te zijn (OPA392DBVT) maar dat is het punt van Mouser (en vast veel andere vergelijkbare zaken): die filters werken soms allerbelabberdst.
Maar wat me het meeste tegenstaat is het feit dat zoiets plots wijzigt maar hun website nog altijd van niets weet: ik kan ze gewoon opnieuw in m'n winkelmandje stoppen als ik dat zou willen, er staat geen AR-logo bij (ten teken van Availability Restriction) zoals dat bij heel veel andere zaken wel staat.
Jammer dat mijn account bij TI blijkbaar te lang niet gebruikt is en ik een nieuwe aan moet maken, nou ja, morgen even verder kijken.
fatbeard
Honourable Member
Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Slopen, daar had ik een mannetje voor:
Het bijbehorende plaatwerk vertoonde meer gelijkenis met een wokkel dan met een chassis...
Zo hoort die connector er uit te zien (en ja, het is een hermafrodiet):
Zit in Sony digitale card printers (UP-D6300, 6400 en 6500) en de bijbehorende accessoires (card feeder, card stacker) voor de interconnect tussen de printer en accessoires.
De feeder waar deze in hoort heeft aan twee kanten zo'n connector (voor serieschakeling van meerdere feeders); maar de input connector (die uit de tweede foto) heeft niet alle pennen aangesloten, dus het oorspronkelijke plan om die te gebruiken gaat niet door.
MAAR... waar krijg ik zo'n ding?
Als ik heel goed kijk zie ik er AMP en SONY op staan, plus een paar produktienummers (jaar/week en spuitgietmallen).
Sony levert het (denk ik) niet meer, deze printer reeks stamt uit 2000 en is niet meer te vinden bij SONY.
En iedereen die wel eens iets zonder nummer heeft gezocht bij AMP weet dat dát een onmogelijke zaak is...
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Als er Sony op staat kan je hem waarschijnlijk niet direct bij AMP bestellen. Je beste kans is op Sony partnumber zoeken.
Ik verwacht dat je dat nummer hierin kunt vinden: https://archive.org/details/manual_UPD6500_SM_SONY_EN
fatbeard
Honourable Member
Dat document heb ik, maar daar wordt alleen gewag gemaakt van een "CONNECTOR ASSY (2)" met Sony partnumber A-8320-428-A en een O in de kolom SP (whatever that means).
En fedompseg, is nog bij Sony te bestellen ook... voor een whopping 122.95 US dollars (waar dus nog exporttax, importtax, BTW én invoerrechten bijkomen): nej tak, er zíjn grenzen...
Maaarrrr... uit nog grotere diepten dan de vermangelde feeder kwam een tweede (wie wat bewaart
) printer tevoorschijn, die op andere vlakken door de mangel is geweest en niet meer te redden is. Was ooit bestemd om te slopen, maar dat was er dus nog niet van gekomen.
En daar zit óók zo'n connector in (want daar kan een stacker aan gekoppeld worden).
Na wat fröbelen met diverse spudgers om de draadboom over te zetten (blijkt met connectoren aan de connector te zitten!) en wat 'panel bashing' op de diverse frame-onderdelen is de feeder weer bruikbaar (en doet het ook nog
).
Problem solved.
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Ik zoek voor een prototype wat van die trafotje die je ook in poweradapters ziet zitten. Bijvoorbeeld zo'n 12V 1A adapter. Die adapters kosten nog geen twee euro, dus de trafotjes die daar inzitten moeten toch te krijgen zijn.
Maar alles wat ik vind is 1:1, hooguit 1:2 of 1:3. Bijvoorbeeld deze: https://www.lcsc.com/product-detail/C48391658.html
Wat ik wil gaan doen is de primaire kant, de kant met de minste wikkelingen, aansluiten als spoel in een DCDC step up converter. Als ik dan met 12V begin, dan kan ik met "een 28V max output" DCDC converter en een 1:10 trafo hopelijk iets van 250V maken.
Benadski
Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!
Het ligt aan de converter, maar vaak kun je met een externe MOSFET wel een hogere spanning maken.
(Zie bijvoorbeeld hier: https://nixietester.com/project/nixie-power-supply/)
Op zondag 2 november 2025 17:43:02 schreef rew:
Wat ik wil gaan doen is de primaire kant, de kant met de minste wikkelingen, aansluiten als spoel in een DCDC step up converter. Als ik dan met 12V begin, dan kan ik met "een 28V max output" DCDC converter en een 1:10 trafo hopelijk iets van 250V maken.
Been there, done that. En dat werkt. Met een 'simple switcher' en een trafo kun je prima 200Vdc maken. En ook nog wat extra spanningen, kwestie van wikkelingen erbij leggen.
rew
Ohhhh! Dan heb je het over die dingen die bedoeld zijn voor de ACDC converters.
Ik heb op de achtergrond wat naar "boost converters" op zoek gegaan maar de moderne zijn grotendeels "interne mosfet" en schakelen dan op 1MHz of meer. Lekker kleine spoeltjes (en condensatoren) nodig.
Maar die trafos die vinden dat misschien minder... Dus zo'n simple switcher is misschien een idee om de boel wat naar beneden te krijgen en ook een mogelijkheid om een externe mosfet te gaan gebruiken die naar keuze zo heftig als ik wil kan zijn.... (IRFP7530? Of je, ook niet heel even de stroom echt onder de 1kA wil houden. )
Ik ben op zoek naar een stuk experimenteer printplaat -mag enkelzijdig- met aan een kant platte
kontaktstrips (vingers?) met een rastermaat van 4 mm.
Ik weet zeker dat ik er een paar heb, maar ik heb bijna alle spullen al een tijdje ingepakt ivm komende
verhuizing. Ik heb de meeste dozen al twee keer helemaal uitgeplozen, maar kennelijk kijk ik er steeds overheen
.
Ik wil er nu even een of twee kopen, maar kan het echt nergens vinden! De rastermaat is daarbij de oorzaak denk ik, want alles is zo'n beetje 2,54 mm wat ik zie.
Ik heb wel een stukje ongebruikt patch print met de juiste kontakten -zie foto.
Ook heb ik een connector waar dit inpast.
Wie zou mij kunnen helpen aan gevraagde printplaatje?
Of wie weet hoe en waar ik moet zoeken naar het bewuste ding met die maten?
Voor de duidelijkheid hieronder de foto's, dan is het beter te zien wat ik bedoel.
En voor degenen die zich afvragen waar het voor dient, kan ik zeggen dat
de print in een 14-polige connector moet passen voor de restauratie van
een dashboard van een VW-Caddy uit ong. 1983. Edit: 1986.
henri62
1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Is het geen rastermaat van 3.96 mm? Dat is wel standaard. Dus meet en bereken eens over meer pinnen.
henri62
1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
De foto is van een andere connector met veel meer pinnen. Meet het origineel eens nauwkeurig.
Cardedge connectors van 3.96 zijn er diversen.
Ja, dat kan kloppen!
Ik had eerst ook 3,96 gemeten, maar daar kon ik -ook- niets van vinden!
En ik heb de kontakten gemeten van de eerste tot de 22 ste en dan kwam ik op 84,0 mm.
Als ik dat dan deel door 21 kontakten kom ik toch op 4,0 mm uit.
Maar ik denk dat 3,96 ook zal passen met 14 kontakten.
Het gaat er mij om, waar ik er eentje kan bemachtigen.
De connector op de foto heeft 22 kontakten, dan zou ik er 8 af kunnen zagen.
fatbeard
Honourable Member
Zelf maken?
't Is een ontwerp van nix, snel te maken in elke PCB editor. Gerbers opsturen naar een PCB-boer naar keuze en met een week of zo 5 printjes in huis voor niet al te veel geld...
Als je wat meer betaald kun je zelfs afschuining en hard goud op de contacten krijgen.
Het is juist zo irritant dat ik weet dat ik ze ergens wel heb liggen, maar ik kan ze niet vinden.
Ik heb geen ervaring met Gerber bestanden enzo, ik maak altijd printjes zelf dmv tekenen en etsen.
Ik hoop dat er iemand is die er gewoon eentje heeft liggen en dat ik die over kan nemen.
Andere optie voor nu is ergens bestellen in Nederland, maar ik kan dus niet vinden waar!
@henry62 Jij schreef : "Cardedge connectors van 3.96 zijn er diversen".
Dan moeten er toch ook printplaatjes zijn die daar weer inpassen?
henri62
Volgens mij wel, montaprintjes, prototype of experimenteerprint in de volksmond genoemd.
Het probleem is dat specifieke breadboards erg lastig te vinden zijn en bij een europeese distro vaak schandalig duur.
Zo was ik een tijd geleden naar simpele eurokaart met DIN41612 connector aan het zoeken, die werden vroeger met bakken verkocht, tegenwoordig bijna niet meer te vinden.
De cardedge kant is helemaal lastig omdat dat normaal nooit los is of alleen als compleet board, bijvoorbeeld weer zo'n eurocard en dan is ie veel te lang. (En duurder dus)
Ik zou ook zelf een pcb ontwerpen met de nodig aansluitingen erop. Is vrijwel zeker goedkoper.