Beetje gemeen gespeeld :)

Ingeladen in een ("gratis online") Eagle (9) versie en weer opgeslagen.
Toen geimporteerd.

Overigens lees ik dat Eagle na Juli 2026 niet meer beschikbaar is bij Autodesk
https://www.autodesk.com/products/fusion-360/blog/future-of-autodesk-e…

[Bericht gewijzigd door bprosman op (48%)]

Dat vermoedde ik al...
FOEI!

Maar lijkt prima te werken

...met de klemtoon op lijkt: je mist wel het een en ander aan labels enzo.
De gratis versies hebben diverse beperkingen, mogelijk is dat wat de power en GND planes deed verdwijnen...

Ik heb alle versies Eagle van versie 3.55 t/m versie 7.7.0; maar alleen een license voor versie 5.... Iemand die een license voor versie 7 kan aanbieden?

Haha :) @bprosman, ik vermoedde al dat je een extra stap gemaakt had. Ik kreeg dezelfde error als @fatbeard... Maar goed, met die extra stap kàn het dus wel, dat is wel fijn. Aan gesloten software vast zitten is geen lolletje. Maar wel begrijpelijk, van schema/pcb pakket wisselen doe je niet "even".

zoals beloofd, vandaag de printhoogte kunnen meten. En die is hooggenoeg: 40 mm.

Dan kun je ook de pluggable varianten nemen.
De PCB is ontworpen voor 5mm steek, maar voor 4 pennen is 5.08 met wat moeite ook te plaatsen.

Fatbeard, je schreef even geleden: Ben nu doende om mbv simulaties alle weerstanden te herberekenen zodat onder alle omstandigheden de componenten heel blijven (dat is met de 'oude' waardes niet het geval).
Dat is ook allemaal verwerkt in je zip-file?

Yep. De laatste heeft alles erin zitten, ook de simulaties.

Mooi, ik heb groen licht gekregen om verder te gaan met het opstellen van een begroting voor het maken van geheel nieuwe prints. Stapje voor stapje. Nog een vraag: in de oorspronkelijke print zaten weerstanden 47k, draadgewonden. Die zijn niet meer nodig?

??? Ik zie alleen weerstanden van 47Ω metaalfilm 2.5W (PR52), 820Ω metaalfilm 1W (PR01), diverse waarden metaalfilm 0.4W (SFR25) en een 100Ω draadgewonden 5W in de foto's van de originele print...

Die 47Ω/2.5W zijn vervangen door metaalfilm 100 Ohm/0.6W, die draadgewonden 100Ω/5W door metaaloxide 120Ω/3W en de LED voorschakelweerstanden zijn aangepast aan de hedendaagse LEDs.

De LTspice simulatie van de schakeling is ook bijgevoegd, desgewenst kan ik daar nog wel wat uitleg over geven.

aha, dank je voor de verduidelijking. Ik vergiste me met de draadgewonden weerstand. Weer wat geleerd. En ook heel eerlijk: zonder jullie hulp was ik er nooit uitgekomen.

Nog een klein verzoek. Het blijkt dat de prints een vaste volgorde hebben voor het aansluiten van de sensoren, en dat zou ik ook graag op de print aangegeven zien. Anders ontstaat er verwarring. Kan dat aangepast worden?

[Bericht gewijzigd door Herms op (98%)]

Wat nog voor mij onduidelijk is: BC556B of BC556C?
BC556B, and BC556C, these models differ only in their hFE values: BC556B from 200 to 450, and BC556C from 420 to 800, offering flexibility in gain requirements for different applications.

OK, nieuwe file bijgesloten.
Geen wijzigingen in de BOM of de simulatie.
BC556B volstaat, zelfs een BC556A voldoet hier.

Nieuw probleem, het relais SDS relais S2 24V is nergens meer verkrijgbaar. Is er een vervanger met gelijke eigenschappen en dezelfde footprint?

Zelf kom ik uit op een Panasonic S2-24VDC, type 2a2b of hetzelfde type Panasonic S2EB-24V. Maar ik ben niet deskundig genoeg....

[Bericht gewijzigd door Herms op (29%)]

Dat is in elk geval de juiste footprint.
Iets verder controleren vertelt dat de specificaties ook gelijk zijn: het is een 'drop-in replacement'...

Het lijkt erop dat SDS door overnames via Nais onder Panasonic terecht is gekomen. Dus die Panasonic S2EB-24V is waarschijnlijk een (directe) afstammeling van het originele relais.

Mogelijk goedkoper (douane etc): https://www.halltronics.com/product/relays/HT230403/s2eb-24v

Uiteraard heeft Ali ze ook voor nog minder, maar dat zullen wel knock-offs zijn...

Die zijn zeer betaalbaar. Voorlopig hou ik het op de oorspronkelijke, er is een Duitse leverancier die er nog 12 beschikbaar heeft.

toch nog niet helemaal goed. Ik zie op de print (bij bestelling in China)

Gewenst is:

wacht even, ik krijg nu een vreemd gevoel over welke sensor precies op de print staat. Ik zoek het even precies uit.
Voor zover ik nu kan bedenken was het originele ontwerp goed. Links sensor 1, rechts sensor 4.
Maar, alleen op de print hoort het anders. En daarbij gaat het dus alleen om het opschrift op de print. Nogmaals: de eerdere print is goed van links 1 en rechts 4. Maar de aansluiting en nummering van de sensors zelf is anders. De HTM heeft een vreemde nummervolgorde van de sensoren gekozen en daar hou ik me toch maar aan. Daarom alleen op in het eerdere ontwerp (dat dus helemaal goed is) alleen de opschriften op de printplaat wijzigen!