Als er nog een plekje vrij is in de auto (desnoods in de kofferbak ;) ) lijkt het me wel leuk om mee te gaan. Is doenbaarder in elk geval dan Friedrichshafen!

Op woensdag 15 juli 2026 18:55:23 schreef nonius:
Als er nog een plekje vrij is in de auto (desnoods in de kofferbak ;) ) lijkt het me wel leuk om mee te gaan. Is doenbaarder in elk geval dan Friedrichshafen!

Uiteraard, de 3 musketiers met beursbezoekervaring zal ik maar zeggen O-)

@revado:
Dat had ik zojust ook al begrepen.
Hoe druk het op zaterdagen in die omgeving is, kan ik niet zeggen.

De Kamener Stadhalle is c.a. 300m vanaf het treinstation, dus eventueel beloopbaar. De parkeergarages zijn wat verderverwijderd.
Geen idee hoe de treinenlop daar is op zondagen

Kamen ligt hemelsbreed c.a. 18 km voorbij Dortmund

P.S. Hoe met die vierde musketier, die mogelijk onlangs in Maastricht is aangetroffen? >:)

Parkeergelegenheid is er zat in de omgeving, en als we spullen hebben is de kofferbak wel handig ( Nonius mag gewoon op de achterbank).
Een paar bootankers voor waarde heer Plof bijvoorbeeld O-)
Ik ben redelijk goed bekend in die omgeving en druk verkeer, mijn halve familie woont in het Ruhrgebied.
En als je ooit op een zaterdagmidag in Hamburg hebt gereden is de rest van Duitsland rustig :)
Die paar liter diesel is zeker goedkoper dan treinkaartjes...
De datum staat alvast de agenda.

Tidak: de 4e musketier past volgens mij in een klein knokenkistje.... (is 'tie trouwens al weer compleet, of ontbreken er nog wat stukjes van?)

Nonius mag gewoon op de achterbank

Ach, en anders gewoon bovenop de imperial.... lekker met de wind door het haar!

Ik schrijf de datum hier ook alvast in m'n agenda.

Op woensdag 15 juli 2026 23:00:47 schreef revado:
[...]
Die paar liter diesel is zeker goedkoper dan treinkaartjes...
De datum staat alvast de agenda.

De hint voor de trein was algemeen bedoeld.
Als je naar de post van @Jeroen kijkt, zie je dat hij voor het spoor heeft gekozen.

Ha, Pietplof voor al uw bootankers.
Los van de aanpassingen rond de nieuwe antennemast heb ik nog zo'n 30 projectjes liggen maar.....elke bootanker vormt een nieuwe uitdaging en dus zeer welkom.

elke bootanker vormt een nieuwe uitdaging en dus zeer welkom.

Ik snap niet helemaal waar hem de uitdaging zit maar heb hier nog wel een paar klapankers liggen, van 9 en 11 kg. Eéntje is alvast voorgeroest, dat hoeft dus niet meer gedaan te worden.

Indien belangstelling hoor ik het wel.

De bootankers die er zo uitzien voer ik onmiddellijk af naar ,,mijn" oudijzerman in ruil voor ,,afval" van industrie en ziekenhuis.

In het blad Electron ( augustus/ september 2026) zag ik een aankodiging van ,,de tweede Veron kennisdag".
Het zal.
Maardaar stond nog wat bij wat mijn interesse opwekte nl.
Vanaf 10.00uur is de markt open ?
Kofferbakverkopers kunnen zich melden.
En dat alles op zaterdag 26 september en wel op het terrein bij het wegrestaurant ,,de Lichtmis".

De oude markt op dezelfde plek is opgehouden te bestaan en verplaatst naar Nieuw- Leusen .
Is dit een nieuw begin?

Dit is wat de Veron zelf meldt:

https://veron.nl/nieuws/2e-veron-kennisdag-26-september-2026/

c/p

LAATSTE NIEUWS

Overzicht VHF en hoger rubriek Electron augustus/september 2026
20 juli 2026 - 17:48
In deze rubriek de aankondiging van de VHF en hoger Dag 2026. Deze dag wordt op zaterdag 21 november gehouden in Eefde. Tijdens deze dag worden er lezingen gehouden, kunnen we elkaar ontmoeten en kunnen we ervaringen uitwisselen. Het programma wordt op een later tijdstip bekend gemaakt. In verbande met de catering dienen de bezoekers […]

Ik vroeg me af hoe hoog dit gaat, vallen Magnetron, radar sensors, Lidar ect. daar ook onder?

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op (74%)]

Op dinsdag 30 juni 2026 01:45:35 schreef nonius:
[...]

XR2206 tot 1MHz of zelfs 2MHz? M'n eerste functiegenerator was ook een Elektuur zelfbouwding met XR2206 (& L165 output amplifier) maar die ging, als ik me goed herinner, tot hooguit 200kHz. En zelfs dat is al erg optimistisch :)

Een bestemming gevonden voor de knoppen van de dual platenspeler? :)

Die knoppen komen bekend voor ja, geen idee of ze afkomstig waren van een Dual platenspeler.

Vanaf m'n 7e heb ik alle ouwe electronicazooi die me in handen kwam gesloopt voor de onderdelen. Vraag me dus niet waar welk knopje precies vandaan kwam :)

Die XR2206 functiegenerator heb ik gebouwd kort nadat ik m'n eerste oscilloscoop in elkaar had geprutst. Dat moet zo rond 1990 geweest zijn. 36 jaar geleden alweer. Allemachtig, wat vliegt de tijd.

V.w.b. de VERON kennisdag, is dat ook toegankelijk voor niet-VERON leden? Dat vind ik zo 1-2-3 niet terug.

[Raaf12] Deze dag wordt op zaterdag 21 november gehouden in Eefde.

In de vermelde link staat dat het op 26 september is.

Eefde ligt net boven Zutphen. Maar dan ben ik niet in dit land tijdens die meeting.

Ik ben weleens als 'introductie' bezoeker binnen gekomen zonder lid te zijn van de club.
edit: dat was de De Friese Radio Amateur Groep niet te verwarren met de Veron.

Maar dat was in een hok ergens op een industrieterrein in Leeuwarden. Veel rook en gezwam kan ik me nog herinneren. Als rechtgeaard autist was ik weer in mum van tijd verdwenen.

:-)

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op (10%)]

Op woensdag 15 juli 2026 14:19:59 schreef Jeroen:
Ik wist niet dat er ook een beurs in Dortmund was. Dat is voor mij met de trein best goed te doen, dus ik denk dat ik daar eens een kijkje ga nemen.

De Deutsche Bahn is ook niet meer wat het was.

Vertaling: Weet je dat zeker ???

Op woensdag 5 augustus 2026 10:03:33 schreef RAAF12:
Dit is wat de Veron zelf meldt: https://veron.nl/nieuws/2e-veron-kennisdag-26-september-2026/

Ik heb niet de indruk dat het een echte markt wordt. Ik had daar normaal 12 meter! En dan met 2 of 3 man.

Ik zie het niet zitten om straks bij dat binnenbeursje in december naar binnen te sjouwen. Idem voor Bladel. Vandaar dat we nu een webshop opzetten, de beurzen zijn wat mij betreft voorbij.

Wie het kleine niet eert is het grote niet weert....

Dat geldt zéker voor lefhebbers die zowel retro spul zoeken, als ouwe meuk, maar ook obsolete elektronica voor zelfbou en/of repareatie.

Vergis je niet in een webshop; er zijn legio obstakels op die weg.
KvK en Fiscus kijken mee!

De KvK niet, die zal het een worst zijn.
Die hele KvK is trouwens nog een schim van wat het ooit was.
Ik zou mij meer richten op een goede en veilige webshop, een zelfgebouwde knutsel is niet meer van deze tijd, dat kan je beter ergens onderbrengen bij een hosting provider met die optie.

Daar zit ook veel rotzooi tussen en je bent na je keuze ook afhankelijk va je provider omdat migreren niet altijd vanzelfsprekend is.

Ik ben gegaan voor het zelf hosten (nouja, technisch gezien ben ik een webhoster dus je zou kunnen zeggen dat hij bij een webhoster draait) van een technisch goed doordachte en redelijk complete freeware shop waar nog regelmatig aan ontwikkeld wordt.

Waar mensen zich vaak op verkijken zijn templates. Ik heb een erg kale gepakt, en er zijn ook andere voor een paar tientjes. Meestal zul je zelf een template moeten bouwen of laten bouwen. Bij een shopprovider als CCV kost dat duizenden euro's en ondanks een maandtarief kan het onderhoud van een template ook zomaar opeens gestaakt worden zodat je terugvalt op een standaardtemplate.

KvK etc heb ik al, zelfstandige. En de webshop wordt door iemand in de familie gedaan - geen namen hier - met recente full stack cursus/opleiding. Geen templates maar iets echt, eigen werk. Nu wordt alles eerst in een relationele database gezet om dan straks een export naar de winkel te doen. Dat ik het meeste werk, alles uitzoeken, goede fotos etc.