Op zondag 28 juni 2026 17:54:52 schreef MMSoft:
[...]Is een kogelkraan met servo motortje een oplossing voor je ?

Dat kan ik inderdaad ook nog proberen.

In oude CV ketels zitten ook dat soort (3-weg) kleppen.

Hoi iedereen voor een Packard Bell laptop ben ik opzoek naar een mosfet r820 T27C.
Iemand die weet waar je deze kan verkrijgen buiten Ali of een vervanger weet?

Alvast hartelijk bedankt

Ik kijk uit naar experimenteerprint, zonder enig koper. Ma.w. enkel pertinax of epoxy of wat dan ook, en gaatjes in een rooster van 2,54 mm. Liefst euroformaat. Bij Ali heb ik me al verloren gezocht, mogelijks wegens ongelukkige keuze zoektermen.

Op woensdag 8 juli 2026 18:52:55 schreef Paulinha_B:
Ik kijk uit naar experimenteerprint, zonder enig koper. Ma.w. enkel pertinax of epoxy of wat dan ook, en gaatjes in een rooster van 2,54 mm. Liefst euroformaat. Bij Ali heb ik me al verloren gezocht, mogelijks wegens ongelukkige keuze zoektermen.

https://www.bitsandparts.nl/prototyping-board-pcb-(39x20gaats-10x5cm)-…

https://www.conrad.nl/nl/p/tru-components-printplaat-zonder-cu-laag-ha…

[Bericht gewijzigd door revado op (11%)]

Op dinsdag 30 juni 2026 16:53:28 schreef ERB:
Hoi iedereen voor een Packard Bell laptop ben ik opzoek naar een mosfet r820 T27C.
Iemand die weet waar je deze kan verkrijgen buiten Ali of een vervanger weet?

Het lijkt er op, dat op de mosfet niet het typenr zelf staat. Daarvoor heb we dit topic: https://www.circuitsonline.net/forum/view/167867/last
Graag een vraag inclusief duidelijke foto.

Ben op zoek naar een paar van deze bedrade connectors.Dit kabeltje komt bij Conrad vandaan.
Appeltje-eitje zou je denken..even het bestelnummer inkloppen bij Conrad...euhh,nee dus.Trouwens,ik kan nooit wat vinden bij Conrad :S

Als ik het bestelnr intik krijg ik dit

Ja,de tekst klopt min of meer,maar het plaatje niet...
Die ik heb is haaks,niet recht.
Op de pdf staatie idd als 8 polig-recht,niet haaks,we zoeken verder....

Edit\Dan zou het deze zijn :Bus, recht, Male header, haaks
Okay,ik ben eruit,tnx :)

Ik heb "outdoor" netwerk kabel nodig. Er moeten wifi accesspoints aan de buitenkant van een gebouw aangesloten worden (tankstation). Bekabeling over het dak, in een buis.

De AP's zijn er al (Forti-AP 222E Outdoor, IP67 Rated)

Kan iemand adviseren? Zoiets geschikt ?
https://www.elektramat.nl/emhub-f-utp-cat-6-grondkabel-per-100-meter/

Het gaat om vervanging van een bestaande installatie. Ik kan wat foto's laten zien waarvan de rillingen over je rug lopen... :(

Op zondag 19 juli 2026 13:29:58 schreef joopv:
Ik heb "outdoor" netwerk kabel nodig. Er moeten wifi accesspoints aan de buitenkant van een gebouw aangesloten worden (tankstation). Bekabeling over het dak, in een buis.

De AP's zijn er al (Forti-AP 222E Outdoor, IP67 Rated)

Kan iemand adviseren? Zoiets geschikt ?
https://www.elektramat.nl/emhub-f-utp-cat-6-grondkabel-per-100-meter/

Het gaat om vervanging van een bestaande installatie. Ik kan wat foto's laten zien waarvan de rillingen over je rug lopen... :(

Ik gebruik belden OSP6U
Even zoeken op belden outdoor cable.
Daar zit een soort pasta in waardoor er nooit water in kan komen bij een kleine beschadiging.
Het is een draak van een kabel om te strippen, schoonmaken etc.
Ik heb buitencameras aangesloten op een paal die er al 10 jaar staan met deze kabel in de grond.

ik ken die belden, goede kabel met net als een grondkabel een extra mantel. ze verkopen ook wel outdoor kabel die gewoon zwart is en gladde mantel heeft. maar de vraag is of uv van de zon en in de grond zitten wel goed gaan. de gewone utp kabel word buiten snel rot van de zon iig, bij camera's een stuk slang erover schuiven. anders heb je kans dat vocht via de getwiste draden in de stekker trekt.

Bedankt voor de reacties. Ik ga die kabel adviseren. Eventueel tips over RJ45 connectoren zijn ook welkom.

Ik heb nu een aantal buiteninstallaties gezien en ik begin steeds meer de overtuiging te krijgen dat RJ45 met PoE domweg ongeschikt is voor buiten installaties, vanwege de spanning en kleine contact afstand. Tenzij je echt alle trukjes toepast om de directe omgeving van die RJ45 droog te houden.

En met het AP wat ik hierboven noemde is dat in ieder geval onmogelijk. Op den duur kruipt er vocht naar binnen wat dan vervolgens niet meer weg kan.

Misschien nog een vochtwerende siliconenspray gebruiken op die connector?

Zelfvulkaniserende tape? Dat smelt als het ware samen tot één massief rubberen laag. Wikkel de tape strak om de connector en (rek de tape iets uit tijdens het wikkelen). Dit zorgt voor een luchtdichte en waterdichte afsluiting. Gebruikt bij F connectors op de LNB's bij dishes. Maar werkt ook bij die netwerkstekkertjes.

Bij dichte kastjes die kunnen ademen door luchtdrukverschil moeten er onderin gaatjes om condens af te voeren.

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op (15%)]

Connectoren voor UTP gebruik ik uitsluitend EZ.
https://www.romal.com/nl/ez-rj45
Dat zijn doorsteek connectoren aders er door steken in de goede volgorde en de tool knipt ze af.
Sinds ik die de laatste 10 jaar gebruik ( heb zowel Cat 5 als 6 uitvoering geen uitval meer gehad.
Buiten moet je de juiste spullen gebruiken.
Een buitencamera heeft een aansluitkabeltje waar je een waterdichte verbinding mee maakt.
Een deel over de netwerkkabel, dan de RJ ewr aan krimpen in de camerakabel, het andere deel er met een soort bajonet sluiting op.
Die heeft een siliconen ring en trekt zichzelf dicht.
Daarna de wartel aandraaien.
En zelfvulcaniserende tape is ook perfect.
Ik doe dat nog wel eens als extra om d ebovengenoemde koppeling heen als er veel water bij kan komen.
Bij een buiten accesspoint zit ook een constructie om de kabel waterdicht te monteren.

POE buiten kan prima, maar wel de juiste spullen gebruiken.
Komt er een beetje vocht bij de RJ dan vreet die compleet weg door de stroom die er gaat lopen.

Gewone UTP buiten gaat breukjes geven, daar komt water in en door de capilaire werking komt dat er zelfs hoger weer uit.
Heb dat gehad met een cat 5 kabel waar water op druppelde buiten, in de patchkast 30 meter verderop druppelde het uit de mantel bij het patchpaneel.
En in de switch er onder, die vol liep na een tijdje tot de print ging pootjebaden.
Dat zag er niet meer uit van binnen...
Was een 24 poorts HP met POE... kon de container in.

Op dinsdag 28 oktober 2025 20:38:53 schreef weardguy:
[..]
Krijg ik net, meer dan 24 uur na bestelling bericht dat de fabrikant z'n voorwaarden gewijzigd heeft en ik die dingen dus NIET ga krijgen.

Op woensdag 29 oktober 2025 19:31:55 schreef weardguy:
Maar wat me het meeste tegenstaat is het feit dat zoiets plots wijzigt maar hun website nog altijd van niets weet: ik kan ze gewoon opnieuw in m'n winkelmandje stoppen als ik dat zou willen, er staat geen AR-logo bij (ten teken van Availability Restriction) zoals dat bij heel veel andere zaken wel staat.

Goed, een beetje laat, maar dit blijkt dus een dingetje van Analog Devices zelf te zijn, die de verkoop aan particulieren aan banden gelegd heeft.

Dat vind ik op zichzelf nog wel te begrijpen, maar het blijft bloed-irritant als je het (nog) niet weet: ik had de LT3652 besteld, een solar-regelaartje met MPPT functionaliteit. En vandaag krijg ik het (nu bekende) mailtje 'Door restricties opgelegd door de fabrikant kunnen we u dit onderdeel niet leveren'.

Echt, prima. MAAR ZET DAT DAN OP DE WEBSITE.
Ik snap niet waarom een gemiddelde ventilator een AR/OEM-only vermelding krijgt, maar dat bij elk Analog Devices onderdeel blijkbaar te moeilijk is.

Apart. Mouser levert sommige artikelen (toevallig m'n hele winkelmandje) alleen aan "eindgebruikers".