Ok. Ik ben nog aan het beginnen met een voorraad spullen op te bouwen (heb nu alleen een stuk of 300 weerstanden, een assortiment condensators en een assortiment elco's) dus ik vind die bakjes een goedkoop en net alternatief.
Ik kan, wanneer de bakjes toch te weinig ruimte hebben, alsnog een rek gaan halen.

voor weerstanden en condensators lijken die bakjes mij niet zo praktisch. daar heb je namelijk zo veel soorten van. en om die nou allemaal in van zulke dingen te doen. voor diodes lijkt het me bijv. wel handig, maar weerstanden krijg je op den duur zoveel verschillende van en dat geldt ook wel voor condensators.

De E12 is al minimaal 12 vakjes met 0,1, 1, 10, 100, 1k, 10k 100k, 1M, 10M bij elkaar. Dat is geen porum ;)
Alleen in zakjes te doen, heb je grote laden nodig.

Ok. Ik vind een compleet rek (van 60 vakken) een beetje duur. Vooral omdat je daar eigenlijk ook scheidingswanden bij zouden moeten. Waardoor het totaal toch al richting de 40 euro gaat.

Ik ga ondertussen zoeken naar een alternatief voor de kleine bakjes.

Zo'n ladenmagazijn van 60 lades kost je ongeveer 25 euro's
De scheidingsschotten zijn naar mijn mening ook overdreven duur. Een aantal euro's voor wat plexiplaatjes die je in één hand kan houden.
Vroeger deelde ik ook lades op is vier verschillende compartimenten, das nu gedaan, max 2 vakken per lade, eens uitzonderlijk 3.
En als het te veel wordt koop ik zo'n ladenkast bij i.p.v. scheidingsschotten. Dan zit je op 50euro voor 2 kasten i.p.v. 40 euro voor 1 kast met schotten en plaatsgebrek.
Heb er ondertussen al een 12tal staan.
Iets waar je jaren plezier van hebt.

- - big bang - -

Schotjes van karton maken, gaat prima. Cornflakes verpakking en knippen maar, heb je voorlopig weer genoeg schotjes.

De 'Praxis'schotjes kosten €2,- per 30 btw.

Ook hier staat de keet vol met die ladekasten.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op ]

Ok.

Dan denk ik dat ik voor een rek ga en er van karton schotjes bij maak.

mijn ervaring met die kartonnen schotjes is dat je componenten er makkelijk onderdoor schieten. heb uit frustratie toen maar vand ie schotjes met een IA gekocht.

Klopt, maar dat heb ik ook met de plastic schotjes... ;( Weerstanden en kleine c'tjes vinden altijd wel een gaatje...

wat ik zo typisch vind van de praxis kasten. Dat de laadjes niet de breedte hebben van een weerstand. Die dingen nemen normaal gezien vrijwel geen ruimte in, en op die manier zou je met zelf tussengelijmde schotjes, 6 verschillende waardes kunnen opbergen in 1 laadje. En dan nog 100 van elk ook.

Nu knip ik ze allemaal een stukje bij. gaat een centimeter af.

Ik hou het dan toch nog FF hierbij. Zit nog niet vol maar schiet aardig op. SMD weet ik nog geen raad mee op dit moment.

Onderdelen Carrousel. 12 x 60 laatjes max.
http://img.kempernet.net/albums/Uploads/datasheets/fotos/thumb_parts_parts_parts.jpg

Er zitten ook verschillende breedtes van de laatjes in. Niet alleen maar de smalle. Ze zijn er wel, maar expotentioneel duurder tov. Praxis/Gamma/Formido. Alles RAACO is eigenlijk niet te betalen. 't is dat ik er tegenaan liep bij de Baco in Ijmuiden.

:)

Wel daar valt zo'n naam: RAACO. Heb vroeger ook een 3 tal kasten gekocht van RAACO, met 25 kleine laden, 4 grotere en 1 grote schuif. Schuiven van plexiglas.
Ze hadden ze ook in verschillende kleuren rood, blauw, groen en zwart. En verschillende hoogten.
Dit gamma is blijkbaar van de markt en RAACO legt zich meer toe op professionele toepassingen en is eigenlijk mateloos duur. Kleur is meestal ook nog alleen grijs en schuifjes zijn van een buigzame kunststof dat ze niet zo snel meer breken.

Als alternatief is er nu merk MARS , de bekende 60 ladenkasten en ook andere varianten in blauw en rood. Conrad verkoopt ze ook en verstuurt ze ook mee met hun weerstandsassortimenten.
Kasten vind ik kwalitatief even goed als RAACO.

- - big bang - -

Kastjes van de Praxis/Formido zijn 'Made in Danmark' en van Raaco. De schotjes die ze, met moeite leveren, ook.
www.raaco.com

wij(prx) leveren die schotjes niet met moeite maar je moet gwoon de juiste verkoper hebben(of de code's bij de hand hebben, dan kunnen ze ze gwoon bestellen)

Dat is de praxis toch, formido kan het niet.

jep srry zal het ff vermelden erbij

Op 15 augustus 2006 14:52:46 schreef Amateur19:
Ik hou het dan toch nog FF hierbij. Zit nog niet vol maar schiet aardig op. SMD weet ik nog geen raad mee op dit moment.

....
't is dat ik er tegenaan liep bij de Baco in Ijmuiden.

:)

Heb jij dat ding gekocht. Heb twee weken naar staan kijken en toen was ie weg...

SMD: TicTac doosjes. Ik heb nog een flink aantal Philips service onderdelen doosjes van 2x2x5cm voor de liefhebber.

[Bericht gewijzigd door Hugo Welther op ]

Op 16 augustus 2006 00:19:36 schreef Hugo Welther:
Heb jij dat ding gekocht. Heb twee weken naar staan kijken en toen was ie weg...

Die mooie zuil, daar heb ik ook nog naar staan te kijken.. Maarja, je kon ook moeilijk om dat ding heen daar. :P

SMD: TicTac doosjes.

Pillendoosjes doen het ook goed. Maar het beste is natuurlijk gewoon op strip laten zitten als het even kan, dan is het een stuk hanteerbaarder.

Op 15 augustus 2006 23:45:44 schreef timmie:
wij(prx) leveren die schotjes niet met moeite maar je moet gwoon de juiste verkoper hebben(of de code's bij de hand hebben, dan kunnen ze ze gwoon bestellen)

En wat is de code?

ik zal de uac's voor je opzoeken henry anders kan je altijd bij mij terecht stuur ik ze wel op maar zal kijken zodra ik op het werk ben.

Aangezien iedereen haast wel een Praxis in de buurt heeft is het handig dat de codes op het forum staan, iedereen heeft daar wel belang bij.

ik zorg dat ik ze zsm heb kan nu nie bellen maar als ze in het klantenopdrachtsysteem zoeken op schotjes met als leverancier ZDL dan zouden ze ze moeite loos moeten vinden maar oke. u hoort nog van me

zoals beloofd Henry S.

de code's van de schotjes

kleine schotjes:
prx-code:1298140
uac-code:5733439106986

grote schotjes:
prx-code:1298157
uac-code:5733439123051

Jah ik moet ook nog tussenschotjes hebben voor mijn raaco kast die ik bij formido heb gekocht voor 25,-. 48 laadjes.

- 1 grote lade
- 2 middel
- 45 kleine laadjes

nou zaten er 10 schotjes bij en ik heb er veel meer nodig zodat ik 135 vakjes krijg. Dat is toch genoeg voor weerstandjes? Welke reeks het is weet ik niet meer maar zijn er behoorlijk wat.

afmeting van 1 schotje: 51mm lang en 30mm hoog.

Wie weet hoe duur deze zijn?
http://www.raaco.com/raaco/pics/products/jpg/106986.jpg
http://www.raaco.com/raaco/frameset.asp?lang=en&officeID=1

[Bericht gewijzigd door soundmouse op ]